Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

det är nog ingen som propsat på nånting... bara några som uttryckt va de själva tycker...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

tyckte det såg helt ok ut...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-29 13:45:32 följande:
    fast om jag säger:
    jaaaag tycker du ska ha den för ja tycker den är bäst då propsar ja ju är inte du från nkpg, vi borde ju tala samma språk då Tungan ute

Det ja ville få fram att bara för att många tycker att liften är bra för att går att göra om (många som än inte använt den) så betyder det inte att man kommer göra det själv sen...

å gemfört , med en mjuk å mysig åkpåse så är det JA riktigt fult med en stel omgjord lift i mina ögon..

Men när jag va i vagnköpartagen å innan barnet ploppat ut så tänkte jag precis som du. även när det gäller begagnadbiten
    inte om jag säger det en eller två gånger... propsar är ju snarare när jag "tjatar" vilket jag eller nån annan knappast gjort, så... tycker inte heller att liften som åkpåse varken ser eller känns särskilt stel ut, utan tycker det verkar fungera precis lika bra som med vanlig åkpåse... det kommer inte bli non citykorg eller annan riktigt liggdel till framtida bebis, så det spelar mindre roll att vi ej har några barn än. vårat behov är att lätt kunna lyfta i/ur vilket vi känner att vi inte kan smidigt med en separat liggdel som för oss känns otymplig och klumpig. och kan man sen spara pengar med en lift som sen har fler funktioner så är det ju knappast negativt... och varför skulle vi leta begagnat när vi inte behöver betala den nya vagnen?...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-29 14:24:16 följande:
    hehe inte sa jag väll att ni skulle leta begagnat inte

ja men då har ni ju behovet av en lift, det är ju det absolut första man ska tänka på... vilket behov man har.

Man ska ju inte välja nåt som man vet inte passar... Hoppas du tycker det samma om liften när du sen använder den, jag tycker den fyllde sin funktion, absolut men så här i efterhand så hade jag hällre valt en liggkorg då jag inte hade behovet av att ta ur liften då vi har vagnen inne i lägenheten.. jag trodde dessutom att jag skulle använda den som åkpåse sen, precis som du men det gjorde ja ju inte..

Nu säger ja ju inte att alla är likadana, absolut inte. men bara för att man tror en sak så betyder det inte att det kommer vara så sen.

Föresten, hoppas du får bebis snart för ja vet hur olidligt det är att vänta på nåt så underbar å inte veta när!
    jag tror inte att jag kommer vilja ha en lift, jag vet, där viker jag mig inte... *L* dels just för att lätt lyfta med bebis om denne sover. tex när vi varit på promenad. är vi hos folk och lätt vill få med bebis in, etc är liften smidig. däremot får vi se om det blir just quaddron eller en hårdlift (för att sen köpa dyna och allt annat sep), beror lite på vad sambon vill. huvudsaken är att jag får min nitro... *L* vi har nu för övrigt börjat insem, så nu hoppas vi bara på att mensen inte ska dyka upp... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-08-29 18:51:19 följande:
    Hallå flickor =)

Nu har jag & sambon vart iväg & kollat på vagnar!

Sambon vill ha en city cross & jaa... då får han väl det då =) Den verkar ha många bra egenskaper!

Jag som trodde man kunde pressa ner en quadrolift i citykorgen hade ju riktigt fel ;) Hihi & trodde även att den andra korgen gick att klicka i men den lägger man ju som quadroliften i sittdelen.

Tyckte från början att dte inte verkad enå mysigt att ha quadroliften rätt i sittdelen.. men men får väl börja tänka om!

Så om jag nu köper c c med quadrolift.... vad ska jag då bädda med? Verkar ju bli rätt så trångt, kan man verkligen ha täcke där i? Jag får barn i slutet av januari om det har någon betydelse?

Kommer dte inte snöblåsa rätt in nu när man har en quadrolift & inte en citykorg? Quadroliften verkar ju supermart i övrigt då vi bor 3 trappor upp & det är lättare att ta in den på en restaurang istället för hela vagnen.....

Help me :D
    det går ju dock att få ner liften, vilket redan är fastställt... *L* jag skulle köpa en riktigt bra fäll att lägga under liften och sen några mysiga filtar att bädda med
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-08-30 11:55:34 följande:
    Vad tycker ni om Cerox vagnen Vs. City cross vagnen?

Vilken är bäst?
    city cross. cerox känns onödigt stor och tung. sitsen går ju ändå att vända på cc
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-30 18:43:40 följande:
    Fast om den ryms inuti City korgen måste den väl vara smalare? Vilket innebär mindre plats för bebisen att röra sig på.
    ja, men skillnaden är marginell. sen e d så många bebisar som endå inte vill ligga i en liggdel mer än 3-4 månader, så varför köpa nåt man bara har användning för så kort tid. känns som rätt bortkastade pengar...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-30 20:13:01 följande:
    Knappast marginell. Man får ju minska liggmåttet med lika mycket som bredden på Quadroliftens sidor, blir så smalt. Får mig att tänka på Brios Kombivagn, den liften är såå smaaaal. Jag ryser vid tanken på att pressa ner en bebis där! Dessutom ska dom ju inte sitta förrän vid 6 mån ålder, minst.
    Min lilla Majken ligger med benen som en groda, och armarna "faller ut åt sidorna" när hon somnar, det går ju knappast i en lift Obestämd
    Nej, inget personligt Zelmilainen men som du kanske förstår är jag en liggvagnsförespråkare! Glad Tacka vet jag min Emmaljunga från 1984, den är 20 cm längre än city korgen och breeed Flört
    det handlar om ett fåtal cm och eftersom det från början är så pass gott om plats i liften anser jag inte att det blir trångt, inte med tanke på att så många barn ändå vill halvsitta upp i sittdelen efter några månader. bara för att de inte bör sitta innan en vis ålder betyder det ju inte att man måste ha liggdel/lift så länge *L* jag avskyr de gamla vagnarna, SÅÅ stela och fula... haha.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-30 22:04:58 följande:
    Inte då, kika i mitt galleri så får du se vad fin den är! Flört
    gillar inte alls gamla vagnar. gillar inte chassin, inte hjulen, inte tygen, etc... *L* men huvudsaken e ju att du e nöjd
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-31 23:46:33 följande:
    Jo det skulle rymmas i våran också, men hundrackarns bur måste rymmas i också, så det var bara därför jag spekulerade lite runt det.
    Men hur som helst så känns det ju smidigare att klicka lös en citykorg - än att klicka lös stora sittdelen med en lift i!

Så jag tror det får bli en citykorg! Jepp!
    man behöver ju inte klicka loss hela sittdelen... *L* elelr beror det på hundburen där med? i annat fall är det väl samma fästen på ligg som sittdel och då borde (kan jag tycka) inte va någon skillnad vilken del man kopplar loss.
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5