Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Emmaljunga tråd, Vol 5

Nu sitter ett fint myggnät på min nya/gamla aquamarine klädsel
    Det var superenkelt att sy dit den "osynligt" eftersom det finns en "kant" klädd med svart kantband att sy fast i. Antagligen för att skärmen ska gå att vika fram och tillbaka. Skärmen håller även uppe myggnätet när det inte används fast det återstår att se om sonen låter det vara där (hänger en libero-fluga i skärmen) men då får jag väll ah det i varukorgen när jag inte använder det, går ju snabbt att dra på och av det.
    synns knappt när myggnätet är bortanärbild på dragkjedenskärmen håller upp nätet

• stor grön drake
    annakohler skrev 2010-08-02 18:22:59 följande:
    Wingtear: färgen var väldigt snygg
    tyckte jag med, den är väldans solblekt på det svarta, men för 50kr så kan jag utan bekymmer leva med det
    mammaveronica77 skrev 2010-08-02 18:27:09 följande:
    fiffigt!
    Tack.
  • stor grön drake
    Zelmilainen skrev 2010-08-03 10:35:09 följande:
    de sålde basen långt efter att de felen ska ha varit fixade...
    vad jag förstod fixade det något på de baser som redan var tillverkade, och sedan slutade de tillverka nya för att komma på en bättre bas.
  • stor grön drake
    eec82 skrev 2010-08-03 16:22:37 följande:
    Ni sykunniga tror ni de är svårt att sätta tryckknappar på en sådan här väska?

Funderar på att ha den till min nitro pp black/blue gillar inte emmaljungas skötväskor å denna kostar bara 199:- på en outlet nära oss. El om man kan göra andra hängen kankse? Vad tror ni? Lite OT, men vet att de finns någraa sykunniga här inne.
    det går nog att sätta rock-knäppen i den, men tror att sånna här skulle passa bättre och vara smidigare: 125:- på familjetorget.se och 129:- på reggo.se
  • stor grön drake
    Lotus09 skrev 2010-08-04 21:50:23 följande:

Tyckte nitron såg mer ombonad ut men vill samtidigt ha en vagn som jag kan ha så länge som möjligt. Har någon ett råd att ge mig, vilken ska jag välja?????

Har jag förståt rätt på dem som haft ozone så är sufletten längre ner än på nitron, så rimligtvis borde man kunna ha nitron längre än ozone om man får ett långt barn.
  • stor grön drake

Vet inte om någon av försäljarna i tråden jobbar på babyland/proffsen, men kanske någon annan vet annars. Finns det där teutonia allväderskyddet hos de butikerna? Hittar det inte i deras kataloger och skulle gärna undvika att beställa på nätet, dels för att jag vill ha ett rött (och de jag hittat har varit blått eller svart) samt att jag inte bor i sverige så det blir en jäkla frakt på det hela (däremot görs andra ärenden regelbundet i sverige och därmed kan fysisk butik uppsökas utan extra kostnad)

• stor grön drake
    My78 skrev 2010-08-05 11:19:13 följande:
    Nu till frågorna; kan man tvätta tyget i maskin, och i så fall vilka grader?? Vet ni vad färgen kan tänkas heta, den är som sagt marinblå och och beige?? Och hur vänder man på styret (det är ett sportchassi, men glömde att be säljaren att visa mig)??
    Jag har tvättat min edge -06 (och även extra klädseln från -02) i 40º i tvättmaskinen, har inte skontvätt, utan det blev vanligt långt sysntetprogram. För att tvätts sufletten gör du det antingen i badkarey/duschen eller så "ploppar" du bort skyddskåpan som finns antingen på in eller utsidan, den andra sidan har en skruv med insex-hål. Använd insexnyckel för att hålla skruven stilla, nu vet jag inte med -05, men på -06 behöver man en lika stor nyckel till, på -02 räcker det med skifnyckel för att få grepp om muttern. Skruva isär och håll koll på alla delarna. Dra av sufletten från stommen, tvätta, torka, sätt på den igen
    crimson skrev 2010-08-05 17:13:18 följande:
    Dessutom, jag hittar inte regnskyddet. Ska jag sälja utan regnskydd eller köpa ett nytt? Någon som vet vad ett sådant kostar?
    Eftersom originalregnskydden inte är så mycket att hurra för så tycker inte jag att det är någon förlust att det inte är med. Låter som ett okej pris tycker jag, speciellt som ni har prutmån på det.

BP kan absolut beställa in allväderskyddet, men iom att jag inte kommer veta mer än någon dag på förhand när vi far till stockholm skulle jag ju vilja att det fanns inne (svärmor var i norrtälje idag, försökte beställa med henne, men efter förra helgens regnande hade de helt slut på alla sorters regnskydd...)
  • stor grön drake
    Sofie Axelsson skrev 2010-08-05 18:43:58 följande:

Jag startade en ny tråd med min fråga men fick tipset att lägga in den här istället

Vi har köpt en troligen äldre Emmaljunga som kanske möjligen är en City Cross?

Tänkte det vore bra att veta vilken modell det är och kanske om någon vet vilken årsmodell det är ifall vi tex behöver reservdelar eller så

Det är en tillhörande sittdel också.

Någon som kan hjälpa mig?
    Det där är en edge, antagligen från ca 2002 (för den har samma "mönster" som min extraklädsel som jag fick daterad till -02)
    Häftig färg!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5