-
men nu är det ändå sommar! vi måste försöka se positiva saker. plus att många barn är hemma under semestrar och de är utomhus mycket! Hoppas han tycker om sin praktikperiod.Avelyn skrev 2010-06-06 16:40:07 följande:Min sambo börjar jobba på dagis 3 månader från och med i morgon. Känns inte roligt alls. Ett annat dagis än dottern. Två ställen att dra hem smitta från
-
Hur gammal är din dotter? Många relativt små barn kan ju också bli stressade... Och stressmage är inget roligt, det brukar rinna rakt igenom. Jag var ett sånt barn nämligen. Redan som fyra, fem-åring kunde jag vara stressad och må skit.Anonym skrev 2010-06-06 20:38:20 följande:Min dotter har sedan i fredags fått kraftiga diareér så fort hon äter något och har ont i magen och mår lite illa..Det är bara jag som har torkat henne och hon har inte kräkts men har haft hög feber och har fortfarande lite feber. Hon är 4 år ...tror ni att det är magsjuka? Peppar peppar så har ingen annan i familjen fått det!
Jag som ska ut och resa på lördag och har mycket som ska göras nu sista veckan som barnen går i skolan=(...är så orolig!! -
Jag har svårt för att släppa mannens kräkningar förra natten. Det är nu 22 timmar sen och han har mått superbra idag, ätit och även druckit ett glas vin. Ändå är jag orolig... Vågar knappt sova...
-
Är det någon av er som är känsliga mot koffein?
Jag vet att jag är det, men emellanåt kan jag inte låta bli en kopp för det är så gott. Idag är det nästan löjligt dock! Jag drack två koppar vid 15 och mår fortfarande inte bra. Är matt, svimfärdig, yr, ofokuserad och känner av halsbränna.
Undrar om det finns nåt motgift att ta...?
-
Vad äter ni när ni är utomlands? Jag ska till New York och Dominikanska Republiken, åker på onsdag. Jag är jättenervös över maten!
Så, vad brukar ni anse är säkert?
-
Jag har sån ångest. Var ute igår och då drack jag lite. Det brukar resultera i att jag vaknar mitt i natten av ångest. Och det gjorde jag inatt. Sen på morgonen är jag så orolig att jag ska vara så bakis att jag kräks, men jag har inte gjort det tidigare så varför skulle jag börja nu? Jaja, ville mest bara skriva av mig. Ligger i sängen och stannar nog här ett tag.
-
Åh tack för tipsen och din uppmuntran! Vilket underbart svar hoppas du mår bättre med!Cachou skrev 2010-07-10 09:29:00 följande:Emma WS: Jag var precis som du, jag vaknade mitt i natten och hade ângest för att mâ dâligt efter att ha druckit. Men jag kom över det genom att tänka strakt pâ det du just skriver: "jag har aldrig kräkts efter att jag druckit sâ varför skulle jag börja göra det nu".
Dessutom sâ tog jag alltid med mig mentos eller liknade med mig i sängen och ât det, det hjälpte mig. Det är ju dâ alkoholen gâr ut som man mâr lite konstigt, dâ hjälpte det att äta ngt med socker i för att âterställa sockerhalten i blodet.
Försök med detta ocksâ: Ligg pâ rygg, med en hand pâ magen (vid naveln, om det inte känns obehagligt) och andas in. När du andas in sâ koncentrerar du dig pâ en punkt mellan dina ögon. När du andas ut sâ tânker du pâ en punkt strax nedanför din navel (inne i magen), typ som att magen sjunker ner mot den punkten. Gôr du detta sâ mâste du koncentrera dig pâ det och dina tankar dras frân ângesttankarna. Din hjärna blir dâ upptagen med annat.
Om det inte fungerar, gâ upp och gör ngt annat, ligg inte kvar med ângesten, dâ blir den bara värre.
Hoppas att du fâr en bra dag iaf. Det är vackert väder, solen skiner och det är sommar. Plus att du hade väl trevligt igâr. Tänk glada och positiva tankar . -
Vad detta tär på mig. ska jag ha daglig ångest i tre veckor nu när mannen är iväg?
jag ligger i sängen och skakar och skakar. jag är så rädd för att kräkas och inte ha honom hemma... när jag får ångest så blir det ofta att jag känner mig illamående och det bottnar i min rädsla för denna fobin. så att få ångest när han inte är hemma är riktigt jobbigt.
har lugnande tabletter, men ibland hjälper inte dessa heller. känner mig bara så ensam.
-
Tack för kramen.nicely skrev 2010-07-11 16:10:09 följande:Men gumman! Jag förstår hur du känner. Man blir bara illamående bara man tänker på kräk. Jättejobbigt . Skickar dig en kram!!!
Jag är orolig för min dotter som vistats ute hela dagen idag och är så orolig att hon kommer må dåligt pga värmen.... Jävla nojja!!!!
Jag beslutade mig för att vara hemma idag och nu på kvällen annars skulle jag varit iväg och träffat folk. Jag ska vara ensam hemma i tre veckor och då har jag planerat in alldeles för mycket saker, bara för att jag inte ska tänka på att jag är ensam hemma. Men jag tror det blev för mycket. Har känt av lite magont idag men tror att det är oro och stress.
Hur har det gått med dottern? -
Visst kan man bli lös i magen när det är så varmt ute som idag? (Haft 34 grader större delen av dagen samt 29 grader inomhus :/