Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

annakohler skrev 2010-08-18 11:27:01 följande:
    hur är den i snö? har sett en person i rättvik som använde sin hela vintern även på oplogade vägar gick kanon så den kan inte vara så usel
    har bara kört den i butik så jag vet inte. jag själv bor i norrköping, och de brukar va rätt bra på att ploga för det mesta. när jag skrev favorit är det för att det är den enda som uppfyller alla mina krav.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-08-18 11:47:57 följande:
    ja den uppfyller sambons krav med svängbara hjul
    var glad om han bara har de kraven *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-08-18 11:54:20 följande:
    precis hehe men jag vet att emmaljunga gjorde en vagn med namnet Herqules vad säger du om den. o
    det är/var deras billighetsmärke. precis som carena är brios billighetsmärke. jag skulle hellre satsa på en emmaljunga, känns som bättre kvalitet. alla de hercules jag sett har knarrat som attan...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

det var ju dock nåt år som båda fanns om jag inte är helt knas...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    babyfia skrev 2010-08-20 17:45:26 följande:
    För att den var rosa, och jag vill ha en lite mer pojkig färg denna gången .
    Det är inte det att jag tycker gamla modellen var bättre, utan det var mer för ståbrädan jag tänkte...
    Men är det ingen som vet om det är några mer förändringar på 2.0-versionen?

Kollade på dom på BP häromdagen, men glömde fråga... Och så glömde jag fråga om vindskydd ingick i priset på strax under 2500, vet ni det? Eller är det olika för butikerna kanske?
    det är numera samma hjul som på cc, den har stänkskärmar, den är smalare (men längre ihopfälld) och har bättre liggläge. kan ha missat nåt...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    babyfia skrev 2010-08-20 20:29:44 följande:
    Tack. Blir den mycket längre ihopfälld? Tänker på att den måste gå in i bilen på längden, men det borde inte vara några problem i en kombi väl?!
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2010-08-20 20:24:15 följande:
    Fotsack/vindskydd får man köpa till när man köper en ny scooter.
    Tack!
    den skulle aldrig gå in i vår bil på längden, då har vi en ford focus kombi. den var på gränsen innan. nitron kan ju bli ner till 82cm ihopfälld och det är inga problem, men mer än 85cm hade blivit riktigt tajt, och om jag inte minns helt fel är scootern 89...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    babyfia skrev 2010-08-20 23:26:52 följande:

Hmm vi har en ford Mondeo. Får nog mäta imorgon o se. Vet du möjligtvis hur lång den gamla versionen blir?

Måste få in den på längden så hunden får plats med...

har för mig att den gamla blev 85 eller 87 och den nya är 89, men är ej helt säker. mondeo ska väl iofs va snäppet större än focus... 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-21 10:30:06 följande:
    Ja mondeon är mycket större, det går definitivt!
    kan dock bero på olika årsmodeller med, men det bästa är ju att åka till en affär och testa.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    lilla snöflingan skrev 2010-08-21 11:56:24 följande:
    Men alltså varför säljer de den så sjukt billigt? Gör man inte liiite research innan eller använder sunt förnuft?
    den är ju perfekt om man har ett nitrochassi och vill ha ett cc chassi att byta med.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    lilla snöflingan skrev 2010-08-21 12:24:33 följande:
    Jaja, det är jättebra för köparen, men säljarna förlorar ju typ 2000 på den där affären, varför lägga ut den så billigt?
    okunskap?
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5