Emetofobernas tråd 5
Jag försöker tänka som du att magsjuka är inget man dör av och får man det så får man det... men inte lätt.
Aveline- Jag tror inte att hon är magsjuk utan bara en reaktion på febern.
Min sambo kräktes idag!!!!! Han har varit sjuk och nu fick han antibiotika samt slemlösande. En halvtimme efter att han tagit medicinen så kräktes han. Fick världens ångest men lugnade ner mig när jag hörde att han tagit medicinen nyligen. Kunde koppla kräkandet till det. Men är ändå inte helt säker. Nu mår han bra. Började må bra direkt efter han kräkts. Så det måste ha varit tabletterna eller hur?????
Vaccin mot magsjuka vill jag ha !!!!!
Lollisen- är så avundsjuk på dig att du har blivit nästan av med fobin. Det tar så jävla mycket på krafterna. Vill njuta av livet!
Hur lång tid tog det tills du började må bättre och vilken sorts behandling fick du? Vad gjorde du under behandlingen? Fick du göra övningar eller bara lära dig tänka annorlunda?
Ps har sanerat hela huset. Stinker badhus här hemma.
Hej alla!!
Ser att ångesten finns kvar hos många. Samma här!! Kom hem från Kroatien igår. Gick rätt bra men åt knappt något. Bara frukt och drack vatten. Stora dottern kräktes där oxå. fy fan säger jag bara. Som tur var det bara av att hon blev sjösjuk på en båt men ändå!!!! Ångest!!! Men hon repade sig efter tio minuter och var som vanligt igen.
Oron för massa maggrejer var enorm hela resan och är glad att vi är hemma igen. Håller med er andra att ångesten förstör så jävla mycket!!!!
Har hört att undvika kyckling, snabba matställen ( Ju längre tid det tar innan man får maten ju bättre är den lagad), inte ha is i drickat, undvika salladsrätter (om man inte kan kan dricka vanligt kranvatten).
Hoppas emma w S får en trevlig resa!
Whisky är bra. Min kusin som är sjuksköterksa tar en whisky varje kväll. Den dödar tydligen alla bakterier. Hon och jag tog en whisky varje dag utomlands just för att minska risken att bli dåliga. Ska nog ta en wirre varje kväll nu vinter halvåret då magsjukan härjar samt dricka actimel varje morgon samt hålla det kliniskt rent i badrummen och tvätta händerna ofta.
Zasata- hoppas du mår bättre. Förstår din ångest helt. Ont magen kan man ha utan att kräkas men jag försår helt din rädsla.
Alveline- jag tror oxå att det är så. Det står även på ematofobernas hemsda att vi ematofober smittas sällan då vi tar alla försiktighetsåtgärder som finns mot smittan. Usch vad hatar vinterhalvåret. Hösten närmar sig nu.... f-n ta fobin.
kramar till er alla!