Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Snoddas Snoddas skrev 2010-12-18 17:10:58 följande:
    Jag skulle inte tvätta den svarta och röd/svarta tillsammans.
    Jag brukar dock alltid köra all mudd på 60 grader!
    Tack, du tror det är ok att köra den rödsvarta velouren och mudden ihop på 60 grader då?
    Kändes lite halvtokigt att köra 3 maskiner för 3 bitar tyg.
  • Ogabinne
    Snoddas Snoddas skrev 2010-12-18 17:28:06 följande:
    Det tror jag!

Ja ibland känns det hopplöst när man köpt tyger i för många färger!
    Då kör vi på det. Det värsta som kan hända är väl att mudden krymper mer än de där 3% eller vad det nu är.
  • Ogabinne
    NCL skrev 2010-12-19 22:24:09 följande:
    Jag glömde fotografera julklapparna som jag sytt innan jag slog in dem, klantigt! Jag hoppas jag hinner med att fota när de öppnas för jag orkar inte paketera upp dem och slå in dem igen. Men det finns i alla fall bilder i min blogg på en sack n seat och en velourtunika som jag sytt till mig själv om det är någon som vill se.
    Den såg ruggigt mysig ut, kanonfin!!

Själv har jag precis klippt ut min julklänning och vill så gärna sätta mig och börja sy. Det är så sen, grannarna mina blir nog inte glada... men om jag syr sakta och försiktigt så kanske det inte hörs så mycket.

Undrar bara vad jag tänkte egentligen... Rutigt gör ju inte rumpan mindre direkt. Aja... den får sys ihop, sedan får beslutet tas om den ska användas eller inte.
  • Ogabinne
    gewjyn skrev 2010-12-20 09:10:19 följande:
    irriterande! Jag är rätt säker på att jeanscollegen inte heller är så bred som det står, men jag hade redan klippt i min när jag upptäckte det, så jag är inte riktigt säker. Men nästa gång jag köper ska jag minsann mäta...
    Jag jämförde informationen mellan sos och MT innan jag beställde eftersom jag skulle beställa från båda ställena. Eftersom MT's mudd skulle vara hela 180 bred tog jag den därifrån ist för sos som jag annars gillar bäst. Så ja, det är lite dåligt tycker jag. Hela 30 cm är nog rätt svårt att mäta fel!
  • Ogabinne
    madde10 skrev 2010-12-20 10:06:24 följande:
    shit, jag har precis fått tyger från MT och har tvättat dom i 60 grader. Mätte nu bredden på minna muddar och dom var ca 150 cm breda, det är ju jättemycket mindre! Vet iofs inte hur bred den var innan tvätt men den ska väl inte krympa så mycket?
    Mitt är mätt INNAN tvätt så dina har antagligen inte krympt speciellt mycket alls.
  • Ogabinne

Klänningen är färdig, den sitter som en smäck, och jag älskar den! Tänk att man kan få ett så bra resultat genom att klippa på fri hand med bara ett linne som mall för ärmhålorna. Ibland lyckas man! Jag är så nöjd!

• Ogabinne
    klara07 skrev 2010-12-20 15:15:34 följande:
    Konstigt, har MG börjat sälja Jnys husvagnar :-O
    Nej men herre gud! Det BÖR väl JNY yttrat sig något om ifall hon gett tillåtelse till det?
  • Ogabinne

Hehe jag ska försöka få till en bild på klänningen.

Såg också att det saknas detaljer, det ser ut som att de själva ritat av JNY's tryck ungefär.

• Ogabinne

MG's nya flodhästar ser ut som utsmetade Cetho's flodhästar. Har de rippat tygtryck eller vad är det frågan om?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd