Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

stor grön drake skrev 2010-08-21 17:03:38 följande:
    men de visste att nypriset var 5000+, och att kolla övriga annonser tar ju ca 5 minuter
    ja, men okunskap kan ju oxå va att de inte kollade vad andra tar för liknande vagnar...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-21 18:34:15 följande:
    sant sant, men om de som de sa, "fick tips om att sälja" är det ju konstigt att de inte fick tips om att kolla pris på liknande. Blir även jag skeptisk till sånna här "för bra för att vara sant" erbjudanden.
    jo, det låter ju onekligen lite märkligt...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

grattis till bebis tova. och hoppas att du blir bättre snart.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

testa att vika ihop en filt och lägga längst fram (under liften) så att det blir er plant.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    t0va skrev 2010-08-22 21:28:05 följande:
    Smart, det ska jag prova, han älskar att ligga där men är så skuttig och halkar ner hela tiden. 
    har läst om andra här på fl som gjort så. hoppas allt går bra med op och så.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Linn 80 skrev 2010-08-23 17:58:57 följande:
    Vad jag är nöjd med min fina nitro! Någon som vet om den blir minder eller större ihopfälld när man har siotsen framåtvänd? Vände på den idag då sonen bara hänger ut på sidorna och försöker se på brorsan som cyklar före oss. Oj så glad han blev då,satt bara och skratta hela vägen hem
    den blir som kortast ihopfälld om du har sitsen från dig och ryggstödet uppfällt när du fäller ihop den. den blir dock något högre då.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    AnLj skrev 2010-08-24 08:20:00 följande:
    Fick höra i butik när vi kollade efter vagnar att man absolut inte ska ha ryggstödet uppfällt när man fäller ihop vagnen.
    eftersom det kommer som tips från bla återförsäljare tror jag knappast att det är nåt problem... *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    lilla snöflingan skrev 2010-08-24 18:44:50 följande:
    I manualen för Nitro står:
    Bild 5: Hopfällning av vagnen:
    • Börja med att se till att ryggstödet är i upprätt position och att vagnen
    är bromsad.
    www.emmaljunga.com/files/se/manual_nitro.pdf
    det vore ju riktigt konstigt om de skulle säga att man ej bör ha ryggstödet uppfällt om det står att man ska ha det i manualen...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-08-24 21:21:59 följande:
    Det står också att man inte ska hänga nåt på handtaget i manualen

Men står det så går det, men när jag försöker tänka efter eftersom ja inte har kvar vagnen så gick inte ryggstödet ut märkvärt utanför bakhjulen när man fällde med sitsen frammåt, det som gjorde att den blev kortare va ju att fotstödet fälls upp å det gör det ju inte när man har sittsen bakåt.
    det vet jag, precis därför kommer jag inte göra det. det är nåt jag alltid säger till folk att man inte ska. jag har frågat om hur man fäller vagnen kortare eftersom nitro är min favorit vagn. och två oberoende personer har mätt och kollat efter vilket som blir kortast. det är precis som jag skrev, med sitsen fram och ryggstödet upp.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-08-25 22:13:18 följande:
    Skulle ni köpt en vagn med citykorg & quadrolift eller skulle ni köpt bara quadroliften till sittdelen???

Det står mellan city crossen & Nitro City... beroende på om jag kan lita på att dom svängbara hjulen även funkar på vintern här i Sthlm!
    en vinter i sthlm är inte spec annorlunda mot en vinter i norrköping, och jag skulle definitivt köpt en nitro (eftersom vintertiden då det är riktigt hopplöst e så kort jämfört med alla tid med barmark) med endast quaddroliften. ser inte poängen med att ha både den och citykorgen... :_)
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5