• Ruso

Gekås vol 14

UngMamma1986 skrev 2010-08-20 11:12:10 följande:

Oh, en sån tur att jag tittade in här. Väntar mitt första barn o har tänkt åka till ullared (som jag säger gekås klingar fel för mig).
    Har tänkt kolla efter allt till bebisar FÖRUTOM kläder för det vet jag att dom har o leksaker såklart. Men nån som har koll på om dom har skötbord, skötväska, blöjor(?), bilbarnstolar, säng(?) o garderob eller byrå?? Har ingen koll på sånt för den avdelningen har jag alltid gått förbi innan... =)

Skötväska finns, blöjor finns inte, bilbarnstol finns, säng finns (fast IKEA var visst billigare har jag för mig), möbler finns nog inte. Skötbord blev jag osäker på, ville först skriva att det fanns, men så blev jag osäker... säkert någon annan som kan säga.
    Finns även en del tillbehör till vagn (och även vagnar) som är mycket prisvärda!
  • Ruso
    Pixboy skrev 2010-08-22 14:13:25 följande:
    Var på Gekås igår lördag ingen kö alls. Fått in vintersakerna o de fodrade regnställen. Dock taskigt utbud vinterskor i skoboden bättre hos skokanonen
    Har de inte fått in så mycket på Skoboo!? Skokanonen vill jag inte köpa vinterskor hos, de har ju inga goretex... Ja,ja... jag skall inte dit riktigt ännu, så de kanske hinner få in lite till...
  • Ruso
    mama no1 skrev 2010-08-22 16:19:21 följande:
    Faktiskt  så inser man ju hur billiga vissa saker egentligen är. Eller vad de egentligen kostar och vilka hutlösa priser leksaksaffärerna tar ut för dom.

Jag köpte också igglepiggle figurerna och här hos oss kostar dom 799 (69 va det på Gekås). Men jag vet att andra ställen så har dom sålt dom för 349.

Leksaksaffärerna kan ju hitta på vilka priser dom vill egentligen och vi har ingen aning om vad det kostar i inköp.

Som Barbiebilen jag köpte, en Fiat med en Barbie i, den kostade 245 på Gekås och här kostade den 899!!

Vad har ni för leksaksaffär? Det är inte klokt vad billiga de kan vara på leksaker... kommer i håg i julas jag hade varit på gekås och köpt massor, så var det någon present jag hade glömt och gick in på Brios butik , där såg jag ju flera saker jag köpt på gekås till priser som var mycket mer än det dubbla... jag gick därifrån, fick mig inte att köpa något för allt kändes ju så dyrt.

Den där barbiebilen köpte min dotter med, jag tyckte det var mycket pengar med 249 , men blev glad och nöjd när jag läste att den i alla fall kostade det dubbla i leksaksaffärerna. Och lilla Rorribilen som lillsonen vägrade släppa taget om, 59.95 var priset och jag tyckte det var dyrt.... helt till jag kom till Åhlens och upptäckte att där kostade den 129, då blev det ju plötsligen ett fynd!!

• Ruso
    HN79 skrev 2010-08-22 20:26:52 följande:
    Va på gekås idag, lagom med folk och lite inhandlat blev det. Men jag var lite besviken på nya leksaksavd och babyhörnan. TYckte de hade mkt mindre grejjer än när jag var där i maj.
    Och jag som tyckte det var mycket större och rymligare!  
    Ja, att de hade mer saker då också förståss!
  • Ruso
    tesoro de oro skrev 2010-08-22 22:11:22 följande:
    Någon från Skåne (Malmö/Lund) som ska upp nu i veckan eller nästa som har lite plats i bilen för en regnoverall?? Längtar att åka upp men blir nog inte en tripp förrän mitten av septemberGråter och behöver overallen till dagis starten. . . . 
    Har de fått in sådanna nu? Pris, bild och storlek då i så fall?
  • Ruso
    carinaekvall skrev 2010-08-23 06:39:56 följande:
    pippihus, pris? ngn som vet? även gubbarna till huset..? 
    299 har det kostat, och lådorna med "gubbar" kostar typ 59 kr styck. Den nya båten kostar 399 och lådorna med pirattema kostar 69 har jag för mig, lite dyrare än de vanliga.
  • Ruso

Har inte varit här inne på några dagar, och heller inte kollat bloggen.... läste i kapp och såg att de på bloggen har tipsat om denna tråd!! Nice!

En sak till, de visade en tröja med Littlest pet shop... någon som vet pris och storlek och om det finns andra varianter och färger?

• Ruso
    Gillan skrev 2010-10-01 22:41:16 följande:
    ingen som vill agera riddare på vit häst och hjälpa mig med ett inköp från gekås
    Kan verkligen inte åka själv.
    Jag kan hjälpa dig om du inte fått någon annan, skall dit på torsdag!
    Inboxa mig i så fall!
  • Ruso
    H I L L A skrev 2010-10-02 22:34:37 följande:
    UNDERBAR personal på Gekås !!!
    Var där idag och kön ut var minst 2 timmar kl 17 Förvånad Men en snäll och omtänksam personal gick runt och fångade upp barnfamiljer och bad oss följa med till personalkassan, och slapp den låååånga kön. Guld värt!
    wow, du menar att det var 2 timmars kö i kassan!! Det var ju riktigt extremt. Har aldrig upplevd långa köer i kassan efter de fick flera kassor... innan det fick jag i början av december stå i 1,5 timme en gång.
    Det måste har varit fruktansvärt mycket folk? Var inte ens så långa köer när jag var där en klämdag och det inte ens var kundvagnar att hämta ute.... och vi fick parkere nere vid campingen
  • Ruso
    Ledilnaan skrev 2010-10-03 08:51:55 följande:
    Tack!

Då finns de just nu billigare på Lekmer.se Där kostar de bara 439kr just nu.
    Joo... fast du får lägga till 49 i porto... och så finns den ju inte i lager att köpa, och när det väl kommer in så blir det ju troligen fullpris och då blir det inte billigare utan en hundralapp dyrare
Svar på tråden Gekås vol 14