Inlägg från: stor grön drake
|
-
Vart har du hittat mönster? Och hur fäster du den i vagnen?MammaTillFelicia skrev 2010-06-23 22:10:36 följande:jo minimizerdynan ska finnas i sunset, annars kan man sy en egen! det har jag gjort i helgen och det var inte alls så svårt! lite hjälp av sykunnig mamma bara *L*
-
men det är ju jättekonstigt att det är bekymmer med ozone's chassi/hjul men inte med nitron's. De är ju samma. helmystiskt!
Ska kolla tygpriser idag, tyvärr misstänker jag att det kan bli lika dyrt att sy egen dyna som att köpa en. Vår enda tygbutik tar ockerpriser! Hoppas lite på specialpriser på 2010's minimizer oxå Ska ringa butiken när de öppnar om ca en timme.
-
nej vad tråkigt!TinkyWinky skrev 2010-06-24 08:56:39 följande:hade samma problem med nitrons hjul som ja hade innan :/ men inte riktigt lika mkt som med denna..
-
surt, pratade med BP Norrtälje, de hade en minimizer, grön, och även om det är min favvo färg funkar det inte med min vagn. Då började hon prata om några andra sittdynor, men har de samma funtion? sänker de verkligen axelbanden bara för att de har många hål? I mitt huvud kommeer ju dynorna bara hasa upp tills hålen är i höjd med orginal...
-
okej...MammaTillFelicia skrev 2010-06-26 16:33:31 följande:Jag gjorde ett eget mönster. Jag mätte alla måtten på vagnen, och ritade ut det på ett stort papper, sen la jag det i vagnen och rundade kanterna och kapade där jag tyckte det behövdes =) Klippte ut två delar efter mallen och så hade jag dubbel 4mm skumgummi i. skar hål för axelband och sånt där det verkade passa. och eftersom det går remmar genom den på 4 ställen har iaf min legat kvar bra!
bara att sätta igång o sy!
ska fundera, såg en vagn med en annan smart lösning igår. Den ahde som "hällor" (orginal) sydda på dynan som axelbanden var trädda igenom ca 5-10cm under fästet. Skulle vara ganska perfekt för mitt behov egentligen. Och syr jag endå dyna så gör det inget, de är ju inte ivägen på något sätt. -
Är det bara liften du saknar? Köp en sån då Vi har haft mjuklift i våran edge, och det har varit underbart. Skippaden nu till sommaren då det blev för varmt, emn kikatr lite på beggade hårdliftar, för det är ju så behändigt med lift...livsmedel skrev 2010-06-26 21:14:50 följande:Måste bara fråga er som också är vagnstokiga, hur får ni era partners att gå med på vagnbyte?
Vi har en emmaljunga mondial i creme leatherette och jag blir mer och mer missnöjd för varje dag. Det är absolut inget fel på vagnen, den funkar tip top men den uppfyller tyvärr inte mina krav. Jag ångrar så att jag inte köpte en cc eller en cerox med quadro eller hårdlift då det är så mycket mer praktiskt! Grämer mig över detta varje gång jag ser vagnen, typ. Det stora problemet är att sambon inte låter mig byta vagn...hur göra? -
Funkar det inte att säga "Älskling, du hade rätt..." med lite rådjursögon till?livsmedel skrev 2010-06-27 08:22:05 följande:Skulle ha lyssnat på sambon när han sa att vi skulle ha vagn med lift...
Min man suckar bara när jag tittar på vagnar... Vi köpte ju en extravagn eftersom vår edge tar allt utrymme i bilen. Vi tänkte att den även skulle funka i båten, men nu när båtsesongen är här har jag insett att den blir för stor hopfälld, så vi "behöver" en paraplyis iallafall... Men ska försöka hitta en begagnad. Bilvagnen köpte vi ny (och den är underbar!) och edgen är ärvd, så vagnkontot är egentligen inte så stort i pengar mätt (sen finns även mormors gamla vagn, balkongvagnen, mannens gamla sitty och en riktigt gammal sittvagn his farmor/farfar...)
och jag börjar bli mer än less på sport chassits varukorg. på midsommar hade jag en kasse leksaker+kläder, en kameraväska och ett soltält och den var 3cm ovaför marken... jag garanterar, det var inte ens 5 kilo i korgen... Så störande! Och så är det något lurt med bromsen, eftersom axeln är bananformad. Och däcken läcker luft (märks vid trappor, inte i körning) och det börjar kännas som att fixa allt så kan man lika bra köpa en annan vagn. Men jag älskar den ju... Får se, den kanske får bli dagis vagn i höst istället... -
vilka priser tur att jag tyckte de var fula som strykNomen skrev 2010-06-28 21:21:09 följande:www.rosendesign.se/
De säljer "hemmagjorda" fotsackar, med eller utan vindskydd eller foder. Lite dyra men jag tycker de är mycket bättre än Emmaljungas. Bättre passform o mysigare.
Bli alltid väldigt faschinerad av vilka priser folk tar för saker bara för att de är till barn/baby, speciellt som jag syr själv, och inte skulle komma nära de priserna, inte ens med våra skyhöga tygpriser här... -
det kan ju ingen annan än butikerna själva svara på, eftersom de bestämmer själva om de rear och isåfall hur mycketÄlskarMina skrev 2010-06-29 20:29:31 följande:ingen som vet svaren på mina frågor?
-