Anonym (Emomamman) skrev 2011-01-01 21:01:47 följande:
Har för mig att någon skrev längre upp om barnen. Hur man gör när dom blir sjuka.
Jag har aldrig stött bort barnen. När det väl sker så blir man som en robot. Man tänker inte utan bara handlar. Det som måste göras ... det gör man. Sen när man duschat barn, bytt pyamas och torkat golv osv .. då kan svetten börja lacka.
Min dotter blev magsjuk för typ 2 veckor sedan. På en lördag morgon. Och på söndag eftermiddag började jag känna mig konstig. Frös som sjutton och var allmänt hängig. Var HELT säker på att jag skulle bli sjuk. Sån jälla ångest jag hade!! Men jag lyckades somna på natten och när jag vaknade på morgonen var jag så lycklig!! Jag hade klarat mig. Det är den grymmaste känslan .. när man är säker på att man ska bli sjuk och så kommer man undan :)
Precis så är det! Och där är jag nu, andra barnet sjukt igår morse. Vi var inne på 4 dygnet utan att någon mer blev sjuk trodde vi hade klarat oss, men icke! Känner mig lurad.Hatar denna väntan ska man klara sig eller inte, hur sjuk blir man om man blir sjuk...försöker fokusera på att just nu så mår jag bra och på dagen fungerar det ju, men fasar för att vakna mitt i natten och må pyton.