Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2010-10-11 20:43:38 följande:
    Hörrni, hur är Nitron på vinterväglag egentligen? Det som är synd med just Nitron är ju att man bara kan köra med de små hjulen framåt, inte vända styret som på Teutonias Mistral S, Bugaboo cameleon eller Emmaljungas gamla City cerox.

3000 för en helt ny Nitro är väl inte fy skam heller?
    tycker bara det är ruskigt krångligt att köra med större hjul fram och små bak när man har en vagn med vändbart styre, upplever de som svårstyrda då.
    det bidde inget av det...
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-11 20:56:07 följande:
    Ja kanske det? Har faktiskt aldrig provat, att köra en vändbar med handtaget åt andra hållet så att säga.
    har iofs bara gjort det i butik, men om jag tyckte d va krångligt där tror jag knappast att jag skulle tycka d va lättare att köra den ute i terräng, hehe...
    CoolJen skrev 2010-10-11 20:59:17 följande:
    Hej.

Har ni erfarenhet och tips om vad man kan ha för mjuklift (iaf nåt med handtag så jag kan lyfta ur bebis sovandes) i en citykorg.
     emmaljungas quaddrolift fungerar, men den är ju kanske onödigt dyr om man redan har citykorg, hehe.
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-11 21:19:29 följande:
    Men var det inte någon som sa att det inte skulle fungera? För jag har väldigt svårt att se att det sjulle gå. Och om Yttermåtten på city korgen och quadron nu skulle vara så lika så vore det ju himla konstigt om quadron ryms inuti city korgen?

Jag var förresten och såg lite nya färger idag.

PP black/red såg jag i en city korg - urläcker!
    pp happy pink var snygg, pp navy lite tråkig, pp offroad/red - gillar jag! pp red, lite väl röd.
    det var flera som sa ATT det fungerade, plus att det enligt el hemsida ska fungera. därav tipset (men ja, nån hade problem med det).
  • Zelmilainen
    gullunge1 skrev 2010-10-11 21:48:31 följande:
    jag har haft problem med det och därför ha liften bara skräpat... har inte haft nån nytta av den tyvärr....
    men ja fick oxå höra att de skulle funka och enligt bilderna så funkar det, men du kan knappt stoppa i den utan en bebis i. så min bror har nu köpt emmaljungas mjuklift och ska ha i citykorgen, vet dock inte än hur det kommer funka i praktiken för deras bebis kommer om ca 3 veckor. men jag avråder verkligen quadron till citykorgen tror du kommer bli besviken =( 
    det är inte jag som vill ha den i citykorgen så besviken blir ja inte *L*
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-12 12:17:17 följande:
    Vart på emmaljunga.se står det att det fungerar? Nyfiken
    minns ej, men har för mig att jag för länge sen läst att det fungerar. i övrigt står det ju att quadroliften är en coccoon som jag fattat är just att man kan lägga den i en liggdel?
  • Zelmilainen
    Uliise skrev 2010-10-12 18:36:19 följande:
    Jo, fast då menar de nog i Mondialen eller Edgen. Där passar den finfint, för de liggdelarna är mycket större.
    de har som nån annan skrev ändrat det i katalogerna i år och även om åsikterna är delade så är det ju flera i tråden som sagt att det går
  • Zelmilainen

agustina: jag tycker det såg riktigt bra ut, hehe

• Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-14 11:18:28 följande:
    Typiskt, tänkte den skulle vara som Scootern fast med svänghjul. Jag tänkte också på Nitro, men den känns stor och klumpig? Jag ska absolut kolla upp Baby  jogger city elite
    cangaroo är mkt längre än nitro/ozone (iaf så upplever jag den så). sen har jag för mig att man inte kan vända sitsen på cangaroo. sen gillar jag ej 3hjulingar då så många jag sett/testat upplevts välta mkt lättare än många med 4 hjul...
  • Zelmilainen
    Sandja skrev 2010-10-14 16:54:03 följande:
    Okej ja då verkar Nitro bättre
    nitron e min favorit
  • Zelmilainen
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-10-14 17:38:51 följande:
    Jag älskar min nitro!

Vad tycker ni om de nya färgerna? Fattar inte den runda lappen på suflettens sida
    finns flera fina tycker jag. det runda märket är väl om jag inte har helt fel för att det är ett nytt tyg polarperformance =pp. men jag kan va ute och snurra helt...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5