Inlägg från: Grönsiska |Visa alla inlägg
  • Grönsiska

Emetofobernas tråd 5

Kan man klara sig från ev. smitta med god handhygien tror ni? Jobbar som timvikarie inom vården och förra lördagen var en personal magsjuk på arbetsplatsen. Imorgon ska jag jobba där, vet inte hur det är med smitta just nu om någon annan är sjuk/har varit sjuk mm. Jag måste jobba, har inget val men känner samtidigt att det verkligen inte är värt priset om hela familjen åker på magsjuka för en dags jobb...Jag kommer att jobba såklart, men kanske blir det tufft efteråt.

• Grönsiska
    zasata skrev 2010-11-12 20:03:37 följande:
    Var inte det sa läkaren, skall ta prover på tisdag :(
    Hittar de ingen så kan det kanske vara IBS? Eller stressmage? hittar de inget brukar de säga att det är IBS eller psykosomatiska besvär.
  • Grönsiska
    zasata skrev 2010-11-12 20:44:43 följande:
    ibs säger dom och kroniskmagkatarr, men vad hjälper et mig ? :(
    IBS har jag också fått som diagnos och det har gått upp och ner, nu var det längesen jag hade problem med det *peppar, peppar* . En diagnos hjälper ju inte ett dugg om man inte får några verktyg att hantera problemet med.
  • Grönsiska
    zasata skrev 2010-12-03 10:32:40 följande:
    Går hosta på dagis. men varför klagar hon på magont då? Och kompisen hade klagat på magont.. men har inte jag sambon eller sonen blivit sjuka tills på sön bör det väl vara lugnt va? Är endå hyffsat lugn då inget kommit än, om vi blir sjuka borde vi ju mest på ont i magen också med väl?
    Jättevanligt att barn får ont i magen även vid förkylning. Kan ju vara det. Förstår din oro. Hoppas ni slipper magsjukan.
  • Grönsiska

Alveline: Tycker så synd om er som blivit sjuka av vattnet. Förstår att du tvekar om du kan lita på vattenkvaliteten igen. Jättedåligt att ni inte får någon kompensation, ni betalar ju för en dålig vara och det brukar man ju faktiskt få ersättning för i de flesta andra fall.

• Grönsiska
    Frosk skrev 2010-12-17 20:10:44 följande: