Sytråden spinner vidare - lila tråd
Hon är ju för söt den lilla tjejen!
-Nu har det hänt en olycka här!
-Degöingenting!
Hon är ju för söt den lilla tjejen!
-Nu har det hänt en olycka här!
-Degöingenting!
Hörni tjejer, skulle behöva lite hjälp... Jag gillade inte ALLS MT's julvelour när jag såg det först, tyckte det var skittråkigt när det kom på den vanliga lilla nyhetsbilden... men nu när jag var inne och kollade avdentsluckan för dagen råkade jag se denna klänningen.
Och jag blev precis tok-kär. Jag vill alltså ha en, till mig själv. Finns det något bra mönster där ute alternativt mottar jag tacksamt tips på hur jag på bästa sätt konstruerar ett själv!
Nu har jag beställt tillräckligt mycket julvelour som förhoppningsvis ska räcka till en sådan klänning till mig och varsett par muddbyxor till killarna så vi får vara lika fina på julafton! Vaddå fjompigt!
Jag tänkte ge mig på en lite större aplikation och behöver därför lite tillbehör för att göra den stabil och "proffsig". Sitter på sos och ska beställa annat just nu, finns där kanske något jag kan använda där så jag kan slå 2 flugor i en smäll? De heter ju inte samma som vi annars brukar använda oss av här i tråden.
Denna hittade jag på sos
Hifix
Särskilt lämplig för applikation, eftersom hifix häftar på båda sidorna.
Kan den va som vliesofix?
Nu ser jag förresten att sos HAR vliesofix! Vilken ska man ta?
En annan fråga! Det står att både vliesofixen och hifixen krymper 3% vid tvätt. Då måste ju applikationen bli skitful när man tvättar plagget för inte kan man förtvätta mellanlägget!