• Saphire

Någon mamma som söker vänskap?

Hej allihopa!!!

Jag undrar om det finns några mammor därute som söker vänskap med andra mammor?

Eller kanske bara prata om våra barn. 

I så fall kan ni väl skriva ett par ord? 

Hade varit roligt!!

• Svar på tråden Någon mamma som söker vänskap?
  • Erkens mamma

Jag söker vänskap!
    Såg i din press att du också har tre barn och att de är i ungefär samma åldrar som mina. Jag har Erik 6 år, Emma 3 år och Elias som är drygt ett.

Vi bor i Göteborg i vårt hus som vi just nu bygger till och renoverar.. Ett jobb utan slut känns det som ibland.

Jag är hemma och är mammaledig fortfarande men ska börja jobba efter sommaren hoppas jag. Har inget jobb att gå tillbaka till då mitt vick gått ut under tiden jag har varit hemma så jag ska ge mig ut på arbetsmarknaden och söka söka söka. Hoppas att det ska gå vägen.

Jaja lite om mig då. Hoppas att fler hänger på

• Saphire

Va roligt!!! Själv har jag tänkt att vara hemma iaf 2 år till {#lang_emotions_smile} Har inte heller något jobb att gå tillbaka till... Idag är en sån dag som man tror att man är ensam i världen om att sitta hemma och fundera och inte har så värst mycket för sig...
    {#lang_emotions_wink}
    Vad jobbade du med innan du blev mammaledig??

• Anna o Leia

Passar på att säga hej jag med! Alltid kul att få kontakt med andra mammor som har barn i min dotters ålder:)

• Erkens mamma
    Saphire skrev 2010-03-06 12:42:33 följande:
    Va roligt!!! Själv har jag tänkt att vara hemma iaf 2 år till Har inte heller något jobb att gå tillbaka till... Idag är en sån dag som man tror att man är ensam i världen om att sitta hemma och fundera och inte har så värst mycket för sig...Vad jobbade du med innan du blev mammaledig??
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på små/medelstora företag och sköter deras bokföring och löner och så.  Så jag tror inte att det ska vara så svårt att hitta en tjänst även om det kan vara svårare att hitta något fast..

Jag börjar bli ganska trött på att vara hemma nu. Har varit hemma sedan Erik kom för sex år sedan med undantag av ett halvår. Nu säljer jag lite barnkläder på homeparty ibland för att komma ut och det hjälper mot rastlösheten lite.

Min man veckopendlar också så det är väldigt ensamt hemma på vardagarna. Jag och barnen -alltid. Mysigt men ibland lite ansträngande att inte ha vuxna omkring sig.
    Vad jobbar du med när du inte är hemma med barn?

Vi ska iväg ikväll men nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 15,30. Då ska vi åka och hämta maken och sedan ska vi på fest ikväll hos svägerskan. Ska bli kul men jag har ingen aning om vad jag ska sätta på mig..

Vart bor ni?
  • galnevale

Här är en till!
    Har 2 skruttar. Fanny 3 och My 1. bor i liiiten by i västergötland. Är just nu mammaledig och maken är yrkes officer.

• C R

Här är en till. Mamma till en kille  på två år. Bor i ett litet samhälle i Västergötland.

• Ankan1982
    Här är en sthlms mamma på snart 28år som gärna skaffar nya kontakter =)

Har två busungar en son på snart 5år och en dotter på 1år

• Saphire
    Erkens mamma skrev 2010-03-06 14:31:07 följande:
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på små/medelstora företag och sköter deras bokföring och löner och så.  Så jag tror inte att det ska vara så svårt att hitta en tjänst även om det kan vara svårare att hitta något fast..Jag börjar bli ganska trött på att vara hemma nu. Har varit hemma sedan Erik kom för sex år sedan med undantag av ett halvår. Nu säljer jag lite barnkläder på homeparty ibland för att komma ut och det hjälper mot rastlösheten lite. Min man veckopendlar också så det är väldigt ensamt hemma på vardagarna. Jag och barnen -alltid. Mysigt men ibland lite ansträngande att inte ha vuxna omkring sig. Vad jobbar du med när du inte är hemma med barn?Vi ska iväg ikväll men nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 15,30. Då ska vi åka och hämta maken och sedan ska vi på fest ikväll hos svägerskan. Ska bli kul men jag har ingen aning om vad jag ska sätta på mig..Vart bor ni?
    Vi bor i berghem. Det ligger mitt emellan Göteborg- Borås och Varberg.
    Jag jobbade som undersköterska innan men det var inget jag trivdes med så mycket... Kanske för att det var Dementa personer jag jobbade med... jag vet inte. men det är inget som lockar mig att gå tillbaka till iaf.

Imorron är jag borta hela dan. Först hocky med niklas och sen linedance för mig... har jag otur får jag ta med mig barnen dit eftersom min gubbe har jour denna helgen.
  • Ankan1982

Här är en mamma till två barn

• Saphire

Lite om vad som hänt i helgen....

I lördags Var jag, madicken och rasmus hemma hos min mamma och middag. Sedan åkte vi hem till en kompis och fick två stycken silver hajar till vårat akvarium. Dom är jätte fina. På söndagen var det som vanligt körigt... först hockey skola för niklas och sen linedance för mig... då hade jag barnen med mig och det gick faktisgt väldigt bra alla var lugna och fina... satt och tittade på i 1.5 timma... helt otroligt!!!!

Todde jag aldrig skulle fungera!!! {#lang_emotions_wink}

Ja det är väl de som har hänt här i helgen... vad har hänt hos er???

Svar på tråden Någon mamma som söker vänskap?