Emetofobernas tråd 5
Ska få bort fobin! Måste försöka iallafall, kan inte vara såhär nervös när sonen föds. Eller, ska bli bättre iaf.
Tänker på magsjukor varje dag, usch, det verkligen sitter i huvudet, man är så rädd för VKS.
Tvättar händerna HELA tiden.
Men har en fråga, det smittar inte så lätt som "vi med fobi" tror va?
Jag menar, man måste väll stoppa fingrarna i munnen eller nått? Tvättar ALLTID händerna efter jag har varit ute eller så.
Har mått illa idag, Tror att det kan vara för att jag har sovit och ätit lite halvdåligt. Måste äta regelbundet annars mår jag lite dåligt, sen jag blev gravid alltså.
Men sen börjar man tänkar dumma tankar, eftersom man har varit ute idag.
Usch. När ska vi alla slippa den här dumma fobin! =(
Är precis som du men redan nu känns det bättre efter några samtal med psykologen. Vet många som fått magjuka i min närhet i veckan och jag är livrädd men varje gång så försöker jag tänka annat, vilket fungerar ibland.
Tvättar inte händerna lika ofta längre och har till och med ätit utan att tvätta, vilket var grymt jobbigt.
Imorgon har jag ny tid och då väntas nya utmaningar.
Det smittas om du får det i munnen har jag förstått det som. Om du inte stöppar händerna, saker eller mat som någon med smitta har rört vid så är det nog ingen fara. Vid toalettbesök så skall man tvätta händerna samt om man tar hand om en magsjuk, byta lakan, pyjamas, duscha vid magsjuka
.
Min dotter fick magsjuka förra året och jag tog hand om henne och var noga med hygien och tvätt. Blev inte sjuk. Blev inte sjuk förra året heller, rättare sagt det blev ingen annan i familjen förutom hon. Fast hon kräktes framför sin lillasyster och min man. Peppar peppar att vi inte får det i år!!!!
Tror att jag måste smittas snart då jag klarat mig så många år och det skapar enorm ångest!
SKa julhandla på lördag i stan och det lär vara grymt mycket folk men ser det som en utmaning.