• Ruso

Gekås vol 14

sarsparis skrev 2010-07-31 12:09:24 följande:
    Men alla funktionskläder måste man impregnera några gånger per år, har du gjort det? det finns ett medel att slänga med i tvättmaskinen.
    Några gånger per år? Så ofta har jag inte gjort det, och nu var det ett tag sedan, då jag inte har medel hemma (har de kvar sånna på Gekås, de hade det förut, men hittar inte nu...) Jag tvättar inte skalkläderna så ofta, så skulle jag impregnera några gånger skulle det ju bli varje gång. Det skall väl ändå räcka om man gör det inför varje säsong?

Vad använder du för medel, kan det vara så att vissa är bättre än andra, vad rekommenderas?
  • Ruso
    Sophiebysophie skrev 2010-08-01 14:38:56 följande:
    Kan tipsa om att IKEA har leksaksspis, plattorna lyser när man sätter på dom, finns diskho, och även micro!
    Jätte fint, ska jag köpa till sonen i julklapp www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70129801 koster 795:- för köksdelen och vill man köpa till micropåbyggnaden kostar den delen 249:-
    Det skall min son och min yngsta dotter få tillsammans i julklapp - är sååååå fint!
    Samt tillbehöret som finns, jättefina saker.

Det har ockås kommit in massa tyg mat - köpte en jättefin fruktkorg i present här om dagen, fina saker som kan tvättas i maskin och sedan i tumlaren, lär bli lite mer av dem också!
  • Ruso
    Ekorrfamiljen skrev 2010-08-01 18:08:08 följande:
    Var finns den fruktkorgen? På IKEA eller Ge-Kås?
    På Ikea... förlåt om jag förvirrade där! Vi pratade ju om spisen...

Jättegulligt, med en banan man kunde skala till hälften
  • Ruso
    winters skrev 2010-08-01 20:19:56 följande:
    Kollade på all tygmat på IKEA nu, var ju vansinnigt fint, alla de varianterna måste flytta hem till oss!!
    Vi köpte skärbrädan med frukostmaten - jättemysigt, måtse nog ha en till av den så flera kan äta! Och allt det andra kommer nog att ligga under granen till julen... om jag kan hålla mig så länge
  • Ruso
    lovelyangel82 skrev 2010-08-01 22:35:13 följande:
    ni som har den spisen från ikea kan man pumpa vatten i diskhon.. har för mig att den varianten av brios går de på.. iaf när en annan var liten
    Nä... det tror jag inte man kan, och det är jag glad för i så fall!!
    Gillar nog inte att de leker med vatten inomhus så där...
  • Ruso
    Bubblan2 skrev 2010-08-02 21:42:05 följande:
    Vad menar du med jättedåliga?
    Jättedåliga som dålig kvalité eller dåligt utbud?
    Det måste vara utbudet... kvaliten är som den brukar vara - det finns både bra och dåliga kläder.  Jag brukar dock ha "tur" och brukar vara väldigt nöjd med mina köp. Nu i sommar köpte jag dock inte mycket barnkläder, lite flecce och strumpor, samt en jeanstighs och några trosor...och vanliga jeans...typ... en tshirt och pyjamas också. Nöjd med alltihopa!
  • Ruso
    Shoppingtokig skrev 2010-08-03 22:26:57 följande:
    Hej! Ska till Ullared imorgon och handla framför allt till dottern på 17 mån. Är det någon som vet om det finns några bra tjockare vantar till hösten/vintern? Gärna vattenavstötande också, har köpt galonvantar men de får ju gärna tåla lite fukt.
    Jag köpte några jättefina i softshell, som var vattentäta - sköna och mjuka, 49.95 styck!
  • Ruso
    Micjah skrev 2010-08-06 23:32:03 följande:
    Någon som har koll på vad pippifigurerna (små plast i 3-pack) kostar och även tillbehör till Lundby dockskåp??
    Det var nog 59 för de gamla figurerna, men tror nog vi gav 69 för de nya pirat-figurerna (pippi)
Svar på tråden Gekås vol 14