Emetofobernas tråd 5
Fridaoo- ooh jag som trodde att gjorde det. Whisky är ju inte gott för fem öre. Men om det lugnar magen är det väl bra...eller?
Fridaoo- ooh jag som trodde att gjorde det. Whisky är ju inte gott för fem öre. Men om det lugnar magen är det väl bra...eller?
Hej alla medsystrar!!!
Min äldsta dotter kräktes idag!!!! Fy fan säger jag bara.
På morgonen gjorde jag välling till min yngsta då jag hör min äldsta ropa att hon är törstig. Hon kommer skankandes till köket, dricker snabbt och skakar. Sen säger hon att hon måste på toa. Jag fattar att nu är inte allt ok. Vi kommer till badrummet och märker att hon börjar hulka. Säger åt henne att vända sig mot badkaret och då kräks hon... Förstå min ångest. Jag står med lillasystern i famnen och håller i min stora så hon kan kräkas.
Ringde min man direkt! som fick komma hem från jobbet.
Men konstigt nog så kräktes hon bara en gång. Mådde bra efteråt, la sig i soffan och tittade på bompa. Hon var jättetörstig så jag gav henne lite vatten med sked. Sen sa hon att hon var hungrig. Hon har under dagen ätit och varit jättesprallig. Kunde det ha varit att hon fick blodtrycksfall eller likanande, då hon skakade, var törstig och jättehungrig?
Har inte slappnat av alls idag. Helspänn och ätit vitpeppar, spritat hela toaletten....
Tänk att detta är bara början på hösten. Min stora tjej började skolan förra veckan. Lillan börjar förskola först i januari...
Vet ej hur jag ska klara av hösten.....Ängest ångest ångest. Nu ligger min man på golvet i hennes rum ifall hon kanske kräks igen...händer nog inte då allt varit bra under dagen men man vet ju aldrig.
Vill inte vara smittad...hatar illamåendet. Det är det värsta, väntan på att kräkas, att må så fruktansvärt illa. När man kräks så kommer det men det väntan, illamåendet... Fy fasiken!!!!
Lider med er för det vi känner , denna fobi suger rejält!!!!
Låter bra med peppningen!!!
Jag försöker låta paniken komma...känns jättejobbigt men vet att det är så man ska göra. Fick hjälp med min förlossnings depression och då var det att låta obehagkänslan komma och möta den. Jättejobbigt men det hjälpte.
Känner lite ångest redan nu. Är jättenervös inför att min äldsta dotter skall komma hem på måndag. Dem har umgåtts mycket med andra och är jätterädd att hon kommer hem och börjar må dåligt.... ska låta panikkänslan vara kvar....
Känner mig skakis och vill bara fly........men jag stannar. Ska nog ta ett varmt bad och läsa en skvallertidning. Brukar bli lugn då
Aveline- är precis som du, påminner familjen hela tiden att tvätta händerna, skrubbar toaletten noga ofta, spritar handtagen men nu fan ska jag tagga ner med det....bett min man att hjälpa mig...
Middiz- jag brukar tänka att om jag får det så går jag ner nåt kilo iallafall. Vill nämligen gå ner 5 kilo som jag har kvar sen min dotter som jag födde för 11 mån sen och jag tränar och tränar men inget händer. Så det vore bara positivt att få magsjuka. Och att det är bara kräk. Man är dålig någon dag sen är det över. Under paniken är det lätt att glömma bort alla positiva saker men gäller att påminna sig själv eller be mannen göra det
Emma s- vad duktig du är som klarat ångesten så bra.
Milla 2- du är inte ensam. Känner så hela tiden men försöker klara av att hantera skiten....
Kanske var det någon som åkte för många gånger i karusellen så man blev illamående.
Jag vet inte hur jag fick fobin faktiskt. Har knappt haft magsjuka som barn, två gånger i vuxna livet, då jag var 20 - 24 blev smittad på jobbet. Har jobbar inom barnomsorgen i flera år och studerar nu till förskolelärare...hur knäppt det än låter...
Kanske är det att inte ha kontroll över situationen, försvargrej eller nåt som orsakat fobin. Eller jag vet ärligt talat inte. Hade inte fobin som liten utan tror att den började när äldsta dottern kräktes för några år sen. Fick inte magsjukan då fast jag kramade, duschade henne osv men ångesten var hemsk i flera dagar....
Fobin har blivti värre senaste åren. Nu är den i tankarna jämt och ständigt.
Men idag gjorde jag något som jag abslut inte kunnat göra på länge. Jag köpte en macka och åt utan att ha tvättat händerna. Då hade jag varit i butiker och tagit i saker. Jag har haft sån ångest och känt mig illamående....
Jag har min äldsta dottervarannan vecka..och hon har magsjuka en gång om året och det har alltid inträffat hemma hos mig... på något sätt hoppas jag att hon kräks hos mig nu i år oxå bara för att se att jag klarar av situationen men samtidigt hoppas jag att hon inte kräks här.
Min yngsta börjar på förskolan i januari och hon äter på allt precis allt. Så det lär inte bli kul....men tur att jag har min man som lovat ta alla magsjukor med mig och att min stora tjej känner sig trygg med honom så hon mår ej dåligt om mamma måste gå från en stund hyperventilera i smyg
Kan inte sova. Paniken och ångesten tog över. Så ängslig över magsjuka. Lilltjejen sover oroligt och direkt kom katastroftankarna. Försökte hålla mig kvar i situation men denna gång vann inte förnuftet. Skakar, vill bara fly.
Var alla?
Dödade jag tråden med mitt förra inlägg? Fast när ingen är här så brukar det betyda att ni mår bra, vilket är riktigt bra. Önskar att jag mådde bra....
Vad duktiga ni är som klarat av att inte tänka på fobin och klarat er igenom vissa magsjukehändelser.
Själv är jag helt nere i botten. Ångesten tagit över all förnuft....
Fick tid hos en psykolog den 20 oktober, hur orka tills dess?
Är så glad ni mår bra för det här är verkligen inte kul som jag mår nu..
Ska försöka som ni, njuta av fina hösten och tänka på annat.
styrkekramar till alla
Grattis till graviditeten!!!!! Vad roligt!