Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

ja jag vågar nog inte testa...väntar tills dom ringer från bmc :)

• spattanjansson

Gräddnosen: spelar det även in om man har kort eller lång menscykel tror du?? Jag lever ännu på hoppet..ingen blödning ännu..men inga symptom heller :(
    Angående det du frågade loppan om endo: Jag frågade min läkare nu OM min endo (efterso jag fick en ny cysta inför det här försöket) skulle ställa till det nu när dom satte in ägget. Och då sa att han att min endo inte skulle påverka alls eftersom där embryot håller till har man inte endometrios så det ska inte spela någron roll...men jag vet inte..känns som om olika läkare säger olika saker!

• spattanjansson

gräddnosen: tack. alla tummar behövss Fan jag vill ju så jäkla gärna bli gravid!! Ibland vill man bara skriiiiiiiiiika ut att nu jäklar måste det vara vår tur!!!!

• spattanjansson

fick precis det här från min älskade stora syster...
    detta är ett meddelande från menskoll.se, har din mens kommit?   :--)

hon mer nervös än jag tror jag..OCH insatt...love her :)

• spattanjansson

på tv4 fakta visar dom just nu en operation på en tjej som har endo!! läskigt men intressant!
    läkaren sa att det är inte problem att vara gravid när man har endo...utan att bli det :)

• spattanjansson

ingen bebis för mig den här gången...idag på morgnen blev jag som vanligt glad när det inte var nått rött när jag kissade...men sen när jag tog crinone så kom det lite rött...och sen kissade jag igen och då började jag blöda.....känns lagom meningsfullt att åka och ta blodprov nu....Rynkar på näsan

• spattanjansson

ja först på morgonen så kom det inte blod utan kanske det var mer någon liten fläck..
    och sen blödde jag inte mer på nåra timmar...
    sen när jag satt och hade utbildning så började göra ont i min mage...och när jag gick på toaletten blödde jag mycket OCH det var minsan inte bara blod utan massa äckligt...tror ni jag fått missfall? visst crinonen var säkert där men det var väldigt skumma saker..

mycket gråt nu..orkade inte vara kvar på jobbet..nu ska jag lägga mig och försöka sova bort den här hemska känslan, det gör ont i hela mig :(

• spattanjansson

Bellman: stämmer in med vad Loppanlängtan sa..JÄVLA SKIT Rynkar på näsan Ibland vill man bara skriva ut hur jäkla orättvist livet är!!!   *jättekram*

• spattanjansson

ego: jag vet nu iallfall att det inte var något missfall jag fick. Tyckte det var rätt skönt faktiskt om det nu är nått som är skönt i den här soppan!!!
    Idag ska jag iallfall börja med synarella tror jag det hette och jag ska spraya fram tom den 3 augusti då jag ska börja med hormoner..den här gången GonalF som jag inte har fått innan. Vet inte varför dom byter!? Den 10 augusti är det dax för ultraljud och jag måste säga att det känns rätt bra tt ha en plan.

Kram alla

• spattanjansson

jobbiga med adoption är att man INTE för stå i kö samtidigt som man håller på med IVF...det sa iallfall vår komun till oss.....MEN vad man kan göra är att gå den här föräldrar utbildningen på 21 timmar. Vi är anmälda till den och ska gå den efter sommaren!

ego: har börjat spraya med synarela. Är det någon som gjort det?? tycker det mesta rinner ner i halsen typ?  Och ja, jag sprayar i Nästan och inte i munnen

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2