Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Jag har mailat Jenny så snart får vi nog veta hur det ligger till.

• Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2010-12-20 19:51:41 följande:
    Åh, den är jättefin! Såg samma idé hos mjukatyger och den är så fin! Men jag skulle aldrig lyckas få till ett mönster så jag gav upp tanken att försöka sy en.
    Tack! Det är MT's jag rippat helt av. Jag föll pladask när jag såg deras men kände att jag nog inte skulle lyckas klämma i mig i en storlek 110.
  • Ogabinne
    GOBLIgobli skrev 2010-12-20 19:53:57 följande:
    Gadäääm vad snygg!!!
    Tack! Och såååå mysig! Den ser lite halvsmåflickig ut men det struntar jag i. Jag är ett vuxet barn så det passar ju mig.
  • Ogabinne

Tack för all positiv feedback på klänningen! Den ÄR lika härlig i verkligheten som det ser ut, jag lovar. Jag vill ha fredag så jag får ha den på mig!

Ang MG's tyg så var misstankarna befogade, de har inget tillstånd att använda JNY's tryck.

• Ogabinne
    yrväder skrev 2010-12-21 00:58:20 följande:
    Jag skulle kunna tänka mig att det är nån tredje part i det hela som plagierat jnys tyg och som mg köpt in utan vetskap om orginalet för vad jag vet så trycker inte mg egna tyger utan köper bara in. Sen hur dom missat jnys tyg isf är väl en annan femma.
    Fast det ser ruggigt likt ut MGs gamla ugglor, gör det inte? De var också tryckta i massa färger på vit botten, och trycket var lite kladdigt/utsmetat... Jag kan nog tänka mig att det är MG själva som tryckt upp, med tanke på priset också. 150 kr har de aldrig tagit för en meter tyg förut.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2010-12-21 10:40:02 följande:
    Det är precis det som har diskuterats i tråden sedan i går kväll... MG ska inte ha tillåtelse av Jenny att använda hennes tryck, så det lutar väl åt att det är plagiat. Sen om det är MG själva eller nån annan som tryckt upp tyget är fortfarane oklart.
    Det syns på bilderna att det inte är "rätt", det fattas bland annat de fina detaljerna i tyget hos MG (som hundens ansikte t.ex) som finns hos JNY, samt att trycket sergrötigt ut.
    Jag har förstorat upp bilderna på tygerna bredvid varandra bara för att se hur pass lika de är, och allt stämmer, propotionerna, storlekarna, placeringarna osv. Allt förutom att MG's tryck är av mycket sämre kvalite vilket resulterat i utsmetat tryck så att hundens ansikte inte syns och allt ser tjockare och utsmetat ut. Den som beställt trycket av tyget, om det nu är MG eller någon annan, har antagligen bara kopierat JNY's bild och skickat iväg till ett tryckeri av dålig kvalite.
  • Ogabinne
    Frosk skrev 2010-12-21 11:00:24 följande:
    Men gud vad dåligt! Ok om man skulle göra enbart för eget bruk men att sälja det. Uselt.
    Ja verkligen en riktigt tabbe! Vi får väl se vad som händer, om MG plockar bort tyget nu. De får ju inte lov att sälja tyg någon annan designat. Enda rätta är ju att de antingen inte säljer tyget över huvud taget, alternativt ger JNY en stor del av summan av försäljningen, vilket jag kan tycka är allt över självkostnadspriset.
  • Ogabinne
    yrväder skrev 2010-12-21 11:47:16 följande:
    jag tror nog dom får plocka bort det. Jag tror inte jny vill att det florerar tyg av dålig kvalitet med hennes design på.
    Nej det tror inte jag heller.
  • Ogabinne
    plura skrev 2010-12-21 11:56:36 följande:
    En fråga -snabbt svar please
    Syr en vit kjol till mig själv och har tänkt ha en röd, bred mudd i midjan (så att julmaten får plats )
    Hur många gånger skulle ni tvätta mudden för att vara säkra(?) på att den inte färgar av sig på det vita?
    Det är SoS mudd. 
    Kan du inte slänga in bara en liten bit vit tyg i samma maskin som mudden så ser du ju när den inte färgar?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd