Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Loppanlängtan: så jäkla bra...nu håller vi tummarna för att eskimån ska bli en bebis :)

Längtan: Ahh...så var det kanske...ja dom var iallfall väldigt klara på den punkten..dom sa att dom visserligen inte kan kontrollera det men ändå...då ska jag kolla med någon adoptionsbyrå. Vi är helt inne på att adopera ett syskonpar!
    Åhhh..är det snart nersläpp. Va spännande. Jättelycka till!! Må det gå tämligen smärtfritt :)

• spattanjansson

Loppanlängtan: låter som en bra plan...ska genast undersöka detta!

Gräddnos: vilken adoptionsbyrå om man får fråga?

vi har bestämt oss för ett västerländskt barn, ryssland, ukraina eller estland.... Indien vet jag är ganska svårt att adoptera ifrån, dom lixsom kina adopterar sina flesta barn inom landet nu för tiden. Min man vill inte asien och jag inte sydamerika eftersom vänttiderna där ska vara helt enorma!! Så vi kom fram till europa!

ps...är det någon som använt synarela, alltså jag har tagit det nu i 2 dagar...tycker det känns som det mesta hamnar i halsen??

• spattanjansson

Gräddnosen: okki...ja jag kikade in där och på nått som förkortades BAF, det sistnämnda tror jag funkar bättre för oss med tanke på att vi vill barn från europa!
    Vilken skillnad på vad det kostar. Tittade på olika länder och det kan ju skilja flera hundra tusen beroende på vilket land man väljer. Helt sjukt!

• spattanjansson

Testar fl från min iPhone...funkar okej :)
    Håller med tummarna...hoppas på plus för dig loppan. Själv sprayar jag för fullt, tre om Dan...

• spattanjansson

Loppanlängtan: usch va jobbigt, samtidigt som det måste vara skönt att veta vad det är!!
    Hoppas operationen går bra och att du/ni mår bra. Tänker på er. *kram*

• spattanjansson

själv börjar jag bli ett riktigt hormonmonster. mitt humör är INTE på topp för tillfället och jag har idag noll tålamod med mina medmänniskor...just nu är huset ivanderat av mannens bröder med flickvänner och ett par kompisar och jag tycker mest dom behandlar mig som en liten hushållerska som fixar med maten medans dom själva mest leker. Så just nu ligger jag och surar i sovrummet...2 andra tjejer har hjält till dom här två dgarna, framför allt 1 men killarna verkar mest tycka att det är vi som ska laga mat och dom ska dricka alkohol...till råga på allt sabbar dom mina blommir i trädgården så jag blir hela jävla galen!!!
    Så nu ligger jag alltså här och tycker synd om mig själv...

• spattanjansson

himlans tyst!
    Sååå jag kan berätta att i måndags var jag på zoonterapi, enligt henne jag gick hos ska det hjälpa äggen att fästa :)  Vet inte om jag tror helt på det ändu men det var himla skönt och lite smärtsamt...ska dit på torsdag igen. Vi får väl se ihöst om det hjälpte eller itne :)

Blev för övrigt helt paff idag när jag fick typ mens...har ju tagit synarela och trodde inte jag skulle få mens då men det ska man tydligen...var tvungen att ringa till RMC men dom hade ju bara telefonsvarare...dock lämnade dom meddelande hos mig senare att jag bara skulle köra på enligt planer...

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2