Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring) 
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf)
    * Spattanjansson, 34 år, 3 IVF, nedreglerad inför försök 4:a.
    * Gräddnosen, 31 år, 2 ET + 1 FET
    * MrsMupp, 29 år
    * JaMA08, 32år. ÄP beräknat v.3 2011 (1;a Ivf)
    * Bäbifabriken 34 år. Väntar på lång nedreglering inför IVF i maj 2011 (har snittats i aug -10 och måste läka 9 mån).

SPRAYARE
    * JaMA08, sprayat sedan 090610

SPRUTARE

KNAPRARE

ÄP

RUVARE

GRAVIDA
    * Bellman01, 33 år, 4:e IVF  och 2 FET,  TD 2/10
    * Trinity78, 32 år, gravid naturligt efter tredje misslyckade IVF-försöket 
    * AnnaEmma01, 23 år, 1 IVF, TD 1/6 
    Jomi, 31 år, syskonförsök, TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12

FÖDDA BARN EFTER IVF I DENNA TRÅD
    * Bäbifabriken, 34 år (33 då jag blev gravid). 1:a IVF TD 13/12 2009. En pojke född 19/8 2010.
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12 - en pojke född 18/7 2010.
  • spattanjansson

Gräddis: jag får INGA finnar när jag är nedreglerad...va olika det kan va! Jag är däremot väldigt "slemmig", typ så som man är när man har äggloggsning. Har varit det i flera veckor nu.....
    Jag har ännu inte fått några svettningar...det hade jag oxå jättemycket föra gången, dock mest dagtid...det känndes lixsom som om man svettades under huden på nått sätt.
    Humöret mitt pendlar men det gör det o andra sidan alltid :) 

• spattanjansson

Junie: Jag gick där mina 3 första försök. Nu är dom förbi och jag har flyttat över mig till Öresundskliniken.

• spattanjansson

hej hopp alla...Status ifrån klimakteriebruttan i småland. Jag har en hel del ont i huvudet, annars är jag mest hungrig och irriterad....haft lite svettningar men inte så mycket. Nästa vecka ska vi ner till ÖK. Jag vill mest göra en koll så jag inte har några cystor utan medicinen hjälper....och sen ska jag säga till att jag iallfall vill ta en spruta till....
    Nu ska jag stressa vidare. kram alla! 

• spattanjansson

ohhhhh...jag är så himla arg/deppig idag. Fick mens och den ska ju INTE komma när jag är nedreglerad. Nu måste jag ringa till ÖK och undra om inte nedregleringen funkar och avboka min tid på torsdag..iongen mening att åka dit när jag har mens

• spattanjansson

Bellman01: hur länge var du nedreglerad inför detta försök? OCH med vilken medicin...
    Så himla glad för din skull, sköt om dig :)

• spattanjansson

Bellman01: ja dansksarna har väl hållt på längre med IVF än svenskarna om jag har förstått det rätt.
    Jag var iallfall på koll på ÖK idag och min nedrelering har inte funkat helt. Så jag ska ta en spruta till nu på måndag (3 enanton depot) och sen ska jag ner på koll i slutet på november. Sen blir det antingen en spruta till, eller lite nedreglering med spray och sen start med försök 4. Vi hade tänkt vänta till efter jul men han ansåg inte att vi behövde det...och jag får väl lita på läkaren! 

• spattanjansson

Hej Alla. Har egentligen inget att säga, tog min 3 enanton spruta i måndags, tyvärr änns det inte som om dom hjälper mig att bli så nedreglerad som dom gjorde förra gången  även ifall jagj jfick ta 3:de sprutan redan 21 dagar efter 2:a istället för 28. Har "endo-flytningar" som jag kallar det och som jag alltid har när jag har en cysta..
    Vid kollen förra veckan, så hade jag inga cystor men jag hade haft aktivitet på ena äggstocken så jag var som sagt inte helt nedreglerad. MEN nu är det bara att vänta till den 30 november och se vad som händer. Antingen blir det mer nedreglering i form av spray, eller kör vi igång ett försök! Läkaren får bestämma!

Nu drar jag iallfall till Ullared för att slösa upp lite pengar i brist på annat

kram

• spattanjansson

Ninja/gräddnos/loppanlängtan: Jag fattar inte varför inte nedregleringen funkar, skumt tycker jag. När jag var där för 2 veckor sedan hade jag ingen cysta men han kunde se att det hade varit "aktivitet" i vänster äggstock vilket innbär att nedreleringen inte funkat helt så nu tog jag spruta 3 redan efter 3 veckor istället för 4. Med endo flytningar så menar jag att när jag har cystor så mellan mensen har jag flytningar som är brun/röda, typ förmodligen gamlat blod som inte kommit ut. Vid förra endo nedregleringen hade jag INGA sånna, och vid den här gången har jag haft lite sånt, Men nu tror jag kanske att det har vänt för nu har jag inte haft några på en vecka så kanske har 3:dje sputean kickat in. 
    Fan att allt ska vara så jävla komplicerat på ren svenska!! Trött blir man!

På tal om nått helt annat så har iallfall jag och min make nu snart gått klart föräldrarutbildningen som man måste göra ifall man vill adoptera, vi har en gång kvar! Kan rekomendera er alla som ser adoption som ett alternativt att gå den, känns som om även ifall vi inte behöver adoptera så är den inte ogjord!

Ullared var för övrigt bra, lite mycket folk kanske men ändå hanterbart! Fick dom sista julklapparna handlade så jag är nöjd :)
    Idag ligger jag hemma med ond rygg. Har precis varit hos naprapaten för första gången i mitt liv och min ena höftlböjare var "urgängad" så hon tryckte och donade lite och om några dagar ska jag tydligen vara bra

kram kram

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2