lollisen skrev 2011-02-07 10:32:59 följande:
Varning, äckliga detaljer!
Tänker på en sak, det är sååå himla konstigt... I lördags så ville sonen inte äta och verkade lite trött, allmänt hela dagen sådär, men tännkte att han somnade ju sent på fredagen...
På kvällen började han ju kräkas, det som är konstigt är att han var HUNGRIG mellan han kräktes, åt godis och hade sig...??
Sen kom det upp och han var rätt road av att det luktade godis....
Kräktes ju bra 3 ggr, sen var det över...
Konsigt bara...
ingen aning varför det var så. Men tänk vad underbart det skulle vara att känna så om man själv blev sjuk. Kräkas, äta osv.
Zaturday skrev 2011-02-06 23:22:05 följande:
Min dotter har fått en hemsk hosta.. Och idag hostade hon självklart tills hon kräktes! Jag såg ju att det bara var slem, men ändå kunde jag inte hjälpa och trösta henne, utan det fick min man göra.. Känner mig hemsk! Hon och mannen var på toa så hon fick hosta upp det sista och hon var så ledsen och ropade på mamma.. Men jag kom inte.... Fan fan fan. Måste ta tag i detta nu för det här känns inte okej längre!!!!
Du är inte ensam om att känna så. Minsta tecken på magsjuka är jag på flykt. Jag kan ta allt annat men inte magsjuka. Vi har gjort en deal om det.
DU är en bra mamma annars eller hur? Och pappan kan ta det där. Alla har vi våra svagheter. Och vi som har någon som tar den jobbiga biten ska ju vara lyckligt lottade. Men som sagt jag vet hur hemskt det känns då man hör sitt barn ropa mamma och man kommer inte. Har upplevt det själv.
Försök att få kontakt med en psykolog som kan hjälpa dig. Det är svårt att klara av själv.
Skickar styrkekramar.
Jag hoppas att vi slipper magsjuka i år och nästa och nästa och nästa. Vill ropa hurra vi klarade oss men det får bli först om några månader. Nu får jag bara hålla tummarna.
Ångest varje dag........