Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Förväntansfull82: Nej stackars dig som har så himla ont :( Låter ju jättejobbigt. Skönt att det börjar släppa men så jäkla trist att den stoppade julfirandet!! Jag har aldrig ont av min endo så jag kan inte föreställa mig hur det känns!

JAAAA stora magar och mysiga bebisar åt oss alla. Jag drar ju förhoppingsvis igång nästa försök om en sisådär 3 veckor!
    kram på er tjejer  

• spattanjansson

smulan: håller tummarna :) lycka till!

Gräddnos: Snart är det vår tur igen...jag börjar bli nervös som tuuusan, framför allt sen jag hade lite blödningar...men jag hoppas det inte pajjar nästa försök...13 jan tar jag sista sprutan och den 18 så ska jag ner till Malmö och om allt ser bra ut då så kör vi igång och då blir det stimulering med än gång, koll den 24 och ev plock och insättning veckan efter...hua! 

• spattanjansson

Svedjan: va jobbigt det låter.:( Jag har som tur väl var aldrig ont av min endo även ifall mina cystor är stora (6-7 cm) oftast. Håller med Junie att det är bättre med Alvedon eller Panodil. Panodil får man ju på RMC så den borde ju vara okej att ta. Hoppas smärtan lugnar ner sig...Den bästa medicinen mot endo är ju nedreglering...

• spattanjansson

Junie: förresten på tal om lång nedreglering. Jag vet inte om det är myt eller inte. MEN av mina 3 IVF försök har jag varit nedreglerad länge 1 gång...och då blev jag gravid, dom andra där jag var nedreglerad kort tid blev jag inte gravid...Men som sagt...jag har ingen aaaning om det hade med lång nedreglering att göra eller inte. 

Gräddnos: ja jag tar min sista spruta den 13 januari. Jag tar var tredje vecka istället för var fjärde. SÅ jag har tagit 6 sprutor när vi börjar....känns helt okej, FAST det hade känts bättre om jag inte hade blött lite...men men 

• spattanjansson

loppanlängtan: jobbigt det låter, MEN du vet iallfall att nedregleringen fungerar...själv har jag ju haft problem med att den inte gör det och det känns jättejobbigt inför nästa försök :( ville ha bra vibbar, inte halvkassa! Men men...lovat mig själv att inte försöka tänka så mycket på det hela.utan bara lixsom leva på :)

• spattanjansson

Junie: ummmm va gott med Ben&Jerry. Mina små systerdöttrar gav sin snälla moster en fin Ben&Jerry glasskål i julklapp, dom vet vad deras moster gillar. :) Fast just nu förösker jag ha glassförbud för jag tänkte försöka gå ner några kg...
    sprutan kommer gå finfint, bara att ladda, sticka och spruta in :)

Förväntansfull: jag har ju oxå blött vid några tillfällen under min nedreglering (enanton depot). Hur är du nedreglerad? Spray eller spruta? 

• spattanjansson

Gräddnosen: jag har alltid käkat folsyra OCH B12 vid alla mina försök, på order av läkaren.

Juni: tack för svaret!

ego: då börjar jag käka folsyra och b12 igen..har inte käkat sedan förra försöket...Tar sista sprutan nästa vecka och den 18:de ska vi ju till Malmö, är lite tvek om vi ska köra igång igen eller vänta någon månad till med tanke på mina små miniblödningar. Vi får se vad Fredrik på ÖK säger, han bör väl veta bäst!

• spattanjansson

Juni: hormonerna är ingenting jämfört med att vara nedreglerad, tyckte jag iallafall. Ena gången när jag tog sprutor fick jag massa blåmärken och utslag och blev röd om magen och såg ut som jag blivit brutalt misshandlad, annars så har jag inte haft några större åkommor vad jag kan komma ihåg...

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2