• Svar på tråden xtravaganza
  • Flippen
    Katta77 skrev 2010-03-17 07:58:34 följande:
    Flippen: Är det inte betekningen KCAL som är kalorier på livsmedel??...det har jag fått för mig iaf och kollade alltid efter det när jag åt vanlig matIdag har vi min första gruppträff...känns lite pirrigt samtidigt kul med alla nya människor...hoppas vi får väga in oss på vågen som mäter fett och sånt oxå, vill ju veta om jag fått mer muskelmassa
    Vad spännande! Hoppas du hamnade i en "rolig" grupp.

Jo, kcal är beteckningen för kalorier, men jag tänkte mer på t ex avocado, frukt, grönsaker och andra produkter där man inte har någon innehållsförteckning.
    Tycker att denna funktion borde finnas med på Xtravaganzas hemsida, vilken den kanske gör. Jag vet i så fall bara inte var.
  • Klunsen111

Har en fråga: Har ni ofta magknip?? Jag är ju inne i jämnvikten och det funkar bra men jag får ofta ont i magen efter måltiderna. Har köpt psylliumfröskal för att hålla magen igång och det funkar bättre än nånsin men har ändå knip. Någon som har samma erfarenheter??

• BHJE
    Katta77 skrev 2010-03-17 07:58:34 följande:
    Flippen: Är det inte betekningen KCAL som är kalorier på livsmedel??...det har jag fått för mig iaf och kollade alltid efter det när jag åt vanlig mat Idag har vi min första gruppträff...känns lite pirrigt samtidigt kul med alla nya människor...hoppas vi får väga in oss på vågen som mäter fett och sånt oxå, vill ju veta om jag fått mer muskelmassa
    På mitt viktcentra så vägde man sig på Tanitavågen vid första mötet, det enskilda, och sen vägde man sig igen efter de 12 gruppmötena för att se skillnaden. Hoppas du hamnar i en bra grupp o med en bra coach
    Flippen skrev 2010-03-17 12:33:52 följande:
    Vad spännande! Hoppas du hamnade i en "rolig" grupp. Jo, kcal är beteckningen för kalorier, men jag tänkte mer på t ex avocado, frukt, grönsaker och andra produkter där man inte har någon innehållsförteckning. Tycker att denna funktion borde finnas med på Xtravaganzas hemsida, vilken den kanske gör. Jag vet i så fall bara inte var.
    Jag använder mig inte av den sidan, gillar den inte alls. Jag har varit med i viktklubb.se en gång och den sidan var kanon. Trodde att XV's skulle vara som den men blev grymt besviken
    Klunsen111 skrev 2010-03-17 13:41:03 följande:
    Har en fråga: Har ni ofta magknip?? Jag är ju inne i jämnvikten och det funkar bra men jag får ofta ont i magen efter måltiderna. Har köpt psylliumfröskal för att hålla magen igång och det funkar bättre än nånsin men har ändå knip. Någon som har samma erfarenheter??
    Kan inte säga att jag har magknip o inte problem med magen alls. Äter gröt varje dag till frukost och då behövs inga fröer
  • Månefrost

Tjoho! Jag fick byta grupp

Isak 060117 & Lowe 081130
  • BHJE
    Månefrost skrev 2010-03-17 14:39:23 följande:
    Tjoho! Jag fick byta grupp
    Kanon! Kan tänka mig att det känns toppen
  • Gladhannapanna

Hej! Var inne några gånger för en månad sedan men det har inte blivit mer än det förrän nu.

Idag var jag på det enskilda mötet och har köpt hem en veckoranson med påsar. SKa köra igång imorgon. Planen är att jag ska göra ett uppehåll medan vi är hos mina sväföräldrar över påsk. Min svärmor skulle aldrig förstå idén med pulver så maken ska prata med henne om att jag försöker gå ner i vikt och att jag därför håller igen medan vi är där.

Pga en operation är jag väldigt begränsad i vad jag kan träna, men jag ska göra så gott jag kan. Planen är att köra helfart till början av maj, sedan halvfart tills jag nått målvikten.

Vet att ni är många som klarat av att gå ner mycket och ser fram emot att få ställa alla möjliga och omöjliga frågor till er.

• Gladhannapanna

Så jäkla hungrig idag, första dagen på pulver!

Har delat upp en av påsarna på två mål, åt en hel till lunch och ska dela upp den sista på två mål till.

Snälla, säg att man inte är så här hungrig efter några dagar för annars står jag itne ut!!!!

Jag har tagit physillumfrön för att hålla magen i form, men skulle det bara vara skalen??? Tyckte att det stod frön i kundhandboken.

• Klunsen111

Pyttis: Man är absolut inte så hungrig hela tiden. De första fyra dagarna tyckte jag var värst men sen bara rulade det på utan att man led särskilt mycket, tyckte jag. Kämpa på!!

• Gladhannapanna
    Klunsen111 skrev 2010-03-18 15:35:41 följande:
    Pyttis: Man är absolut inte så hungrig hela tiden. De första fyra dagarna tyckte jag var värst men sen bara rulade det på utan att man led särskilt mycket, tyckte jag. Kämpa på!!
    Åh, tack för det!!!
  • Katta77

Joo jag hamnade i en rätt så bra grupp...var ju första gången så man pratade inte desto mer...men lite blev sagt Vår coach är toppen..det känns som att han verkligen lyssnar på vad man säger och vill.
    Vi fick i läxa att göra ett colage (vet inte stavning)...känns som det är tidigt att göra ett sånt redan...har ni andra fått göra ett sånt??

Ha det gott

Svar på tråden xtravaganza