Inlägg från: Erkens mamma |Visa alla inlägg
  • Erkens mamma

Någon mamma som söker vänskap?

Jag söker vänskap!
    Såg i din press att du också har tre barn och att de är i ungefär samma åldrar som mina. Jag har Erik 6 år, Emma 3 år och Elias som är drygt ett.

Vi bor i Göteborg i vårt hus som vi just nu bygger till och renoverar.. Ett jobb utan slut känns det som ibland.

Jag är hemma och är mammaledig fortfarande men ska börja jobba efter sommaren hoppas jag. Har inget jobb att gå tillbaka till då mitt vick gått ut under tiden jag har varit hemma så jag ska ge mig ut på arbetsmarknaden och söka söka söka. Hoppas att det ska gå vägen.

Jaja lite om mig då. Hoppas att fler hänger på

• Erkens mamma
    Saphire skrev 2010-03-06 12:42:33 följande:
    Va roligt!!! Själv har jag tänkt att vara hemma iaf 2 år till Har inte heller något jobb att gå tillbaka till... Idag är en sån dag som man tror att man är ensam i världen om att sitta hemma och fundera och inte har så värst mycket för sig...Vad jobbade du med innan du blev mammaledig??
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på små/medelstora företag och sköter deras bokföring och löner och så.  Så jag tror inte att det ska vara så svårt att hitta en tjänst även om det kan vara svårare att hitta något fast..

Jag börjar bli ganska trött på att vara hemma nu. Har varit hemma sedan Erik kom för sex år sedan med undantag av ett halvår. Nu säljer jag lite barnkläder på homeparty ibland för att komma ut och det hjälper mot rastlösheten lite.

Min man veckopendlar också så det är väldigt ensamt hemma på vardagarna. Jag och barnen -alltid. Mysigt men ibland lite ansträngande att inte ha vuxna omkring sig.
    Vad jobbar du med när du inte är hemma med barn?

Vi ska iväg ikväll men nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 15,30. Då ska vi åka och hämta maken och sedan ska vi på fest ikväll hos svägerskan. Ska bli kul men jag har ingen aning om vad jag ska sätta på mig..

Vart bor ni?
  • Erkens mamma
    Saphire skrev 2010-03-08 09:16:30 följande:
    Lite om vad som hänt i helgen....I lördags Var jag, madicken och rasmus hemma hos min mamma och middag. Sedan åkte vi hem till en kompis och fick två stycken silver hajar till vårat akvarium. Dom är jätte fina. På söndagen var det som vanligt körigt... först hockey skola för niklas och sen linedance för mig... då hade jag barnen med mig och det gick faktisgt väldigt bra alla var lugna och fina... satt och tittade på i 1.5 timma... helt otroligt!!!!Todde jag aldrig skulle fungera!!! Ja det är väl de som har hänt här i helgen... vad har hänt hos er???
    Hehe vad lustigt.. Vi har också ett akvarium -malawiciklider och jag dansar latinamerikanskt... Håller kurs för nybörjare en dag i veckan.

Inte dåligt att barnen kunde sitta stilla så länge och kolla -är impad!

Här var helgen ganska körig. Maken var med på den stora militärövningen här i Göteborg och gick av klockan 17 på lördagen. Klockan 18 var vi på fest hos hans syrra som gifte sig i all enkelhet för någon månad sedan. Söndagen var vi trötta som attans och barnen med. Vi tog en långpromanad i solen och handlade lite. Och hoppade faktiskt över Eriks innebandy då vi alla behövde vila. Han höll tom på att somna i soffan på eftermiddagen vilket ju aldrig händer. Han är ju ett energiknippe utan dess like annars.

Denna veckan är har ganska lugnt. Inga snickare på plats just nu. Vi väntar på lite bättre väder för att göra resten nu. Är mycket ute arbete kvar nu.
  • Erkens mamma

Jobbig period just nu. Usch önskar att jag kunde bara slappna av och tänka att allt kommer att lösa sig men det går bara runt runt i skallen.

Ska börja jobba nu till sommaren igen efter lååååång mammaledighet. Har i stort sett varit hemma förutom ett halv år sedan min store grabb föddes. Han är sex år nu.. Allt hade varit kul och jag ser verkligen fram emot att börja jobba igen men jag har ingen tjänst att komma tillbaka till. Hade ett vick som gick ut medans jag har varit hemma.

Har så smått börjat söka lite jobb men det är svårt då de vill att man ska kunna börja snart om man söker nu. Jag kan ju inte börja förrän juni/juli.

Känns så osäkert nu. Vill bara veta att allt kommer att ordna sig med jobb. Känns surt att jag inte riktigt kan njuta av sista tiden hemma med barnen.

Depp idag....

• Erkens mamma

Här är barnen sjuka för tillfället. Både Emma och Elias har dragit på sig något elakt luftvägsvirus. Blä! Infektionsastman är i full gång så det är täta inhalationer med mediciner här hemma nu. Det värsta är ju att de sover sååå dåligt på nätterna när det är så här. Maken jobbar borta hela veckan och kommer hem på fredag. JOY! -Not!

Jag vill ha ett liv!

Jaja på det roliga sidan så ska jag ha träff imorgon och visa kollektionen. Det ska bli mysigt och kul. Längtar! och barnvakt har jag fixat

Nu ska jag ta en promenad med mina sjuklingar i vagnen. Uteluften gör gott för luftrören.

Hur är det med er andra? Fler med sjuka barn?
    Ha de!

• Erkens mamma
    norgesessan skrev 2010-03-16 18:18:51 följande:
    Jonathan har också förkylningsastma, men ganska mild nu för tiden...isabelle är förkyld.
    Hur gammal är Jonathan? Min äldste växte ifrån sin när han var 4 sådär. Hoppas att de två små kommer att göra det också men tror att det kanske håller i sig längre med tanke på att de är värre däran nu än vad han var..
  • Erkens mamma

Herrejisses vart tar våren vägen?

Här är så mycket på gång att jag knappt hinner med. Köket renoverat -maken bara jobbar och jobbar - barnen har skolutflykter och avslutningar till höger och vänster - jag söker jobb som besatt - Här är verkligen fullt upp.

Hur har ni det i vårruset?!

• Erkens mamma
    Ankan1982 skrev 2010-05-01 21:20:12 följande:
    Är du oxå arbetslös?
    Ja och nej... Jag har inget jobb att gå tillbaka till nu när föräldraledigheten tar slut om en månad eller två. Jobbade på vick mellan barnen och hoppas nu på att få någon mer varaktig tjänst.

Så än är jag inte arbetslös utan föräldraledig. Om det nu egentligen gör någon skillnad?! Hoppas att jag ska lyckas hålla mig undan från a-kassan.

Hur är det för dig?
  • Erkens mamma

Ååååhhh är så himla nervös!!! Vi är två kandidater kvar till en tjänst som jag har sökt och sååå gärna vill ha. De skulle ringa våra referenser idag och lämna besked imorgon om vem det blir som får tjänsten. Vill vill vill. Hur ska man kunna sova inatt då? Tankarna kommer att mala och mala i skallen hela natten...

Håll tummarna för mig alla, snälla. Hade varit sååå tok bra om det hade gått vägen.
    För bra för att vara sant?! -Nej då! Jag är grym och kommer att få den eller hur?! Hjälp!

• Erkens mamma

Nej, det var inte min tur denna gången. Jobbet gick till den andra kandidaten. Skit! Ville verkligen ha detta jobbet. Deppar idag

• Erkens mamma

Ja tiden bara försvinner iväg! Äldste sonen har snart avslutat ett år i skolan. Hjälp tycker inte det var länge sedan han låg i barnvagnen och sov...

Grattis Måns i efterskott

Svar på tråden Någon mamma som söker vänskap?