Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sarah84 skrev 2010-07-28 20:48:26 följande:
    Ja 8,7 utan sittdel ja =) Bara sittdelen väger ytterligare 5,9 kilo, alltså 14,6
    Cerox väger 15,2 med hjul.

Så drygt 1 kilo skilljer det..
    lite konfunderad över hur du räknar... från 14,6 till 15,2 är det bara 0,6 precis som nån skrev innan...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    annakohler skrev 2010-07-29 19:48:30 följande:
    jo men sambon vill ha svängbara hjul
    ni kan ju fortfarande va el ägare för det köp en nitro vet ja
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    mammaveronica77 skrev 2010-08-02 13:06:37 följande:
    Hmmm, dåligt med fyrhjuliga syskonvagnar på blocket... Kikade lite på denna.. Men tycker den är för dyr, bortsett från det, kan det verkligen vara en -09? Tycker inte det stämmer med hjulen...
    www.blocket.se/varmland/Emmaljunga_syskonvagn...
    som du skrev är det dyrt. skulle aldrig betala 5000:- för en vagn som är två år gammal... (me syftandes på att 2011 redan kommit ut)... spec inte när det inte är så långt från nypriset.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

ja, det kan omöjligt varit en edge, inget stämmer ju in på det...

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    alezay skrev 2010-08-03 09:36:14 följande:
    Nej inte än..Den var inte bra i tester då bilbarnstolen släppte. De har dragit in den och jobbar nu på en ny bas som kommer till årsskiftet sa de när jag pratade med dem igår.
    Vi har bf i dec/ jan så vi köper bilbarnstol och sen kommer vi köpa till en bas.
    de testerna är ju hur gamla som helst vad jag vet. det diskuterades redan i vintras om det tom inte va förra hösten att alla de fel som varit med basen redan var åtgärdade...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    alezay skrev 2010-08-03 10:10:41 följande:
    Nej de är inte åtgärdade än..först sa de till hösten men nu ser det ut som till årskiftet.
    jag menar inte att det skulle varit fixade. och uppgifterna ska ha kommit direkt från emmaljunga. de skulle ju inte sälja saker som inte är godkända...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    alezay skrev 2010-08-03 10:33:26 följande:
    Men de säljer inte basen..den är indragen, de säljer bara stolen och då får man använda bälte eller så får man använda britax bas och stol med bas till emmaljunga vagnarna.
    de sålde basen långt efter att de felen ska ha varit fixade...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-03 10:58:37 följande:
    vad jag förstod fixade det något på de baser som redan var tillverkade, och sedan slutade de tillverka nya för att komma på en bättre bas.
    aha, ok. men då borde de ha gått ut med såna uppgifter kan jag tycka, inte påvisa att felen är åtgärdade och att det sen är ok.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Lotus09 skrev 2010-08-04 21:50:23 följande:

Behöver ett litet råd och ni verkar vara de rätta att fråga (mycket erfarenhet). Vi har beställt en Emmaljunga Nitro City Celebration, den svarta med samtliga tillbehör. Valde mellan den och ozone men eftersom ozone inte gick att få i celebrationtyget föll valet på Nitron. Dessutom hade dem ingen ozone att provköra i butiken.

Nu känner jag dock att jag börjar ångra mig. Tyckte nitron såg mer ombonad ut men vill samtidigt ha en vagn som jag kan ha så länge som möjligt. Har någon ett råd att ge mig, vilken ska jag välja?????

Tack för hjälpen!

varför skulle du kunna ha ozone längre än nitro? tolkade som att du menade så när du skrev att du funderat på den...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

jag har oxå testat att ta i/ur liften med bågen kvar, det var inte särskilt smidigt alls, *L*

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5