Inlägg från: Zelmilainen |Visa alla inlägg
  • Zelmilainen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Carlosmami skrev 2010-11-21 23:56:36 följande:
    Det är väl samma schassi? Bara hjulen som är annorlunda? Kolla så du sätt dit den rätt
    det är INTE samma chassi. cc är både bredare och längre än nitro *L*
    nehepp...
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-11-22 19:19:37 följande:
    Hej hopp! Jag hade tänkt köpa en Emmaljunga citycross med hårdlift till pyret som ska komma i juni : ) Hade den till min son och va toppen nöjd. Men min fråga är när säljer dem ut 2010 års modellerna? : ) Tänkte passa på o köpa då.
    Tack för svar : )
    de började de med strax efter sommaren om inte innan sommaren tom då 2011 modellerna introduceras redan innan sommaren. men några affärer kan kanske ha nåt ex kvar.
    nehepp...
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-11-22 20:18:33 följande:
    Oj men gud så tidigt...Skit också!! Får väl åka i helgen eller kanske tom imorn haha. Kommer ju bli väldigt tidigt köp av barnvagn dock... Är i vecka 11 nu.....Det är för tidigt va? :S
    jag skulle avvakta tills vecka 20 *L* men om du vill ha en 2010 finns ju alltid blocket sen annars?
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Carlosmami skrev 2010-11-24 01:53:31 följande:
    Min quadrolift var feltillverkad!!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m55787061.html

Har någon vart med om det förut? Vad har ni fått för det i såfall... så ledsen.. just nu sitter jag bara hemma och inte kan gå ut :(
    ta en tjock filt så länge och se till att få liften utbytt till en med hål...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    svea87 skrev 2010-11-27 21:26:27 följande:
    Nehe det går inte ens att ladda in den i mitt album...
    den kanske är för stor?
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Carlosmami skrev 2010-11-29 00:17:02 följande:
    Att vara värd priset? Den är inte värd mer än 700:- faktiskt, så den borde säljas för 500-600:- om personen vill få den såld..
    tyckte med den va hemsk...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    TildePetra skrev 2010-12-02 20:07:26 följande:
    Alltså jag känner mig smått urkorkad men den bjuder jag nu på.Skäms

När vi köpte våran Nitro så visade expediten oss hur vi skulle fälla ihop vagnen, hon hade ryggstödet nedfällt i liggläge. Nu när jag läser manualen lite noggrannare så står det: "börja med att se till att ryggstödet är i en upprätt position"  Har vi gjort fel eller kan man ha ryggstödet i vilket läge som helst när man fäller ihop vagnen!?
    för att vagnen ska bli så kort som möjligt ska man ha ryggstödet uppfällt och sitsen framåtvänd... beror nog kanske på hur man vill att slutresultatet ska bli...
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:07:56 följande:
    Är sååå sugen på en EL Nitro, men har ju precis köpt en annan Scooter. Hade en CC tidigare o saknar sittdelen nåt så grymt.
    Hittade en 09:a ProForest idag som jag är lite sugen på, ska bara sälja in idéen hos sambon
    Gillar inte att det är så trångt i Scootern att det blir för trångt med åkpåse också *mutter mutter*
    Dessa I-landsproblem

Nu till min undran (anledningen till inlägget) går det att göra om Quadroliften till åkpåse? Får en nätt 1½åring plats bra i den i så fall?
    quadroliften är cocoon, lift, åkpåse och sittdyna i ett. därav namnet
    nehepp...
  • Zelmilainen
    Hulda09 skrev 2010-12-03 22:22:50 följande:
    Åh tackar för så snabbt svar Då ska jag som sagt ta o sälja idéen till sambon min o se hur det blir. Mailade o frågade om den finns kvar o den går att pruta på
    vad skulle de har för den? vad ingick?
    nehepp...
  • Zelmilainen

om den legat ute en månad borde man kunna pruta... *L* nån annan i tråden kanske kan uttala sig om priset, jag köper ej beg själv (har inga barn än, men är vagngalen) när det gäller vagn.

nehepp...
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5