Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Nej, vilken besvikelse! Blev eld och lågor när jag läste skogsvelour och trodde det skulle bli samma underbara rosa och gröna färg men icke. De nya färgerna var ju hemska!

• Ogabinne
    Mimmi 71 skrev 2010-11-17 11:04:10 följande:
    VAB idag då lilleman har feber sedan i helgen. Lugnande och avslappnande film står på schemat och då skall jag försöka få några napphållare gjorda till helgens marknad, de är tillklippta och broderade så det saknas bara ihopsömnaden. Sedan hoppas jag på att få till ett mönster på en vanlig klänning med knappar på axeln för att klippa till några svarta sådan klänningar. Dessa är planerade att fodras med rött, ha röda knappar och ett broderi i form av några röda vallmoblommor med skaft. Åh, jag tror de blir fina när de blir klara
    Det låter riktigt fint!! Hoppas lillen kryar på sig fort!
  • Ogabinne

Nu är jag färdigmålad! Eller inte jag men vardagsrummet! Har tom lagt på mattor och hängt upp nya gardiner. En liten tripp till ikea nästa vecka och en leverans på posten sen är det klart.

Nu har jag inte rört maskinerna på säkert en vecka, jag är taggad!

Är det ngn som vill lämna en utvärdering på JNY's stjärnvelour?

• Ogabinne
    GOBLIgobli skrev 2010-11-17 21:22:40 följande:
    Lavvli!!! Jag har den blå med vita stjärnor och den är underbar.
    Fick även hem hennes vilda djur idag och de snurrar i tumlaren just nu. Kanonfina!
    Det låter bra!
  • Ogabinne
    sarahl skrev 2010-11-18 07:34:06 följande:
    Jag behöver beställa lite velour tyger. Men vet inte vart jag skall beställa denna gång.

jag upplever att stoff o stils blir lite hård o tuffsad om man inte tumlar o tumlare har jag inte!

Hilcos & Jny tycker jag är hutlös dyr! Jofotex har jag aldrig testat
    mjuka tygers har jag aldrig provat.
    Det är samma här. Både all velour jag själv sytt av, och all velour i köpekläder blir hårda och stela när de inte tumlas. Velour SKA tumlas tycker jag, finns nog inget mysigare än nytumlad velour!
  • Ogabinne
    Pumpalicious skrev 2010-11-18 10:40:04 följande:

Fy vad trist att höra om era flammiga tyger från Sos.
    Har ett stort paket med muddväv och fleece att hämta ut därifrån.

Jag har använt mig av SoS muddväv i flera år och aldrig fått flammiga tyger. Jag tycker deras muddväv är den bästa av alla! Bra kvalite, håller bra i tvätt, mina har inte blivit märkbart noppiga, rejäl bredd och lågt pris.
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2010-11-18 11:38:36 följande:
    Deras fleece är underbar tycker jag! Tjock och härlig!!!
    DET är den! Jag blev riktigt överraskad första gången jag beställde. Trodde tyget var dubbelt men det var det inte! Så tjockt och gosigt!
  • Ogabinne

Här ska ni få höra på tabbe!! Avslutade ett epostkonto jag inte använder. Går till Google Reader som av ngn anledning vill ha mitt lösenord vilket jag tyckte var konstigt eftersom min automatiska inloggning funkat i säkert ett år. Lösenordet minns jag inte längre och ber därför om ett nytt. Hoppsan, det var visst eposten jag avslutade som jag använde till Google Reader så nu kan jag inte få nytt lösenord utan fick skapa helt nytt konto hos GR. Helt tomt!

Jaha, nu har vi provat det också. Det gör vi inte om igen!

• Ogabinne

Är det någon som kan gå in på JNYs shop och prova lägga något i kundkorgen?

Jag försöker lägga velour i korgen men kommer till sidan kan inte visas varje gång jag trycker på köp.

Betyder det att man överskridit tygkontot eller?

• Ogabinne
    tinni78 skrev 2010-11-19 19:03:28 följande:
    Jag kan lägga dem i varukorgen iaf, så det kan inte vara tygkontot för mitt är övertrasserat .
    Vad konstigt! Jag får upp Webbplatsen kan inte visa sidan. 
    Mest sannolika orsaker: Webbplatsen underhålls. Det finns ett programmeringsfel i webbplatsen.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd