Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

Jomi...stort grattis till bebisen!!!Vad blev det för datum??

• Fridayyy
    Grönsiska skrev 2011-01-02 09:24:57 följande:
    Precis så är det! Och där är jag nu, andra barnet sjukt igår morse.  Vi var inne på 4 dygnet utan att någon mer blev sjuk trodde vi hade klarat oss, men icke! Känner mig lurad.Hatar denna väntan ska man klara sig eller inte, hur sjuk blir man om man blir sjuk...försöker fokusera på att just nu så mår jag bra och på dagen fungerar det ju, men fasar för att vakna mitt i natten och må pyton.
    Tycker synd om dig, jag hoppas innerligt att du klarar dig!
  • Fridayyy

Är det någon som blivit bättre i sin fobi genom att spy? Läste om Emomamman som INTE blev bättre och nu funderar jag på varför många psykologer tror att man blir frisk från sin fobi om man bara spyr en gång som terapi. Jag fattar inte det!

Skönt när det blir ljusare ute. Passa på att grilla ute, åka pulka m.m.

• Fridayyy

bizzie..svårt att veta. Det verkar ju inte vara ovanligt att han spyr och bajsar då och då. Han var ju inne på toaletten, klarade han att spy där själv? Har du själv barn som var med? Förstår att du är orolig, hoppas du inte blir smittad.

• Fridayyy
    bizzziie skrev 2011-01-02 10:10:43 följande:
    Fridaooo: Ja han kräktes själv där (när du säger det så får det mig att tänka.. han kanske skulle spotta ut godisen och så var det så äckligt så han kräktes??), vi hörde honom och sen kollade hans mamma och konstaterade glatt, "Japp han har kräkts, och det var lakrits, han hatar lakrits!"
    Åt han bra annars då? Det var säkert att han tyckte lakrits är så äckligt. Konstigt han tog en svart bit då! Var han lös i magen när han bajsade i byxorna? Det verkar ju som han brukar spy av godis.
  • Fridayyy
    nicely skrev 2011-01-02 19:12:51 följande:
    Gaah mitt ex sambo blivit sjuk och dottern kommer hem till oss imorgon. Exet och min dottern var friska ännu.
    Sambon hade mått konstigt redan på nyårsafton, sedan natten till idag spytt några gånger och skitit.
    Jag pallar allvarligt inte detta.....jag vill bara dö och gråta!
    Varför är jag så jävla rädd kräk? Finns ju värre saker!! Men detta känns värre än döden. Hur ska jag lugna ner mig, en lååång väntan på att se om dottern insjuknar.
    Jag var så glad idag, var på gymmet och sprang 6 kilometer, kände mig stolt,  jag och sambon skulle ha det mysigt med film ikväll efter att liltjejen lagt sig. MEn nu sitter man med jävla skit ångest istället.

Dottern är helt klart smittad. Hon sover mellan mitt ex och sambon så det är väl en stor risk att även hon är smittad....Jävla skit årstid.
    Lider med exet sambo då hon själv har kräkfobi. Stackarn!

Har inte kännt det så här illa som det är nu. Jag vill bara smita hemifrån. Dottern är så glad att få komma hem till oss. Saknat oss en hel vecka. Kul för henne att ha en mamma så är helt knäpp och fylld av ånget när hon kommer. 

Hur gör ni för att klara er? Jag känner som att jag vill bara dö, fly från kroppen och lägga mig under en sten och stanna där förevigt.
    Hon kan inte stanna n¨ån dag extra?

Gick hon tillbaka och la sig jämte din dotter när hon var sjuk?? Det kan hon väl inte gjort om hon själv har fobi????????????
  • Fridayyy
    nicely skrev 2011-01-03 12:35:33 följande:
    mina78- ja, får försöka tänka positivt, känns så jävla jobbigt. Min man har lovat sova på en madrass hos dottern inatt ifall hon kräks så han kan ta hand om det. Känns så skönt att ha den möjligheten.
    Hon verkar dock pigg just nu, kanske lite väl blek men hon är väldigt ljus annars oxå.
    Hon kom i morse och pappan sa att han var lite lös i magen. Men han åkte till jobbet, vilket jag anser är fel då han verkar vara smittad fast lidrigt. Smitta hela sitt nya jobb...

Har lust att sanera hela huset fast sjukan är inte här än...bett dottern att tvätta händerna ordentligt efter toa besök och inte pussa på systern...känner mig som en hemsk mamma.

Lillave- välkommen. Tråkigt att du har samma fobi som oss. Tror oxå att det kan bero på kontrollbehov. Att inte veta när man ska kräkas är fruktansvärt. Men jag har bestämt att om jag börjar må illa tänker jag stoppa fingrarna i halsen så jag blir av med skiten. Redan planerat i förväg vad jag ska göra skapar jag lite kontroll iallafall.
    Att njuta av livet fullt ut är helt omöjligt. Så tråkigt att behöva känna så här och inte leva och njuta av tillvaron.
    Du är ingen hemsk mamma, ingen vill ju bli sjuk. Tror många gör så även vid förkylningar. Gör jag iallafall. Det är ju bra om man kan minimera risken att smitta andra, vilken sjukdom det än är. Det är ju bra om du lär din dotter det också. Tänk om ALLA kunde tänka på sin hygien...hoppas nu att hon klarar sig.
  • Fridayyy
    zasata skrev 2011-01-03 15:39:16 följande:
    Jag har gått, hon ligger kvar på jobb toan. Jag sitter på spårvagnen och gråter. Hon har kräkts över tio ggr när jag gick och typ svimmat. Hon mådde tydligen dåligt redan i morse. Men ätit och se. Kräktes. Fan, vi åt lunch ihop också!!! Jag är sä rädd
    Jobbar du i butik? Hur tänkte hon när hon gick till jobbet?? Hur kunde hon äta om hon mådde så dåligt då??

Gick du direkt efter hon kräktes?
  • Fridayyy

Niklas Sandström som forskar på denna virusvarnare borde få Nobelpris..=) om han nu finner en lösning..=)

• Fridayyy
    middiz skrev 2011-01-04 17:15:10 följande:
    Ja så tror jag absolut att det kan vara!
    Jag har hållt på så här sen jag gick ner från 75 kg (precis efter att första barnet föddes) till 40 kg, det var när jag vägde som minst som de började.
    Hur många kalorier ska man ha i sej varje dag?
    Jag äter bara morgon och middag kl 14-15,  äter jag på kvällen mår jag jätteilla.
    Mår du illa av all mat på kvällen? Även typ te och en apelsin eller macka?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5