Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

myran82 skrev 2010-10-31 21:11:45 följande:
    Vi har en ford focus -00 och vår citycross ( från -06) går in på längden. Se till att få handtaget utåt så du kan fälla ner det annars tar det gärna emot.
    Vagnen går även in i min pappas focus från -07.

Har man insynsskydd får man ta bort den annars går det inte.

Vår sovvagn (edge) från -03 går inte in på längden.
    för oss måste den dock gå in på längden på tvären. när jag har mätt så går det enligt måtten inte med en cc, men har iofs inte testat i verkligheten heller.
    det bidde inget av det...
  • Zelmilainen
    myran82 skrev 2010-10-31 21:17:24 följande:
    Okej. Vi ställer in vagnen så varje dag så i vår focus funkar det.

Det är svårade i pappas som är nyare, han bagage är något mindre men det funkade när vi var på semester. Det kanske inte funkar med sittdelen, det har jag inte testat kom jag & tänka på men med citykorg går det bra.
    vi kommer enbart att ha sittdel (med lift i) så för oss måste den in med den delen, hehe
  • Zelmilainen
    myran82 skrev 2010-10-31 21:28:57 följande:
    Alltså i vår bil funkar det jättebra med sittdelen =) Och även med korgen.

Vad har ni för årsmodell?
    05 som det står ovan *L*
  • Zelmilainen
    myran82 skrev 2010-10-31 21:27:58 följande:

Så här ser min pappas bil ut, mindre bagage men citycross med citykorg går in på längden. Dock har jag inte testat med sittdelen än.  www.toppskick.se/res/default/img_3242.jpg

En sån här har vi: www.blocket.se/landskrona/Ford_focus_30404387...

Ingen av dessa bilar är min.

den första är bilen så liten och märk på att det är svårt att se och på den andra ser man inte bagagen *L* men d spelar ingen roll. jag tror dig.
    myran82 skrev 2010-10-31 21:45:55 följande:
    Det missade jag hehe

Jag kan testa vår vagn i pappas bil i morgon & se om det går om du vill.
     behöver du inte om du inte vill *L* det vi funderade på va att ev köpa ett extrachassi för att ha ute hos mina föräldrar på landet och i skogen här, men gav upp det då ja va säker på att det ej gick. jag vill alltså kunna ha in den på sidan på högkant så den kan spännas fast mot ena sidan så hundarna kan sitta på andra sidan *L*
  • Zelmilainen
    Zelmilainen skrev 2010-10-31 21:49:08 följande:
    den första är bilen så liten och märk på att det är svårt att se och på den andra ser man inte bagagen *L* men d spelar ingen roll. jag tror dig.
    myran82 skrev 2010-10-31 21:45:55 följande:
    Det missade jag hehe

Jag kan testa vår vagn i pappas bil i morgon & se om det går om du vill.
     behöver du inte om du inte vill *L* det vi funderade på va att ev köpa ett extrachassi för att ha ute hos mina föräldrar på landet och i skogen här, men gav upp det då ja va säker på att det ej gick. jag vill alltså kunna ha in den på sidan på högkant så den kan spännas fast mot ena sidan så hundarna kan sitta på andra sidan *L*
    jag menade på längden på högkant, inte på sidan på högkant, sorry
  • Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-11-01 06:36:42 följande:
    Hej! Jag har en scooter till min 16 månaders. Scootern är från 06 och är lite halvracklig. Har nu hittat en svart 2010 års modell för 1700:- är det ett rimligt pris? Garanti och kvitto finns kvar och den är använd 3 månader.... Tacksam för svar
    garantin gäller nästan aldrig vid vidareförsäljning...
    hoppas hoppas
  • Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-11-01 07:02:31 följande:
    Okej, men det kvittar för min del. Är 1700 ett rimligt pris? Den har legat på annons nästan en månad..
    testa att pruta ner den när den legat ute så länge. tycker att 1700 är lite i överkant.
    hoppas hoppas
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-11-03 12:24:56 följande:
    jag har kört både i stan å skog å hagmark med nitron å fjädringen tycker ja inte det är nå fel på men iome dom små hjulen så lämpar den sig hanske inte jättemycket i kuperad teräng ;)
    sittdelen är den samma som på CC
    hur är den att köra på gräs/grusväg?
    hoppas hoppas
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-11-03 13:56:00 följande:
    Där funkar den helt ok tycker ja, ja har som sagt kört på skogsstigar tillome å det funkar.. man kanske inte behöver köra räser över stock å sten
    tänkte mest att den dagen det blir dags för oss att köpa vagn vill jag verkligen ha en nitro. men mina föräldrar bor på landet, så hoppades att den skulle fungera bra där med om man har med. så slipper man köpa ett cc chassi.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-11-04 19:38:41 följande:
    Asså ja har ju haft den en hel del i stallet å även lite i skog så jag tycker det ska räcka med ett chassi
    ok, bra cc chassit blir ju dessutom kanske trångt i bilen. nitron blir ju kortare ihopfälld med
    nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5