Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Tänk att man kan bli så besviken pga ett tyg!
    När jag först såg flugsvampstyget föll jag pladask. Ha begäret steg till 110 och jag blev så där lycklig som bara en annan sytok kan förstå.
    Nu såg jag det i någons syblogg och där var det inte alls som jag tänkt mig. Trodde flygsvamparna skulle vara större, nu blev det plottrigt och inte alls lika fint som jag hade förställt mig. Snopet!

• Ogabinne

Hahahaha jag skrattar ihjäl mig!
    Gick och la mig vid tolv, kunde inte sova, steg upp nu och slog på datorn. Jag köpte nya soffor idag och tänkte att nu ska jag kika runt efter ny matta och gardiner. Jotex nästa. Nämen, har jotex börjat sälja velour? Tog ett tag innan min mossiga hjärna fattade att jag skrivit Jofotex av bara farten.

• Ogabinne
    diggling skrev 2010-11-15 20:34:06 följande:
    MG-tyger. Köpte en bit själv på symässan och har sytt en cool klänning i det. Men tyget är inte mörkt svart, som det ser ut på bilden, utan lite "dassigt". Men jag tycker det är riktigt coolt
    Tack! Men jag kan inte hitta det på shopen, finns det inte kvar?
  • Ogabinne

Jag har inte sytt på flera dagar här. Fick ett infall att renovera storarummet så nu är det helkaos då storarummet flyttat ut i alla andra rum. Har man ynka 59 kvadrat blir det lätt hinderbana när man ska göra något.
    Hoppas jag blir klar inom de närmsta dagarna så jag kan sy igen!

• Ogabinne

Det är lite konstigt när man blir glad av att se nya tygmotiv man inte alls tycker om.

• Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-11-16 21:00:10 följande:
    För att du slipper känna köplusten eller?

Jag hade tänkt att sy ikväll, men det verkar inte bli något med det eftersom dottern har fått magsjuka . Men jag ska försöka pyssla med lite stoppning iaf, jag har sytt ihop 24 dammsugare och 2 prinsessbakelser idag som ska stoppas.
    hehe precis! Man får ju ångest när det finns fler "måste ha tyger" än plånboken håller med om. Skönt när det för en gång skull kommer ut lite tyger man inte alls är så sugen på.
  • Ogabinne
    gewjyn skrev 2010-11-16 21:40:44 följande:
    Znoks nya? Samma här isf
    Japp, var precis det jag menade!
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-11-17 09:53:34 följande:
    däremot känner jag inget behov att köpa MTs julvelour
    nej den var jag inte förtjust i heller
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd