Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

gullunge1 skrev 2010-09-28 19:25:37 följande:
    jo var i barkarby, var en man ja prata me, han va jätte trevligt o försökte verkligen komma på hur ma nskulle kunna göra.
    men blir bara så besviken på vagnen, kan knappt använda selen, varukorgen släpar i backen nästan, har den gamla, va inne o fråga om de förut oxå o de finns ny att beställa så ska nog prova de, men kanterna såg så låga ut på den. haft skötväskan på handtaget så fjädringen verkar inte va den bästa längre. haft vagnen i 6 mån bara...
    men men, annars älskar ja vagnen!

vi har satt dit ett par kabinhakar från axelbanden som vi fäster i gren remmen så skippar vi att använda sido banden, tror inte dom gör någon större skillnad?
    huvudsaken e att hon inte kan hoppa neråt i  sätet (åkpåsen) och så de e ju bara gren remmen o axel remmarna som behövs så ritter hon ju fast ganska bra iaf.

men e de verkligen inte fler som har samma problem? 
    det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    det bidde inget av det...
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-28 21:34:08 följande:
    fast tillomed på EL´s egna bilder så har dom en skötväska hängandes på styret å dom flästa skötväskor görs ju numer med speciela fästen så man smidigt kan hänga/ta bort dom från styret...

Vart ska man annars ha den? i korgen vill ja ha plats för annat å på axeln vägrar ja gå med den...

Ingen av mina vagnar har blive varken instabila eller liknande...

Skötväskorna hänger ju tillomed på styret i butikerna...
    jag vet att de har det, men det står oxå tydligt i instruktionerna att man inte ska hänga den där. de vill kanske mest visa på att möjligheten finns. men känner själv att vad de visar är ganska irrelevant om det står tvärtemot i instruktionerna. man bör ha den i korgen under om jag inte minns helt fel. spelar ju ingen roll om det finns speciella fästen på skötväskan, det blir likaväl snedbelastning på styret/konstruktionen och då får man tyvärr stå sitt kast om man får problem. jag vill med kunna ha den på styret, men vetifasen om jag vågar om jag får problem... vore rätt ruttet att ej få nåt för det isf...
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-09-28 21:44:06 följande:
    tror det inte dröjer länge innan tillverkarna får på näsan om inte konstruktionen klarar det, precis som de fick med att man inte skulle få dra vagnar i trotoarkanter/trappor/dylikt. De fick ju reprimand om att de får inte "förbjuda" det då sånt  ingår i vanligt användande, om inte vagnarna klarade det skulle de få göra bättretåligare vagnar...
    Ibland funkar konsumentkraft/plus (Sverker)
    jag tycker verkligen att man ska kunna hänga skötväskan på styret, som nån annan skrev så vill man ju ha annat i korgen... men de flesta vagntillverkarna har fortfarande mkt kvar att lära...
  • Zelmilainen
    gullunge1 skrev 2010-09-29 07:57:49 följande:
    jasså, dom mätte på babyland och remmarna är precis lika långa, men tror fästerna i city crossen sitter längre in under vagnen så därför försvinner lite granna på längden...
    Zelmilainen skrev 2010-09-28 21:16:09 följande:
    det står tydligt att man ej ska hänga skötväskor på styret på el (de flesta andra vagnar med tror jag). jag skulle nog med vilja ha den där. men om de kan härröra problem (om man lämnar in den) till att man hängt skötväskan på styret så har jag hört att det inte går på garantin...
    Jo ja vet, men tyvärr om ja har minsta grej i korgen så släpar den i backen o de e då inte mitt fel för den har varit så hela tiden, har bild i bildtråden på hur de ser ut utan att ja har något i korgen, annars hade ja gärna haft den där.
    på de nya vagnarna har de väl fixat en korg som sitter högre upp så då torde det problemet försvinna. sen är du tyvärr den första (och hittils enda) jag hört om som har så stora problem med korgen under. vilket jag förstår e trist.
  • Zelmilainen

om jag inte minns helt fel så gäller inte garantin om du säljer vagnen vidare...

• Zelmilainen
    Saraia skrev 2010-10-06 20:27:10 följande:
    FIIN! Tack! vad kan man kalla den; typ lila-vinröd??!
    jag säger plommonlila
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-10-07 17:17:03 följande:
    Jo dom, och det lilla spöket Eller söta reflexer över huvudtaget undrar jag vars man kan köpa
    har sett söta reflexer/figurer i leksaksbutiker och på apotek.
  • Zelmilainen
    Saraia skrev 2010-10-08 20:23:39 följande:

ska köpa en ozone tror jag t våren, vill gärna köpa matchande tillbehör, men frågan e om man kommer behöva footsack eller åkpåse näst vinter??! vad tror ni??

funderade med på det om det blir så att det skulle bli aktuellt med vagnköp nästa år... dock nitro, men iaf.
  • Zelmilainen

jag skulle heller valt en grå eller brun vagn om jag ville ha en neutral, är allergisk mot svarta vagnar, hehe

• Zelmilainen
    svischan skrev 2010-10-11 18:07:36 följande:
    Hej!
    Jag har BF om en månad ungefär, och vi har en limegrön Emmaljunga Nitro city som står och väntar på bebisen. Det är alltså en 10:a, dvs fjolårets modell. Jag funderar nu på hur det är med fotsack, det skulle jag vilja ha till nästa höst. Går det att få tag på fjolårets färger? Jag ringer nog och kollar med affären där jag köpte vagnen, men rent allmänt, finns det 10:or kvar i omlopp??? 
    tror det blir svårt. jag vet dock inte hur pass den nya limefärgen matchar den gamla?
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5