Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Barnsugen: va spännande!! vi är ju nästan helt i fas oxå :) Tänkte oxå passa på att dricka några öl i helgen, sen blir det ju som sagt förhoppningsvis inte nått på ett tag, helst inte på typ 1,5 år
    Drick lite vin och njut av god mat :) 

• spattanjansson

Djurparken: Gonal-F är ju skitenkel, det är ju en en-gångsspruta, man ställer ju bara in den dos man ska ha, dra ut och sprutar in :) sen när den är tom slänger man och tar en ny :)
    jag kör oxå 300 nu och det räcker till 3 kvällar! 

• spattanjansson

Förväntansfull: nepps..inget sånt här. MEN jag tror att om man har endo så kan det ju sitta lite överallt där nere och även "där bak", vilket gör att man kan få ut resten av endo även det hållet. Det har jag fått vid enstaka tillfällen, dock innan jag opererades...fast ibland när man torkar sig så är det ju svårt att veta varifrån det egentliten kommer......hmmm vilka härligt mysiga meningar jag preics skrivit :)

• spattanjansson

ego: så var för hoppningsvis sista gonal-f sprutan tagen för den den här gången..imorgon koll igen i Malmö..Hoppas allt fortarande är bra och att det blir plock på måndag!!

kram på er alla! 

• spattanjansson

Loppan....jaaaaa det är galet jobbigt, men vi måste ju igenom det!!!! Jag gjorde en lite lätt uträkning för nått år sen att genom alla år vi försökt bli gravida har jag typ tillbringat över 1 dygn med att titta efter blod på papper!!! Toalettbesök kan verkligen vara jobbigt!! MEEN det kommer få vägen nu!!!!!!

Ego: ny koll idag. 7 ägg hade fortsatt växa. Dom tog blodprov och i eftermiddag vet jag om det blir plock på mån el tisdag!!

Isc: trist när det inte flyter på!!! Hoppas ni kommer igång snart!

• spattanjansson

ics: tjoho! va bra :)

ego: nu är sista sprutan gonal-f tagen...trodde gårdagen var sista men han tyckte jag skulle ta en till...imorgon sprayar jag och tar otrivill kl 2200 och sen är det dax för plock på måndag. TJOHO!
    MIN stackars make har gjort sitt, verkligen tufft..jag får typ ta sprutor, tabletter och fasta innan plock.det enda han behöver göra är att få en utlösning 3-4 dagar innan, sååååå orättvist!!! :) 

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2