Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Sandriks skrev 2010-09-01 12:36:42 följande:
    Joo endast chassit ryms i bagageutrymmet, vilken del vi än använder kommer vi få dela på dem och ha i baksätet. Och då är ju sittdelen tyngre, större och mer otymplig än korgen..

Fast annars gillar jag liften och korgen lika mycket måste jag säga.. :)
    aha. vi kommer oxå tvingas ha vagnen på längden på högkant precis som ni. men vi har bara galler till hundarna, så vi får spänna fast vagnen mot bilens ena sida så den inte far omkring. då fungerar det att ha sitsen kvar, det blir ok med plats iaf
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-09-01 21:23:26 följande:
    Kommer verkligen en quadrolift räcka för min bebis i januari?
    Blir det inte svinkallt?
    inte om du bäddar ordentligt och ser till att bebis har rätt kläder på sig.det är ju tjock och har fleece/"ull" i sig...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-09-01 21:28:55 följande:
    Och nu blev jag osäker, ska jag ha en nitro istället för city crossen?

Går ju inte sååå mycket i skog, men pallar nitron vinter i Stockholm?
    stockholm och norrköping är ju inte så olika, jag skulle lätt köpt en nitro. men det är ju så olika hur man känner med. ni kan ju annars köpa båda chassina men bara en sittdel (det går visserligen på ca 3000:- till, men iaf).
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    tickelina skrev 2010-09-01 21:36:28 följande:
    Jooo får väl köpa till sen om jag ångrar mig :D

Jo men är inte quadroliften ganska trång redan? Går väl inte bädda med madrass & grejer?
    På sin höjd en filt?
    det är ju en tunn madrass/dyna i. sen som det skrivits innan kan man köpa en fäll (som är bra året runt) att ha under liften (för att bygga på värmen underifrån) och sen bädda med filtar både i/utanför liften. tror knappast bebis fryser då
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    FridaLee skrev 2010-09-02 13:49:27 följande:

Tänkte nog köpa en City cross igen till barn nr 4 men vet int evilken färg jag vill ha. Har lång tid på mig att välja då jag bara är i v 11 än. Men eftersom jag jobbar i barnbutik så blir det ju lätt att man går och sneglar på vilken färg osv.Har haft 2 city cross till yngsta hade först en men sålde den men efter 2 mån ångrade jag mig och köpt een igen älskar city cross med city korg den är ju så smidig då.

Vilken färg gillar ni bäst i 2011 kollektionen?

grey flowers
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    FridaLee skrev 2010-09-02 22:17:02 följande:
    Oj får man lämna ut den sidan??? trodde det bara var till för butiker.
    den har redan lämnats ut flera gånger i tråden och finns länkad i ts med men jag tror med den e avsedd för butiker/återförsäljare egentligen.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    lilla snöflingan skrev 2010-09-05 10:26:57 följande:
    Den finns redan: www.firstwheels.nl/sv/city_twin/
    tilläggas bör kanske att den slutades säljas i sverige eftersom den ansågs för ranglig/osäker och instabil. sen finns det fler vagnar än så, men SJUKT breda. dock är ju detta en emmaljungatråd, så det behöver vi ju inte diskutera här...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    stor grön drake skrev 2010-09-05 12:05:40 följande:
    och dessutom var det ju en EMMALJUNGA med dessa funktioner vi vill ha
    precis. skulle vilja ha en nitro med lite större hjul, separata sitsar/sufletter, etc. (som syskonvagn), och en nitro med lite större hjul som enkelvagn, men man kan ju tydligen inte få allt... :-P
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-05 17:27:45 följande:

det är säkert nån annan än mig som vet bättre...

Ja vet att det inte går att köpa Emmaljungas vagnar över nätet för dom inte skickas, men hur är det med tillbehör?
    Tex åkpåse å så. finns det nån sida man kan nätschoppa en sån??

vore ju konstigt om deras tillbehör får skickas när inte vagnarna får det. har för mig att allt (typ) från emmaljunga inte får skickas. men hoppas att nån vet säkert.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Fru T skrev 2010-09-05 19:30:56 följande:
    för mig vore det iofs inte så konstigt..
    Förstår fullständigt att dom vill att vagnarna ska monteras av utbildad personal, men en åkpåse är ju inte så svår att ta upp ur en plastpåse å lär knappas kräva utbildning för att klara av det heller
    nej, men de kan lika gärna vilja försäkra sig om att de inte går sönder under frakt/inte kommer bort osv, så...
    Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5