SaraKlippan skrev 2010-07-21 22:11:02 följande:
Ja så kan de ju va :) Men känner att ja vill stödja handeln i små orter så att de får va kvar :) Går bra för henne och typ alla häromkring handlar där så ja tror inte att de e nån fara :) Den butiken har funnits i många år.
Vi har oxå en sån, underbar, butik. Tyvärr är deras nya, unga försäljare (varit, och är ännu, två äldre damer där annars) varken insatt eller intresserad av barngrejjer egentligen (iallafall vad det verkar) så jag suckar inombord varje gång hon betjänar mig, samtidigt som hon verkar gilla det för jag brukar hamna med henne varje gång... Men kanske för att jag är intresserad och hon ofta lär sig nya saker, vem vet?
Vår butik får sällan in bra priser på vagnar, generellt är vagnarna dyrare i finland (vad jag fått fram via sökmotorer) och de ligger i pris med resten av landet, men det skiljer 200-700kr i pris på likadana vagnar, dock skiljer även färgerna på vissa, eftersom tydligen har inte finland och sverige samma inköps distrikt hos alla. (det var förklaringen jag fick på att en av 09's färger i sverige såldes som -10 vagn i finland, det skiljer även lite detaljer här och var, så jag tror dem)
Ni som är försäljare,
kan man beställa ett nytt suflett-myggnät? och om det är det, kan man även beställa den "andra" delen av dragkeden (den som sitter fast i sufletten) eller är det omöjligt? Finland tar inte in suflett-myggnäten om de finns alls som reservdelar. De har inte heller minimizerdynan, quadroliften (men det var iof för ett år sen, kan ha ändrat) samt något mer som jag inte minns nu. De har ju katalogen och kan beställa från emmaljunga, men de har det inte i lager, så priserna blir något högre för beställning av en produkt, frakt m.m. Enklare att fara till sverige där det finns