• Saphire

Någon mamma som söker vänskap?

Hej allihopa!!!

Jag undrar om det finns några mammor därute som söker vänskap med andra mammor?

Eller kanske bara prata om våra barn. 

I så fall kan ni väl skriva ett par ord? 

Hade varit roligt!!

• Svar på tråden Någon mamma som söker vänskap?
  • Saphire

Va roligt!!! Själv har jag tänkt att vara hemma iaf 2 år till {#lang_emotions_smile} Har inte heller något jobb att gå tillbaka till... Idag är en sån dag som man tror att man är ensam i världen om att sitta hemma och fundera och inte har så värst mycket för sig...
    {#lang_emotions_wink}
    Vad jobbade du med innan du blev mammaledig??

• Saphire
    Erkens mamma skrev 2010-03-06 14:31:07 följande:
    Jag jobbar som ekonomiansvarig på små/medelstora företag och sköter deras bokföring och löner och så.  Så jag tror inte att det ska vara så svårt att hitta en tjänst även om det kan vara svårare att hitta något fast..Jag börjar bli ganska trött på att vara hemma nu. Har varit hemma sedan Erik kom för sex år sedan med undantag av ett halvår. Nu säljer jag lite barnkläder på homeparty ibland för att komma ut och det hjälper mot rastlösheten lite. Min man veckopendlar också så det är väldigt ensamt hemma på vardagarna. Jag och barnen -alltid. Mysigt men ibland lite ansträngande att inte ha vuxna omkring sig. Vad jobbar du med när du inte är hemma med barn?Vi ska iväg ikväll men nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 15,30. Då ska vi åka och hämta maken och sedan ska vi på fest ikväll hos svägerskan. Ska bli kul men jag har ingen aning om vad jag ska sätta på mig..Vart bor ni?
    Vi bor i berghem. Det ligger mitt emellan Göteborg- Borås och Varberg.
    Jag jobbade som undersköterska innan men det var inget jag trivdes med så mycket... Kanske för att det var Dementa personer jag jobbade med... jag vet inte. men det är inget som lockar mig att gå tillbaka till iaf.

Imorron är jag borta hela dan. Först hocky med niklas och sen linedance för mig... har jag otur får jag ta med mig barnen dit eftersom min gubbe har jour denna helgen.
  • Saphire

Lite om vad som hänt i helgen....

I lördags Var jag, madicken och rasmus hemma hos min mamma och middag. Sedan åkte vi hem till en kompis och fick två stycken silver hajar till vårat akvarium. Dom är jätte fina. På söndagen var det som vanligt körigt... först hockey skola för niklas och sen linedance för mig... då hade jag barnen med mig och det gick faktisgt väldigt bra alla var lugna och fina... satt och tittade på i 1.5 timma... helt otroligt!!!!

Todde jag aldrig skulle fungera!!! {#lang_emotions_wink}

Ja det är väl de som har hänt här i helgen... vad har hänt hos er???

• Saphire

Min kommande vecka är oxå ganska lugn... vilket jag tycker är ganska tråkigt för då blir man oftast sittande här och kommer inte ut å träffar folk...

men samtidigt lite skönt.......

• Saphire
    Ankan1982 skrev 2010-03-08 14:35:12 följande:
    Denna helg har varit väldigt avslappnad då min son varit ganska så sjuk.Vi var i ett shoppingcenter & köpte lite mat och lät barnen leka.annars inget spec
    Det lät ju inte så bra... hur e det med honom nu då?? inget allvarligt bara hoppas jag!!!
  • Saphire
    Anna o Leia skrev 2010-03-08 12:46:47 följande:
    Igår fyllde min lilla dotter 2 år! Det blev en massa söta kakor och en fin rosa tårta med hennes favorit figurer på:) (igglepiggle) Och allt gjorde jag själv! hihi:) e dock skönt att stressen över kalaset är över.. Nu e det snart min tur, fyller år de 24e..då e det dags igen:)
    va duktig du är!!! {#lang_emotions_laughing} det hade jag aldrig haft tålamod till...{#lang_emotions_tongue_out}
  • Saphire
    Ankan1982 skrev 2010-03-08 16:39:31 följande:
    han har haft halsfluss så han knappt kunnat prata eller äta men nu mår han bra igen
    usch va hemst!! stackarn.... skönt att han är bra igen!!!

min lille pojk har två tänder på g samtidigt nu. han är såååå gnällig. men man vet ju varför så det är lite lättare att ha förståelse.... men guud va påfrestande det är!!!!
Svar på tråden Någon mamma som söker vänskap?