Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-29 08:01:23 följande:
    När vi ändå är några som är vakna och igång här redan, passar jag på att kasta in en fråga till Flört
    Vilket/Vilka år fanns färgen "Platina"?
    en snabbsökning på google gav vagnar inköpta 2006-2009 med färgen platina
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-29 08:01:23 följande:
    När vi ändå är några som är vakna och igång här redan, passar jag på att kasta in en fråga till Flört
    Vilket/Vilka år fanns färgen "Platina"?
    jämförde din annons med vagnarna på strollers and prams, den är från 2007, det är en annan broms på -06 och -08:orna har förstärkt knäled på utsidan (leden på handtaget)
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-29 08:09:48 följande:
    Okej, tack igen!

Det kunde jag kanske kunnat kolla upp själv, eftersom du googlat.
    Men man blir lite "slö" (eller så hade jag inte en tanke på google) Flört
    med så duktiga och kunniga personer här i tråden.
    Ni är ju guld värda {#emotions_dlg.flower}
    jag googlar "allt"
    Men bildgooglar ofta vagnar för att få se andra än tillverkarens bilder.
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-29 08:17:15 följande:
    Du är super! Skrattande
    Tror du det är ett bra köp, då jag enbart är ute efter chassit?
    svårt att säga, enbart sittdelen kan ju bli lite svårt att sälja vidare, samtidigt kostar ett nytt chassi dubbelt upp. Men denna såg ganska fräsch ut i tyget tycker jag, så kanske vänta på en billigare som är mer sliten och "skitig" och lyckas pruta ner lite till, när du inte behöver just sittdelen
  • stor grön drake
    Madebyday skrev 2010-07-29 14:28:22 följande:
    Här är den första annonsen jag hittade:
    www.blocket.se/vastmanland/Emmaljunga_City_Cr...

Här är den andra:
    www.blocket.se/vastmanland/Emmaljunga_citycro...

Vad har ni att säga, vilken skulle vara bästa köpet?
    eftersom det är samma pris, och man inte kan se skicket på klädseln på den andra (samt hjulen då) skulle jag sattsa på den första om jag var du. Maila de första och fråga om årsmodell, och hjulen. Kan hända att de bytt för att de inte gillade de nyare hjulen. Fråga även hur länge sedan det är bilden är tagen, ligger ju ett ganska litet barn i den, kan vara att det är en gammal bild, be isåfall att få se nytagna
  • stor grön drake

jag tror de lite struntar i regnskyddet eftersom sufletten och footsacken är vattenavstötande, de tänker nog inte på de gånger man inte har footsacken (som i sommar) när det är varmt. Klarplast har jag på extravagnen, och haft på en förut, och det är underbart + att ungarna älskar att titta på vattendropparna när de landar

• stor grön drake

Tur att det är fler än jag som velar
    Fast jag velar ju inför framtiden jag... Edgen håller nog bra så länge lilleman behöver den, men sen måste vi åtminstonde ha ett nytt chassi, och då tror jag det blir ett CC chassi men vem vet, Vi har inte bestämt när/var/hur det blir syskonförsök ännu.

• stor grön drake
    alezay skrev 2010-08-02 09:10:06 följande:
    Jag undrar om den passar på en edge duo??  Jag vill ha ett bra regnkydd till vagnen och har läst lite vad ni har skrivit. Är det emmaljungas i plast som kan spricka när det är väldigt kallt??
    Det borde passa, då vi konstaterat att det är samma storlek på sittdelen på edge/mondial/CC/nitro (var det alla nu?) och liggkorgen är inte längre än en sittdel med utfällt fotstöd.

Jag gillar oxå det där teutonia skyddet... hm... får fundera på saken, ska till dagis och hälsa på (det heter dagis här i finland, inte förskola) och höra hur de vill ha det med ute-sovning m.m.
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5