Inlägg från: Toppenloppan |Visa alla inlägg
  • Toppenloppan

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Ics:

PRECIS så har jag oxå förstått det! Sedan finns det extremt sällsynta endokvinnor som även har endo insprängt inne i livmoderväggen. Det heter adenomyos och brukar ge en typisk bild (enl erfaren IVF-läkare) på VUL. Då är det ogästvänligt även inne i livmodern!

2011 ska bli ett bättre år!
  • Toppenloppan

Lotie: Jag har ju varit sjuk under större delen av graviditeten, hög feber i mer än en vecka i taget... Min lilla dotter sparkade som attan igår så hon har mått toppen trots det!!

• Toppenloppan

Så mycket KLANTIGA saker folk kläcker ur sig Sitter ju här och blir arg framför datorn. Innan vi var så öppna om vår barnlöshet drabbades vi oxå ibland men efter att vi började säga som det var så slutade det!

Mace:

Åhhhh.....vi gifte oss i september förra året och det var en UNDERBAR dag! Lycka till med slutspurten nu!

Junie:
    Jag klara inte av vanliga gravidtrådar utan har hela tiden hållt mig till "Gravida-IVF", man delar ju samma bakgrund och klagar nog mindre över småkrämpor tex....

• Toppenloppan

Stjärn:

Tråkigt men ändå skönt att säkert veta. Vi hoppas ni lyckas på egen hand nu då, det kan ju gå!!!

• Toppenloppan

En semesterlängtande Loppa har ÄNTLIGEN lite tid att skriva Finns det andra yrken än typ glassförsäljare som har mest att göra på sommaren?? Vi läkare har det kaosartat och stressigt som katten nämligen! Nåja, bara 2 dagar kvar, sedan 4 veckors semester, däefter 3 veckors jobb och sedan.....hemma med komptimmar och havandeskapspenning till BF!!!

Mace:
    Grattis och välkommen som fru Jag gifte ju mig förra sommaren och hade oxå en toppendag, livet som gift känns faktiskt annorlunda, även maken fick motvilligt erkänna detta

Bäbifabriken:
    Jag har ju alltid nedrelerats med Enanton men mina läkare har närmast skrttat när jag frågat om samtidigt preventivmedel, tror INTE det är någon fara om ett mirakel skulle inträffa!

Kost vid endo:
    Måste erkänna att jag personligen är grymt skeptisk. Tillsatser och skumheter är inte bra för någon men att olika slags mat skulle påverka inflammation i kroppen!? Ytterst osannolikt men det viktiga är ju att alla får känna vilka livsomställningar man själv vill testa och trivs med....

• Toppenloppan

Jag köpte mig en glassmaskin för två somrar sedan efter att jag läst om glassinnehållet!! Jag gör egen VÄLDIGT god glass ibland men oftat blir det ändå köpt glass Jag har glutenintolerans och får därför tänka mycket på vad jag äter! Halvfabrikat går ju nästan alltid bort så vi lagar all mat från rena råvaror. På jobbet äter jag i matsalen och vad DEN maten innehåller vill jag nog inte veta!

• Toppenloppan

Hej fina vänner! Även om tråden skapats för endo och IVF tycker jag det är härligt när vi "snöar" in lite OT Så mycket klokt är sagt, jag instämmer mest i att alla måste göra så som passar just dem!! Nja...att leva enbart på snabbmat kanske man ska hoppa dock . Om endon får oss att äta bättre mat vinner ju hela kroppen på det!!!

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2