Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Det är olika hur klinikerna gör... Vid mina två Stim FET har jag fått progesteron.
Det är olika hur klinikerna gör... Vid mina två Stim FET har jag fått progesteron.
Första IVF fick jag proggisar och tog dem 3 ggr/dag. Tyckte det mest rann, kliade och sved. Bad därför att få byta till Crinone och det påverkade INTE negativt enligt läkarna. Dock är det dyrare.....säkert därför de oftast skriver ut proggisar....
Crinone har jag tagit 2 ggr/dygn vid något av mina återföranden och nu sist 1 ggr/dygn. Rinner inte på samma sätt men kommer istället ut i stora kesoklumpar som kan ha de mest underligga färgskiftningar
Nu sist på Carlanderska fick jag veta att det är VIKTIGT att man inte tar Crinonent och sedan lägger sig och sover!!!! Man ska vandra runt en hel del så klegget smetas ut i slemhinnorna och tas upp av kroppen! INGEN berättade det på ÖSK!!
Håller tummarna här för ruvare och snart ruvare!!!!
tar man Crinonen på morgonen så löser det ju sig "av sig själv". man går upp och kissar även om man mest ligger eller sitter i soffan tex....
Tycker jag har haft all möjlig slags ont vid alla ruvningar! Ruvar du på 2-dagars eller blasto??
Ics: Nu måste jag ju berätta att jag ju fick en blasto tillbaka nu sist, kände mensvärk redan RD 2 och sedan bara tilltog det. Trodde jag inbillade mig först men....det blev ju plus av den ruvningen Mensvärk långt innan TD verkar vara mitt tydligaste gravidtecken, har bara haft det de ruvningar jag plussat!!!
Uscha vad mycket tråkiga nyheter Känner med er allihop, Mace, Förväntansfull och Bäbifabriken.
Att få ovälkommen mens efter IVF har jag ju varit med om 5 gånger, embryon som dör oxå (3/13 av våra frysta överlevde bara) ....att inte få befruktade ägg har jag dock ingen erfarenhet av!
Klurigt det där med vilken metod som passar bäst....min endo "ploppade" ju inte upp igen efter min första längre nedreglering och då var den"bara" 7 veckor....sedan blev det ju direkt IVF med 6 v nedreglering efter att mensen kom......efter misslyckat IVF nr 2 var det en månad jag var medicinfri och sedan blir det nog nästan 6 månader utan nedreglering.......
För mig har med andra ord inte lång nedreglering varit knepet!
Mace: Ibland verkar FL ta tid på sig så alla inlägg syns inte direkt...Tror inte man kan göra så mycket åt tjocka äggskal tyvärr. Säkert kan det variera genom åren men jag tror det är ett kvarstående problem.
Ics: Grattis till tidigare TD Tror inte man kan ta för mycket progesteron, jag har tagit både proggisar 3 ggr/dygn men andra ruvningar Crinone 1-2 ggr/dygn, olika gånger.