Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

K I A skrev 2010-07-17 13:56:22 följande:
    Ha emmaljunga adapter till akta gracos babyskydd? På hemsidan stå det att dom ha till andra ledande bilbarnstoltillverkare.. Någon som vet...
    jag har för mig det, att jag läst på gamlla hemsidan att de hade adapter till AG.

Gjorde världens fynd idag, en hel klädsel till min edge för 50,- plus liggdel, fast den funkar inte med chassit, för gammal, men va fan, det var ju sittdelsklädsel jag ville åt svart/turkos med "lädermärken" så den är ju några år, men vår vagn blir så svart när footsacken (som är helsvart) kommer på. Just nu är allt löst i tvättmaskinen, så imorgon sska jag pröva montera och så ska vi och hämta sufflet-skelettet, de trodde de hade det kvar och jag skulle få det med egnskyddet var oxå med. Löjligt nöjd just nu.
  • stor grön drake
    Uliise skrev 2010-07-17 16:04:36 följande:
    Oj, vilket kap!
    Hmmm...
    Sittdelstyget passade inte riktigt, man skulle knäppa där som "handtagen" till nya fastsättningen är... Får klura på det, annars kanske jag bara använder suflett+footsack, man ser endå inte insidan med barnet i

Minns inte helt hundra vart jag såg att emmaljunga skulle ha AG adapter, men maila emmaljunga och fråga vilka de marknadsledande märkena är, så vet du.
  • stor grön drake
    Alis volat propriis skrev 2010-07-18 11:01:54 följande:
    hej igen emmaljunga-människor!

undrar om någon kan hjälpa mig i beslutet quadrolift eller duolift. de senaste har ju utgått men det fanns nån kvar så det e lite bråttom...

har en twin nitro, äldsta kommer vara 1,5 när tvåan kommer i sep. vilka e för och nackdelarna med dessa liftar? duon verkar mkt mindre, mer plats åt äldsta i vagnen. men känns den trång för e 4 ån bebis tex? quadro, större men finns det fler fördelar?
    Min son har en (ca hundra år gammal) duolift, han är nu 8 månader och den är egentligen urväxt, men eftersom vi använder den öppen när vi använder den så är det ok, för bak-kanten sjunker ihop. på bredden får han bra rum ännu, och han är en knubbis
    Det finns även twin duolift, som inte är samma som gamla duoliften, och den är lite smalare än de övriga. Jag tycker personligen att quadron är övereklamerad och dyr, speciellt som vi använt äkta fårskinn i vår lift och inte behövt de dynor som den kan bli.
  • stor grön drake
    Alis volat propriis skrev 2010-07-18 11:33:22 följande:
    använder ni den som en åkpåse nu menar du?
    Nej, använder den som lift när sonen ska sova för natten i vagnen och jag vill kunna bära upp honom från källaren och vagnrummet utan att han vaknar. Men har den öppen så bakkanten haasar ner och så har han fötterna ovanpå högen när han ligger. När han inte har dem på knäbygeln vill säga...
  • stor grön drake

Någon som kan hjälpa  mig med vad denna färgen heter?
    sittdel+footsack+suflett (sufletten draperad över befintlig)sittdel+footsack+suflet (sufletten draperad över befintlig)liggdelen som följde  med
    De passar på mitt egde chassi i bredd (sittdelen alltså, även om den inte går att sätta fast) men prams&strollers går inte längre bak än 2006 (när min vagn är från) och jag skulle gärna veta vad färgen heter, och om modellen hette edge då med, eller om den kallades något annat. Chassit är standard, med vita kompakta hjul, haft trådkorg (nu borttagen), gummiklätt handtag samt "nivå-ändrare" i huvudändan. Sittsen har huvudskydd och 5 punktsele.

• stor grön drake
    Silverhaj76 skrev 2010-07-19 13:57:20 följande:
    Hette det inte Minior Classic eller något liknande?
    googlade den, men det stämmer inte riktigt, minior verkar vara sittdel med lift, denna har Termobase (det står thermobase i den) och är i allt likadan som mine dge, förutom att myggnätet är i locket till liggdelen och ingen vädringslucka.

Varför kan inte emmaljunga ha "historik" över sina vagnar på hemsidan (typ strollers and prams) skulle vara så enormt intressant!
  • stor grön drake
    Mymemlan, usch vad jobbigt! Varför vägrar de skicka efter delar? Våra vagnförsäljare här är inte enns med i någon kedja, men deras återförsäljare "köper tillbaka" oanvänt från andra försäljare och skickar (eller förmedlar helt enkelt) om det krisar på något. Ingen möjlighet att beställa delar från den andra butiken istället?

Har sökt lite på vad för år/modell min nya klädsel skulle vara, efter googlande och plöjande av blocket annonser tror jag den är från ~2000 (pga ställbara fjädringen men inte ställbart handtag) men den kallas hela tiden bara Emmaljunga Duo Kombi, kan den verkligen inte ha hetat mer än så? Ska strax gå ner och plocka klädseln på gamla vagnen (för att se hur den "ska" passa, innan jag börjar sy om) och tänkte passa på att ta bilder så kanske jag får bättre hjälp
    Dels är det ju nyfikenhet, men även ur försäljningssynpunkt, ser ju bättre ut att veta vad extraklädseln heter.
  • stor grön drake

VA? Inte ens en lånevagn, det är ju hutlöst! Hade du bott närmare hade du fått låna en av mina vagnar (har en eller två fler än jag egentligen behöver, men man blir bekväm av sig när man kan fynda begagnat...)

• stor grön drake
    MammaTillFelicia skrev 2010-07-20 10:23:47 följande:
    men fy! hoppas verkligen det ordnar sig! så ska det verkligen itne gå till. går det inte att ringa direkt till emmaljunga (när de öppnat igen) och höra med dem? och om inte annat berätta hur deras återförsäljare beter sig.... LYCKA TILL!!
    Håller med, ring emmaljunga, återförsäljarna ska inte hålla på så. Har man inte ärende till den butik som har reservdelar, så får man ju det iom att reservdelen behövs! (det var ju carenan, men vet inte om brio bryr sig, vet bara att emmaljunga är supersnabba när "min" butik ringer dem efter reservdelar, tog bara 2 dagar att få ny efter att butiken beställt fel, vi fick dessutom en extra på köpet)
  • stor grön drake
    Fru T skrev 2010-07-20 10:26:48 följande:
    fler som har problem med att sufletten på scootern inte vill stanna helt utfälld utan helatiden åker bak lite å hänger?

Jag har så, och två av mina kompisar har det med det är det ÄNDA jag har att klaga över!

Får gå å peta fram sufletten helatiden...
    har det bekymmret med edgen oxå, man får pilla bort en kåpa som täcker en mutter och så skruva åt den. Lärde jag mig efter att ha plockat isär en annan suflett
    Vet inte om scooter sufletten ser likadan ut men det är värt att pröva
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5