Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2010-08-26 12:12:00 följande:
    Vet ärligt talat inte ens om den ryms i city korgen :S
    den har funktionen coccoon som innebär att den ska fungera att ha i citykorgen
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-26 18:50:02 följande:
    men det är med bottenplattan urtagen, och då kan man ju inte lyfta den...
    nej, men den funkar att ha däri och det var ju det jag svarade på
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-08-26 19:13:16 följande:
    mja, det var någon som sa att bottenplattan gör att det blir för tight för att riktigt få rum, att det gick, men med våld (vet ej om de hade leatherette)
    jag har sett den i och det såg helt ok ut. som sagt var var det bara ett svar på frågan som ställdes...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-08-26 21:24:26 följande:
    Men behöver man lyfta den om man ändå bara lyfter ur quadroliften?
    som nån skrev senare så ska det gå bra att ha kvar bottenplattan
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    AnLj skrev 2010-08-26 23:20:01 följande:
    Citykorgen går ju annars ypperligt att klicka av och bära upp i den. Så gjorde jag och jag har tre trappor att traska! :) Nu är den tyvärr urväxt och det är sittdel som gäller! Den blev för kort! ;)
    om jag inte minns helt fel så är det inte bärhandtag på alla årsmodeller av citykorgen, så då blir det kanske inte så smidigt. sen är den lite mer osmidig att bära med *L* (tycker iaf jag...)
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    AnLj skrev 2010-08-27 08:04:27 följande:
    Jag knallade tre trappor med sonen sovandes i och har inte sett det som något direkt problem.  Jag har en från 08 och där finns det hantag och vad jag vet så finns det på de nya modellerna också.
    jag vet att nåt år försvann handtagen för att sen komma tillbaka. det jag menar med att det är mindre smidigt är för att den är så stor. en lift är ju betydligt mindre och därmed lättare att få med sig mer saker om så behövs.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-28 16:18:49 följande:

Jag har en CC och funderar nu vilken liggvariant jag ska välja, och undrar vad ni har för erfarenheter och tycker är smidigast, mest praktiskt jaa vilket som är bäst!

Citykorg eller Quadrolift?

skulle helt klart välja liften eftersom den fyller fler funktioner. den fungerar ju både som åkpåse och sittdyna sen när man inte vill ha den som lift mer. känns som man kommer använda den mer.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-08-29 01:34:16 följande:
    Definitivt city korg Glad

-Större plats för barnet än med quadroliften.
    -Barnet kommer högre upp = lättare att lyfta ur.
    -Man kan variera sig, först city korgen i en färg och sedan sittdelen i en annan färg.
    -Den är snyggast Flört
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-29 11:39:26 följande:
    Zelmilainen skrev 2010-08-29 11:07:11 följande:
    nja det beror på. det är ingen direkt skillnad på hur mkt plats som är inne, iaf ingen stor... *L* och liften kan man ju oxå köpa i en avvikande färg om man vill...*L*
    Jag tycker också att citykorgen är snyggare och bättre när det kommer högre upp, men även att quadroliften får man ju användning för längre tid.

Vilket jag än väljer kommer jag köpa citykorgen eller quadroliften i Pro Bordeaux, Sittdelen är i White Croc.

Hur ska man bädda i en quadrolift? Jag får för mig att det blir knöligt med en åkpåse i?
    Lilla bebisen kommer i Januari och vi bor i Luleå så det behöver ju klara kyla, speciellt som vi har hund som måste ut oavsett väder..
    en åkpåse behöver du ju ej köpa, det blir ju kaka på kaka eftersom liften ju har den funktionen med... däremot skulle jag satsat på en riktigt bra fäll att lägga under och ett par mysiga filtar att bädda runt bebis isf. pro bordeaux och white croc blir nog snyggt ihop
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Sandriks skrev 2010-08-29 12:08:20 följande:
    Grejen var att jag fick med en åkpåse som jag tycker är såååå fin när jag köpte CC (begad) och det känns synd att inte få användning av den..
    Dock är det bara en softshell-påse, och det kanske blir för kallt?

Jaa, först hade jag tänkt köpa en CC i bordeaux och en white leatherette lift, men nu när jag hittade denna CC begad får det väl bli tvärtom isf.
    Eller om jag köper en citykorg.
    Äh fy fasen vad svårt det här skulle vara, tur det är länge kvar! Skrattande
    det kan nog bli knöligt att få ner en åkpåse med. den behöver ju inte bli oanvänd bara för att liften med har den funktionen. kan kanske va kul att variera med olika åkpåsar sen när sittdelen används?
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5