Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Uliise skrev 2010-06-13 00:12:35 följande:
    Wingtear - din edge är inte en sport carbon utan en strike, såg den i galleriet! Glad
    jag vet, har ändrat namnet några gånger, men det sparar inte ändringen...
    091109 ღ Linus ღ dragon-pup.blogspot.com
  • stor grön drake
    TinkyWinky skrev 2010-06-14 09:36:38 följande:
    undrar samma

Tack för tipsen angående lammf'ällen, men hur vet man att det är *äkta* lammfäll??
    Turboplingen skrev 2010-06-14 11:40:51 följande:
    Är det någon större skillnad på lamm och får fäll?
    De äkta skinnen brukar vara märkta på baksidan, vårat är till och med klassat som babyskinn, dvs tvättbart i maskin
    Lamm är bebis-får, de är oftast mjukare och mindre. Får är vuxna djur, ger större och lite styvare skinn (dock kan det bero på beredningen en hel del)
    Och sen finns det dem som kallar det fel bara för att de tror det inte är någon skillnad.
    K I A skrev 2010-06-14 13:51:34 följande:
    Hej!

någon som vet om det lätta chassit (nya) till edgen ha vändbart styre?
    av bilderna att dömma går det inte, utan chassit har knäled som classic-chassit.
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-06-14 16:19:11 följande:
    om du med knäled menar leden på handtaget så finns det ju massa vagnar med samma typ av led som har vändbara handtag. däremot så ser det inte ut som det går att vända om man tittar där fästet ska sitta där handtaget ska klickas i (på motsatta sidan än det sitter på bilderna), svårt att förklara kanske...
    visst, men edge har teleskop och vändbart på sport-chassit och knäled (vilket det kallats på alla ställen jag läst om vagnar) som inte går att vända över på classic-chassit.
    Jag sa aldrig att det uteslöt vändbarhet, utan konstaterade bara vad jag såg på bilden.
  • stor grön drake
    lilyanna skrev 2010-06-15 11:25:47 följande:
    Oki, i det här fallet är det ju en helt ny sittdelsom behövs i så fall. Får se vad dem säger, hoppas få svar så fort som möjligt.
    du kanske får en ny sittdel i delar och en bygg-beskrivning i lego/ikea-stil
  • stor grön drake
    Diorali skrev 2010-06-20 08:16:45 följande:
    Köpte en City Cross igår ett demoex yeeaaj lite billigare! Men behöver fortfarande åkpåse(vinter kanske? eftersom bebben kommer i Oktober) och en skötväska. Någon som vet om de rear ut 2010 årsmodeller i sånt också? Funderar på Exclusive varianten, är den bra?
    Tacksam för svar Flört
    Satsa på en duolift/quadrolift istället. Mer ombonat för bebisen, plus att de är fruktansvärt behändigt att packa bebisen inne och sen bära tillvagnen och bara lägga dit allt. När man inte behöver liften mer tar man bort brädan i bottnen och har en åkpåse
    Vi hade novemberbebis nu senaste vinter och liften var guld värd! Lätt vårat mest använda bebis-grej-köp.
  • stor grön drake
    Diorali skrev 2010-06-20 10:28:18 följande:
    hmm försent vi köpte hårdliften, det var den som ingick i den vagnen..annars hade det ju varit väldigt bra!
    Ja, har ni en hårdlift funkar det garanterat lika bra! Jag har bara åsikter om mjukliften eftersom det är vad vi haft.
    Äkta fårskinn rekomenderas, då vet man att de ligger varmt och gott, utan att få för varmt (eftersom de transporterar bort överskottsvärmen)

Såg en White (croc eller leatherette) CC på tåget i onsdags, den var riktigt, riktigt snygg i verkligheten. Dock lite sur på ägaren som hade parkerat den väldigt mycket ivägen för att sedan gå och sätta sig någon helt annan stanns... Tur att det fanns andra snälla medpassagerare som hjälpte mig flytta den så jag kom förbi (kunde inte ens komma förbi min vagn för att flytta den, så trångt var det...)
  • stor grön drake
    Diorali skrev 2010-06-20 20:19:36 följande:
    Äkta fårskinn är det babyaffärerna som gäller då eller? Mmmm en White såg jag i den affären vi köpte våran vagn också, riktigt fin! Men blev lite tveksam när det är vinter och vi ska använda våran som mest. Men som försäljaren sa så är det avtorkbart och smidigt :) Men det blev en dark Grey ändå ;)
    Det beror väll vad man gillar. Vi köpte vårat direkt från en fårfarmare från grann-ön till svärfars födelse-ö. Kolla märkningen bakpå dem bara, ofta är de märkta Babyskinn (eller liknande), det har med beredningen att göra. Något om att babyskinnen ska ha mindre av något ämne som kan vara irriterande för huden (men är knepigare att jobba med) tror jag, var lite trött den dagen jag fick det förklarat för mig för ett år sen

Jag skulle själv aldrig köpa en vit vagn (inget förblir vitt mer än 5 minuter i min närvaro...) men blev förvånad att den var så snygg. Tycker det är så kul nu när folk har börjat skala av regnskydden (ett ofog som jag har svårt att förstå om det inte regnar, men men) så man får se en massa härliga vagnar på stan. Det finns tydligen en massa Emmaljungor häromkring nu när man ser mer än bara chassit
  • stor grön drake
    eternalstar skrev 2010-06-20 21:12:01 följande:
    Okej.. Jag har en nitro nu som jag tänkte behålla och sen ville jag beställa en Ozone, den med svart chassi och röda detaljer. Då kan jag ju byta sittdelarna mellan dom olika chassinaSkrattande 
    Men det är ju samma chassi på nitro och ozone, eller ska du bara byta för att matcha färgerna annorlunda?
  • stor grön drake
    SaraKlippan skrev 2010-06-20 21:47:47 följande:
    Sen funderar jag om vi ska ha classic chassi eller sport chassi!
    Classic väger mindre och ja tycker det verkar bra! Är det någon som tycker annorlunda så berätta gärnat! :) 
    om vikten har stor betydelse och ni kan vänta så länge så är kanske det kommande lättviktschassit något för er? Det liknade classic till utseendet förutom hjulen (tyckte jag iaf)
  • stor grön drake

jahapp... då behövdes the minimizer dyna här med
    Blev riktigt förvånad, när killen är så stor, men han bara "raslade runt" i selen. Och såklart har inte finska grossisterna ens tagit in dynan, så ska jag köpa den hemma får jag den kanske i september... Tror jag far över till norrtälje och babyproffsen där, ska bara ringa och kolla vad de har hemma, fanns ju inga färgkartor heller eftersom den inte tagits in, men finns sunset som minimizer? Skulle passa bra i vår vagn, annars får det bli en svart Kräks

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5