Inlägg från: Emma w S |Visa alla inlägg
  • Emma w S

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2010-09-18 20:58:45 följande:
    Jag tror inte du kräks.

jag åt glass och knep till i min mage med direkt, och var inte hemma. men slapp gå på toa.

får ofta ont i magen av stark mat med men aldrig kräkts. brukar du gröa det av stark mat? annars, varför skulle du göra det nu? har du postafen hemma? ta en sådan i så fall, brukar lugna mig.
    tack, nej jag brukar inte kräkas av stark mat. jag brukar reagera med att  bli lös i magen men det brukar räcka med ett toabesök, nu har det blivit två. jag tog en lugnande tablett, receptbelagd, den borde snart hjälpa mot min oro iallafall.
    jag ligger på soffan just nu men känner mig stressad för mannen och de andra tycker att jag ska komma tillbaka så snart jag känner mig bättre igen. känner mig lite febrig också, det är ganska skumt...
  • Emma w S
    zasata skrev 2010-09-18 21:15:19 följande:
    Tror inte du behöver oroa dig, en riskudde som är varm och go hjälper mig ofta!
    Tack snälla du. Värmande ord hjälper mycket!

Vet du om man är extra känslig vid mens? Jag är nämligen på dag 2 i cykeln.
  • Emma w S

Nu har det lättat lite.

Tack för uppmuntrande ord. Jag klarade mig från de allra värsta katastroftankarna och höll mig ifrån hyperventilerandet.
    Jag stannade hemma, kändes olustigt att gå tillbaka och kanske behöva använda deras toalett

• Emma w S

Det känns redan nu som om det kommer vara en lång höst/vinter med mycket oro. MEN och det är ett stort men, min oro har börjat ändra skepnad. Jag har inte densamma paniken längre. Jag jagar inte upp mig längre i samma utsträckning. Jag vet att jag kommer få panik så fort det kommer i närheten. Men i stunden länner jag ingen panik som jag gjort föregående år vid denna tiden på året.
    Hoppas ni andra också kan slippa den här förväntans-paniken.

Pepp till alla!
    Tänk på att hösten är otroligt vacker med alla färger och den friska luften. Alla mysiga kläder och myskvällar med tända ljus och varm choklad.
    Vintern är egentligen underbar med snö som lyser upp de mörka kvällarna. Julen är en enda gigantisk mysfaktor. Efter julen börjar det bli ljusare ute, man planerar sitt nya år och ser framemot den kommande våren medan man pulsar i snö och fortsätter dricka varm choklad.

Kram till er alla här i tråden, känner att ni behöver det

• Emma w S
    nicely skrev 2010-09-27 01:48:58 följande:
    Kan inte sova. Paniken och ångesten tog över. Så ängslig över magsjuka. Lilltjejen sover oroligt och direkt kom katastroftankarna. Försökte hålla mig kvar i situation men denna gång vann inte förnuftet. Skakar, vill bara fly.

Var alla?
    Dödade jag tråden med mitt förra inlägg? Förvånad Fast när ingen är här så brukar det betyda att ni mår bra, vilket är riktigt bra. Önskar att jag mådde bra....
    Hoppas du mår bättre idag och att din lilla tjej kunde sova bättre sen.
  • Emma w S

Jag hatar Facebook ibland Varför måste folk skriva i sin statusrad om nån i familjen är sjuk? Fan det är ju bara september fortfarande...

• Emma w S
    zasata skrev 2010-10-02 14:23:53 följande:
    Typ inte känt något speciellt sen igår kväll. Och nu vid maten slår det till, så ont i magen och illamående. Och vi ska bort nu. Panik!
    Hoppas det blir bättre snart! Och att du kan ha kul ikväll!
  • Emma w S
    Frosk skrev 2010-10-03 09:50:30 följande:
    Usch alltså...inatt har stora tjejen legat och skruvat sig i sängen och nu på morgonen så vill hon inte äta frukost. Hon älskar att äta annars ocg vill inte ens ha sånt som hon verkligen gillar. Usch usch..paniken kommer. Andas in, andas ut...vad gör man!?
    Hoppas det inte blir nåt av det. Hon kanske har ont i halsen? Då vill man inte heller äta...
  • Emma w S

Min syster smsade imorse att hennes 1½ åriga son kräktes igår och är snuvig idag. Jag ska träffa henne i eftermiddag!! Panik känner jag...
    Vi ska hem till vår farmor och farfar på fika och hon ska komma ändå. Jag frågade lite försiktigt om det är lämpligt, att hon ska tänka på att farmor och farfar kan bli väldigt sjuka om de drabbas av något. de är 92 och 88 år gamla. Men hon verkar inte bry sig om det

Så min fråga är, vad ska jag tänka på för att inte bli smittad av något?

• Emma w S

Jag bestämde mig alldelse nyss för att strunta i min panik och min oro...
    Jag ska köpa med mig bakelser  till i eftermiddag som är enskilda (dvs ingen tårta). Det minimerar kontakt med maten iallafall. Men i övrigt så ska jag inte bry mig så mycket! Det är inte hon som är sjuk, och det behöver inte vara någon allvarligt med pojken. Det blir en  timme ungefär vi umgås och jag behöver inte sitta i hennes knä direkt!
    Jag tog detta beslutet nyss för jag orkar helt enkelt inte ha ångest!
    Det känns skönt!

• Emma w S

Det gick bra idag! Känner mig faktiskt inte nervös nu efteråt heller. Otroligt skönt att utmana sig!
    Tack för att ni tycker jag är modig

Min syster fick sig nog en tankeställare av mig. Så hon tog inte i hand eller kramade någon. Bra det iallafall...
    Men det är ju så här samhället ser ut tyvärr. Man struntar i andra! Suck... Okunskap eller själviskhet?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5