Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2
Bellman01: va härligt att du är i gång och ruva igen! Det är så läbbig/härligt och allt med en gång....hoppas du börjar få ont i lökarna snart :)
Bellman01: va härligt att du är i gång och ruva igen! Det är så läbbig/härligt och allt med en gång....hoppas du börjar få ont i lökarna snart :)
Bellman01: jag håller minsann tummarna ett tag till så länge det inte kommer blod så finns det hopp!
Och gällande operationen, har du inte gjort någon innan? Jag gjorde ju titthål och då passade dom oxå på att med laser fixa till lite där nere. Var skitnervös innan men det var lätt! Visst gjorde det lite ont efter och jag har 3 fula ärr där dom gick in...men det var det fanimej värt. Operation + 9 månader enanton...det var förberedelse innan mitt första IVF då jag ju plussade....
Bellman01: ja vad framtiden har att utvisa vet man aldrig. Jag har dock framgångsrikt dansat skrämma-bort-mensen dans och gör det nu även för dig :)
förresten ni som tagit enanton depot...visst ska man få en mens efter första sprutan? Min har inte kommit ännu (1 vecka sen sprutan) och nu börjar jag blir lite förvirrad och undra om jag missuppfattade läkaren...har iofs menssymptom så den är väl på väg...
eftersom jag måste nedregleras med enanton och man måste tydligen ta den dag 21 i menscykeln....jag är nästan HELT säker på att han sa till mig att sprutan kommer speeda på mensen..men nu börjar jag bli osäker...
inget spray...jag började med enanton depot direkt. Förra omgången jag tog enanton var det oxå dag 21 i mencykeln..och det var ju en helt annan läkare. Jag tar inte min spruta själv utan går till vårdcentralen och få den där...min förra gyn som skrev ut den sa att jag inte fick ta den själv...men det var ju innan IVT-tiden...på ÖK sa dom att jag fick välja själv om jag ville ta den eller gå till vårdcentralen..och jag tyckte det kändes skönast.
Har värsta hormonsvängningarna, helt galet..är rätt nere och känner mig ledsen titt som tätt...känns som det aldrig kommer bli några barn....
Det vet jag inte ännu. HOppas på att det räcker med 1 men det får jag redan på den 12 oktober då jag ska in på koll...
När jag var på ÖK sist så räknade han ut när jag skulle ta första sprutan..sen sa han till mig att en mens till kan ev komma (vilket det inte har gjort). Om allt ser fint ut, alltså jag itne har någon endo så kör vi igång med IVF4, annars så blir det en spruta till. Hoppas nästan på en spruta till....för att lixsom göra det så bra som möjligt...
Mitt första IVF fungerade ju, blev gravid (men fick missfall), då hade jag en operation och 9 månaders enanton bakom mig....
Vi har väl ingen plan direkt..men om det inte funkar nu så vill jag oxå nedregleras längre...vi har sagt att vi ska köpa 3 försök till och sen ger vi nog upp och gå på adoptionsspåret...men det är ju svårt att säga...kanske orkar man 4 försök...kanske bara 2
Gräddnos: det var intressant läsning...det ska jag ta med mig till läkaren den 12!!! Jag hoppas ju lite att det här med att dom "ruggar" lite på embryon ska hjälpa. Jag vet ju att jag onekligen kan bli gravid eftersom jag har blivit det! Kanske förnuftigt att köra lite längre nedreglering även ifall man inte vill. Men man lyssnar ju på läkarna och hoppas dom vet bäst!
Så ni står redan i kö? På någon adoptionsbyrå då eller?? Eftersom man inte får köra Provrör och adoptionsutredning parallelt har vi avvaktat lite...det enda vi gjort är att satt upp oss i kö att få gå föräldrarutbildning....
Bellman: hoppet är det sista som överger oss!! *kram*
Gräddnos: haha..jaddu...fy fan jag har mått skit den här gången, två veckor sen nu jag tog sprutan och jag är helt oberäknerlig..gråter för ingenting vilket jag ALDRIG gör i vanliga fall....har det rätt jobbigt på jobbet oxå så ju nu är det mest tungt överallt....
Så var det ja...ja vi ska med ställa oss i sån kö då..låter klokt...vi ska allafall om allt går som det ska börja en föräldrakurs på måndag!!! så är det gjort.
Nu har jag varit på lydnaskurs med min olydiga hund...helt slut och vill bara sova..
må väl!
Spattan: OJ, va skönt..jag påverkas hur mycket som helst..iofs är jag rätt tempramentsfull i vanliga fall oxå.
Idag fick jag mens! Blev skitförvånad..nästan 2 veckor efter min enanton depot spruta...har för mig läkaren sa att sprutan skulle göra så mensen kom tidigare...idag är det typ dag 33 i min menscykel, jag trodde inte jag skulle få någon mens för det sa dom att det kunde hoppa över den helt..
så nu har jag mensverk och hormonrubbningar i form av uselt humör..så dagen känns sådär.....