• nicely

Emetofobernas tråd 5

Gritz skrev 2010-05-31 08:32:35 följande:
    Jag tror inte heller det är magsjuka utan en reaktion på hög feber och infektion i kroppen Vad är SME för något som man kan gå med i? Jag måste säga att jag är NÄSTAN fri från min fobi! Men visst kan det komma ett bakslag när som..... men när jag läser härinne så känner jag så väl igen mig i eran ångest som ni beskriver och detta analyserande hela tide tar ju knäcken på en bara det! Men nu är ångest attackerna färre och färre och jag tänker inte så mycket på magsjuka längre. Jag tänker som så att blir vi magsjuka ja, då blir vi det. Visst både sjukt äckligt och jobbigt men vi dör inte av det, det är ju faktiskt ofarligt. Dottern ska börja på dagis i aug och tidigare så var jag bombsäker på att jag skulle få äta lugnande men som det känns nu så kommer jag nog klara mig utan, men som sagt det är som läget är nu...jag kan lika väl få ett bakslag och fobin tar mig i ett järngrepp igen. Men jag lever på hoppet att en dag bli helt fri  
    Oh vad underbart att du är nästan fri från detta!

Jag försöker tänka som du att magsjuka är inget man dör av och får man det så får man det... men inte lätt.

Aveline- Jag tror inte att hon är magsjuk utan bara en reaktion på febern.
  • nicely
    jomi skrev 2010-06-01 18:18:59 följande:
    Nä det lutar åt INTE gå även om det är utomhus! tyvärr!!
    Hon får följa med till mitt jobb tills jag VET att ingen mer blivit sjuk!

Ska åka utomlands inom kort med så....

Men vad tror ni om att dottern är smittad om hon inte träffat någon sen Fred. vid 11
    BORDE vara safe nu va? nojjar som tusan...
    Jag tycker att det borde vara safe nu för det har gått så länge nu.

Min kompis har magsjuka nu och har sån ångest nu fast jag inte träffat henne. Sambon känner sig krasslig men inte magsjuk...känns ändå tänk om......
  • nicely

Min sambo kräktes idag!!!!! Han har varit sjuk och nu fick han antibiotika samt slemlösande. En halvtimme efter att han tagit medicinen så kräktes han. Fick världens ångest men lugnade ner mig när jag hörde att han tagit medicinen nyligen. Kunde koppla kräkandet till det. Men är ändå inte helt säker. Nu mår han bra. Började må bra direkt efter han kräkts. Så det måste ha varit tabletterna eller hur?????

Vaccin mot magsjuka vill jag ha !!!!!

Lollisen- är så avundsjuk på dig att du har blivit nästan av med fobin. Det tar så jävla mycket på krafterna. Vill njuta av livet!
    Hur lång tid tog det tills du började må bättre och vilken sorts behandling fick du? Vad gjorde du under behandlingen? Fick du göra övningar eller bara lära dig tänka annorlunda?

• nicely

Ps har sanerat hela huset. Stinker badhus här hemma.Foten i munnen

• nicely
    Emma w S skrev 2010-06-06 11:56:45 följande:
    Min man har kräkts inatt!!!
    Jag vaknade inte som tur är och han väckte mig inte heller utan berättade imorse.
    Han säger själv att han är stressad. Han har haft sura uppstötningar, magont i flera veckor och sovit oroligt den senaste tiden, och de har massor att göra på jobb. Direkt efter att han kräkts mådde han bra och han har varken feber eller är lös i magen. Ska jag våga tro att det är stress?
    Stress helt klart. Så var det för min sambo för ett halv år sen. Hade ont i magen i veckor och fick hjärtklappning och plötsligt kräktes han. Mådde bra direkt efteråt.
    Våga tro. Det skulle jag göra.
    Men lättare sagt än gjort. Oroar mig fortfarande för min sambo som kräktes efter sina antibiotikatabletter. ....
  • nicely
    Emma w S skrev 2010-06-08 19:02:12 följande:
    Är det någon av er som är känsliga mot koffein?
    Jag vet att jag är det, men emellanåt kan jag inte låta bli en kopp för det är så gott. Idag är det nästan löjligt dock! Jag drack två koppar vid 15 och mår fortfarande inte bra. Är matt, svimfärdig, yr, ofokuserad och känner av halsbränna.
    Undrar om det finns nåt motgift att ta...?
    jag var det förrut och kan känna det ibland fortfarande. Blir oftast illamående :-/
    Enda motgiftet är väl att låra bli att dricka.....men det är svårt om man tycker att det är gott....
    milla2 skrev 2010-06-09 21:32:41 följande:
    hej ångest delux..hört skiten går i stan nu igen + att de vi ska till nästa fre har d nu..hade ni gått? jag tror jag avstår..är jag dum då?ja menar d är ju mer än en v tills vi ska dit..
    jag tycker inte att du är dum för jag skulle själv inte träffa dem...... det så hemskt att man låter fobin bestämma över ens sociala liv.  Fast jag tror inte att ni behöver oroa er att bli smittade då en vecka har gått...
  • nicely

Hej alla!!
    Ser att ångesten finns kvar hos många. Samma här!! Kom hem från Kroatien igår. Gick rätt bra men åt knappt något. Bara frukt och drack vatten. Stora dottern kräktes där oxå. fy fan säger jag bara. Som tur var det bara av att hon blev sjösjuk på en båt men ändå!!!! Ångest!!! Men hon repade sig efter tio minuter och var som vanligt igen.
    Oron för massa maggrejer var enorm hela resan och är glad att vi är hemma igen. Håller med er andra att ångesten förstör så jävla mycket!!!!

Har hört att undvika kyckling, snabba matställen ( Ju längre tid det tar innan man får maten ju bättre är den lagad), inte ha is i drickat, undvika salladsrätter (om man inte kan kan dricka vanligt kranvatten).

Hoppas emma w S får en trevlig resa!

• nicely
    zasata skrev 2010-07-08 19:36:46 följande:
    nix skojar inte..

JAG ORKAR INTE MER NU!

Började nytt jobb på måndag är så jävla dålig idag fick jag gå hem.
    kan inte äta
    mår illa
    ont i huvudet

känns nästan som gravid, fast jag inte är det
    Det kan ju vara solsting. Mådde så igår och då ade jag varit i solen hela dagen.
  • nicely
    Emma w S skrev 2010-07-11 09:17:54 följande:
    Vad detta tär på mig. ska jag ha daglig ångest i tre veckor nu när mannen är iväg?
    jag ligger i sängen och skakar och skakar. jag är så rädd för att kräkas och inte ha honom hemma... när jag får ångest så blir det ofta att jag känner mig illamående och det bottnar i min rädsla för denna fobin. så att få ångest när han inte är hemma är riktigt jobbigt.

har lugnande tabletter, men ibland hjälper inte dessa heller. känner mig bara så ensam.
    Men gumman! Jag förstår hur du känner. Man blir bara illamående bara man tänker på kräk. Jättejobbigt . Skickar dig en kram!!!

Jag är orolig för min dotter som vistats ute hela dagen idag och är så orolig att hon kommer må dåligt pga värmen.... Jävla nojja!!!!
  • nicely

Whisky är bra. Min kusin som är sjuksköterksa tar en whisky varje kväll. Den dödar tydligen alla bakterier. Hon och jag tog en whisky varje dag utomlands just för att minska risken att bli dåliga. Ska nog ta en wirre varje kväll nu vinter halvåret då magsjukan härjar samt dricka actimel varje morgon samt hålla det kliniskt rent i badrummen och tvätta händerna ofta.

Zasata- hoppas du mår bättre. Förstår din ångest helt. Ont magen kan man ha utan att kräkas men jag försår helt din rädsla.

Alveline- jag tror oxå att det är så. Det står även på ematofobernas hemsda att vi ematofober smittas sällan då vi tar alla försiktighetsåtgärder som finns mot smittan. Usch vad hatar vinterhalvåret. Hösten närmar sig nu.... f-n ta fobin.

kramar till er alla!

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5