Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

MissR skrev 2010-07-20 16:05:07 följande:
    Någon som vet om Quadroliften passar i citykorgen?
    Den borde göra det, men jag (och många med mig) tycker den är lite onödig då citykorgen är gjord så att den akn användas som lift (till skillnad från edgens liggdel som man inte ska försöka bära i handtagen om sufletten är på, eller det är mer än 2 kilo i för då tippar den framåt och blir oregerlig)
    Om du tänker köpa en quadro endå, så borde den få rum i korgen, men vill du bara ha en liten lätt lift skulle jag rekomendera att du försöker få tag på en duolift.
  • stor grön drake
    Fru T skrev 2010-07-20 17:52:39 följande:
    Ja har 2.0an scooterns suflätt är ju inte riktigt likadan som dom andra och det du snackar om är bytt mot nitar på alla sufletter nu...
    jo, nä, då funkar det ju inte, tänkte om det var gamla scootern så kanske det hade varit liknande.
    Nu ska jag gå och starta en frågetråd för rakelredet till vagn, och se om jag blir något klokare på färgnamn, modell och sånt
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-20 22:59:01 följande:
    Vet någon om det någonstans går att köpa enbart chassit och vad det kan tänkas kosta?
    Ingen annan som kan ge sig till känna att ha ett chassi "över" som inte används längre?
    enbart chassi kostade 3000kr, räknas väll som reservdel hos återförsäljarna tror jag :-
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-07-21 00:36:12 följande:
    Men tre mil är ju ingenting!
    Jag tycker det är mycket, allt beror på ens perspektiv och transportmedel, samt arbetstider m.m. Och jag anser absolut att kunden inte ska behöva göra den resan för att butiken klantat sig!
    Sissi82 skrev 2010-07-20 23:21:43 följande:
    to be continued....
    Väntar med spänning! Lycka till!
  • stor grön drake
    Sissi82 skrev 2010-07-21 20:35:07 följande:

Uppdatering...

Jag ringde till babylands huvudkontor och fick prata med en väldigt trevlig kvinna.. hon tog hand om "allt" och ringde upp mig direkt efter och har nu ordnat att vi får våran FOTSACK att hämta på "vårat" babyland imorgon! men å andra sidan tror jag att jag behåller åkpåsen trots allt men vill ha en fotsack också?
    Underbart! {#emotions_dlg.flower}

Jag överväger att byta tillbaka min sittdel mot liggdelen jag...  för sonen ska sitta -själv-, får värmeslag samt blir tokig och man spänner fast honom vid ryggstödet (han ser så dåligt, bättre sikt framme vid knäbygeln) men tvekar just för att sonen älskar att luta mot knäbygeln (och att äta på den, slå på den, klappa denosv)
  • stor grön drake
    SaraKlippan skrev 2010-07-21 22:11:02 följande:
    Ja så kan de ju va :) Men känner att ja vill stödja handeln i små orter så att de får va kvar :) Går bra för henne och typ alla häromkring handlar där så ja tror inte att de e nån fara :) Den butiken har funnits i många år. 
    Vi har oxå en sån, underbar, butik. Tyvärr är deras nya, unga försäljare (varit, och är ännu, två äldre damer där annars) varken insatt eller intresserad av barngrejjer egentligen (iallafall vad det verkar) så jag suckar inombord varje gång hon betjänar mig, samtidigt som hon verkar gilla det för jag brukar hamna med henne varje gång... Men kanske för att jag är intresserad och hon ofta lär sig nya saker, vem vet?
    Vår butik får sällan in bra priser på vagnar, generellt är vagnarna dyrare i finland (vad jag fått fram via sökmotorer) och de ligger i pris med resten av landet, men det skiljer 200-700kr i pris på likadana vagnar, dock skiljer även färgerna på vissa, eftersom tydligen har inte finland och sverige samma inköps distrikt hos alla. (det var förklaringen jag fick på att en av 09's färger i sverige såldes som -10 vagn i finland, det skiljer även lite detaljer här och var, så jag tror dem)

Ni som är försäljare, kan man beställa ett nytt suflett-myggnät? och om det är det, kan man även beställa den "andra" delen av dragkeden (den som sitter fast i sufletten) eller är det omöjligt?  Finland tar inte in suflett-myggnäten om de finns alls som reservdelar. De har inte heller minimizerdynan, quadroliften (men det var iof för ett år sen, kan ha ändrat) samt något mer som jag inte minns nu. De har ju katalogen och kan beställa från emmaljunga, men de har det inte i lager, så priserna blir något högre för beställning av en produkt, frakt m.m. Enklare att fara till sverige där det finns
  • stor grön drake
    Mymemlan skrev 2010-07-21 23:19:55 följande:
    wingtear,
    jag har ett extra sånnt myggnät :) Men inte dragkedjan som sitter fast i dragkedjan. Behöver du den också elr?
    Ja, eller jag kan alltid byta den delen som är på myggnätet förståss, men går det att beställa blir jag genast lite lat Ska sätta ett sånt myggnät på nya begagnade klädseln för ett löst krånglar så mycket med mitt draperi. Jag använder mest mitt myggnät som soltak Drömmer

vi använder inte nedre delen av selen heller, eftersom det blir så svårt att sätta upp fötterna när man mot förmodan vill ha lite ryggstöd och då givetvis måste ha fötterna högt. Men han sitter ju säkert i vagnen endå, än så länge. Dessutom sover han på sida, och det funkar inte med selen på
  • stor grön drake
    the M Bitch skrev 2010-07-22 07:39:57 följande:
    OBS!
    Myggnäten som sitter i suffletten kan ha olika dragkedjor. Vi fick skicka ner hela suffletten åt en kund som tappat bort myggnätet, för Emmaljunga var tvungna att sy i ett helt nytt.
    De kunde alltså inte skicka bara myggnätet för de kunde inte garantera att de olika delarna av dragkedjorna skulle passa ihop. 
    men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt
    Mymemlan skrev 2010-07-22 07:52:29 följande:

wingtear,

känn dig inboxad! :)

Ska genast kolla
    enkelt inte säljs i finland.
  • stor grön drake
    stor grön drake skrev 2010-07-22 08:02:30 följande:
    men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt
    Mymemlan skrev 2010-07-22 07:52:29 följande:

wingtear,

känn dig inboxad! :)

Ska genast kolla
    enkelt inte säljs i finland.
    Det där blev konstigt... försöker på nytt:

M Bitch: men jag kan ju sy själv Jag misstänkte dock att det var så, men kunde inte veta säkert då en del tillbehör helt enkelt inte säljs i finland.

Mymemlan: Ska genast kolla
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5