Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Gräddnosen: Nej va trist. Usch ja man kan inte förbreda sit alltid för när beskedet kommer så blir det helt upp och ner ändå :(  Skönt iallfall att ni får komma igång så snart.

Vijja: Och till dig får man säga grattis, det var ju en jättebra skörd :)

ego: idag damp ett brev ner från RMC med beskrivning hur det låååååååånga protokollet går till. Känns som en evighet till tex äggplock men men det är ju inget så mycekt att göra nått åt!

• spattanjansson

Anna Lisa: Grattis! Va skönt att någon här har haft tur med FET. Vi är många som har haft otur! Jag håller tummarna!!!

Gräddnosen: mina två ägg som inte klarade upptining hade superkvalité sa läkaren till mig. Enligt henne så hade det inte alltid med det att göra om dom klarade upptining...
    Jag fick 3 ägg som befruktades och alla var av lika god kvalité. Hoppas bara att det blir så nästa gång oxå!

Loppanlängtan: GRATTIS, en till att hålla tummarna för :)  trist att du är överstimmulerad, hoppas att du mår bra!

• spattanjansson

Loppanlängtan: shit va många små eskimåerna du ha. Måste kännas jätteskönt!!
    Jag har förresten använt crinone. Det är lite klurigt men jag brukar skaka ner allt till spetsen och sen har jag märkt att det är bättre om man trycker samtidigt som man drar ut den :)

Turkisk peppar: jättegrattis till dig. Är superglad för din skull :)

Tess: jag tog både progynon inför mitt FET  OCH inför mitt ET och jag har oxå endo. Din läkare vet väl din situation och skulle väl förhoppningsvis inte skrivit ut den medicinen om den skulle vara skadlig?? Men är du orolig så tycker jag helt klart du ska ringa och kolla. JAG är ju ingen läkare :)

aqua: välkommen hit. Håller tummarna för att din ruvning ska vara lyckad :)

vijja: håller tummarna för dig oxå :)

jomi: man kan ju inte låta bli att vara nojig när man ruvar. Alla tummar hålls även för dig  :)

ego: själv går jag ju i "väntans tider" fast inte dom väntans tider vi alla här vill gå utan väntan på att få börja på nästa försök. MEN jag mår faktskt jättebra och tillbringar dagarna med jobb och kvällarna med långpromenader OCH massa jogging och annan träning. Sitter här efter ett långt löparpass och kan dricka en iskall öl, det är ju lite gott :)

• spattanjansson

bubbeltjejen: när jag ruvade OCH blev gravid (fick ju tyvärr missfall i vecka7) så blev mina bröst ömma som tusan, framför allt bröstvårtorna OCH jag hade oxå en molnande verk, likt mensverk!

Gräddnosen: åhh du är igång igen...va skönt..jag längtar oxå massor tills jag får börja igen!!

• spattanjansson

Lilla D: kan tyvärr itne häjlpa dig där. Jag har bara gjort ett äggplock och mina tre ägg som blev befruktade var av finfin kvalité.

Bellman01: yes, nått jäkla år måste ju vara vårat så varför inte detta :)

ego: min mens är slut men jag har lite flytningar...ÅÅÅÅH det får mig genast att tänka att jag har fått en ny cysta...hoppas INTE...vore ju helt värdelöst ifall en cystjäkel ska få hindra mig från att starta försök 2.

• spattanjansson

camille: joo jag få alltid mycket flytningar när jag har cystor. Enligt min gyn pga blod tar fel vägar och kommer ut lite på om pö typ. Och nu efter min mens är slut så har jag haft likande flytningar...därför är jag lite nervös..jag har dock inte ont eller så men det brukar jag å andra sidan inte har även ifall mina cystor brukar bli lika stora som en kiwi ungefär...

• spattanjansson

kanske en dum fråga...jag är nu så nojigt och går och funderar på om jag fått en ny cysta..Jag ska ju börja spruta med suprefact om nio dagar....jag kommer ju inte göra något vul FÖRRENS jag ska in och se ifall jag har fått några ägg. Vad gör dom om dom då hittar en stor cysta...avbryter??  Ska jag ringa gyn och be och få göra ett VUL innan för att se ifall jag har någon cysta?? Eller gör cystan att det inte blir några ägg??
    Är det någon som varit i samma situation?

• spattanjansson

camille: Dels så hade jag ju rätt mycket slemmiga flytningar direkt efter mens och så tycker jag att jag har lite ont på vänster sida där jag oftast har haft cystor...Jag tror kanske jag ringer för att vara på den säkra sidan...när jag var på RMC och kollade mig inför FET i februari så hade jag inga cystor alls....så dom kan alltså inte bli typ som en clementin med en gång?? (så stora cystor brukar jag ha..eller som en kiwi). Tack för svaret iallfall :)

Anna-Lisa: Du ska se att allt är finfint :)  Jag håller ett par tummar under dagen. Lycka till. :)

• spattanjansson

loppanlängtan: tack...jag får nog ringa och kolla med RMC för att vara på den säkra sidan...känns som det är bättre att jag få reda på det nu än om 3-4 veckor...så OM jag har en cysta så förlorar jag iallfall inte mer tid......

Anna-Lisa: grattis grattis :)

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2