• Ruso

Gekås vol 14

Lisslo skrev 2010-08-12 13:20:22 följande:
    Jag tycker priserna har hållt sig på samma nivå väldigt länge. Det enda som har blivit dyrt är kött.
    Elektronik är billigare.
    Kläder håller samma priser.
    Möbler tycker jag inte har blivit dyrare.

HIttade gammal reklam för nån vecka sedan, som va från 90 talet, och vissa matpriser va högre då än vad de är nu.
    Ok då

Det kanske bara är jag som gör sådanna kanonfynd i Ullared. Sparar faktiskt flera tusen i året på att åka dit (stor familj) Men, jag är ju rätt så prismedveten, jag lägger inte bara i kundvagnen allt jag ser typ. Även kläder, jag synar dem ordentligt, då det finns alla möjliga kvaliteer där, och så köper jag det som är bra och billigt.
    Det är väl bara shampoo som jag ibland har köpt fast det är dyrare än på ÖB, men det är för att det just då behövdes och ÖB inte alltid har hemma, och det kostar ju även att åka till ÖB (5 mil totalt).
    Sedan köper jag inte längre typ massa godis och så, hittar sånnt till lika bra priser på både netto och ÖB, så man behöver inte ladda upp.
  • Ruso
    Kaerleksbarn skrev 2010-08-12 12:25:28 följande:
    Är nog billigare till  barn ja
    Aha!
    Har bara köpte jackor och byxor separat till vuxna, så jag tänkte inte alls att det fanns set där med
  • Ruso
    Geshia skrev 2010-08-13 08:02:38 följande:
    Sorry hade missat detta. Barnkläderna är i 98-104, ungdomskläderna i 164/170 + m på Lee tröjorna, de verkarde lite små i storlekarna.
    Nämen  - nu kom ju svaret! Och jag som försökte fråga i bildtråden denna gång!

Hur lång är din kille?
    Vilka storlekar hade de på plysch, pris,fanns andra färger?

Köpte en alfonspike till min son när jag var där förra lördagen, men jag var där bara i en dryg timme och hade inte tid att leta runt, men det blir att åka snart igen... plysch är suveränt. Är de stora/små i storleken? Min son är 91 cm och har 92 i många jeans från gekås (tycker de är stora i storleken), 98 i plysch från lindex...
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-13 08:06:02 följande:
    Till er som funderar på skalbyxorna från Gekås. Dom är extremt smala och stumma i midjan, ingenting för mulliga/normala barn. Fick med nöd och näppe på dom på min pinne till unge tyvärr :/
    ???

MIn 6 åring är mullig och fick på sig utan problem, min 2 åring är ockås mullig och har stor mage, och jag tänkte inte heller på att de skullle vara trånga när han provade!

Så extremt smala och stumma låter knepigt, så borde jag inet fått de på sonen i alla fall... Fattar noll..
  • Ruso
    Coca cola light skrev 2010-08-14 11:30:33 följande:
    Varför jag tvekar till att köpa vinterkläder där är för att mitt eget skidställ jag köpte för ca 3 år sedan inte håller torrt. Jag kan t.ex inte vara ute när det regnar för då är jag blöt rakt igenom jackan.  Jag hoppas dock att jag hittar något till barnen när jag åker för det är inte kul att betala 700 kr eller mer för en overall som håller en vinter.
    Frågan är ju om du köpte ett vattentät ställ eller inte? De har ju haft mängder med ställs om det inte står något om vattentäthet på...

Min skaljacka står det 4000 vp på, och den höll i alla fall under en timmes promenad i ösregn och flera timmar i skogen i regnväder...

acqatex och fintex har jag bara bra erfarenheter med så långt, har haft ställ, jackor och overaller, både vinter, vår och höstkläder
  • Ruso
    Coca cola light skrev 2010-08-14 11:30:33 följande:
    Varför jag tvekar till att köpa vinterkläder där är för att mitt eget skidställ jag köpte för ca 3 år sedan inte håller torrt. Jag kan t.ex inte vara ute när det regnar för då är jag blöt rakt igenom jackan.  Jag hoppas dock att jag hittar något till barnen när jag åker för det är inte kul att betala 700 kr eller mer för en overall som håller en vinter.
    Kan annars tipsa om Lindex FIX overall, den kostar 699, men just nu har man som clubmedlem 30% på ett plagg och det finns en annan kod som ger 25% på ett barnplagg... och beställer man i shoppen får man i tillägg 10% på hela beställningen - det blir "nästan" ullaredspriser"!
    Och någon som hade sett den live sa att den i år hade vattenpelare på hela 10000, fintex brukar väl mest vara 4000...
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-14 10:37:03 följande:
    Dom har nog bara sitt protech finte tex märke på overaller. Har tyvärr ingen egen erfarenhet av dom men jag köper oftast inte overaller jag inte vet vattenpelare på. Vill helst inte ha under 10.000
    Nä, de brukar ha olika, men jag tror det är 4000 vp på de "bästa".
    Galon är ju 5000...

Det viktiga är dock å se om sömmarna är tejpade, är de inte det så kan det läcka även vid hög vattenpelare.
    och så att de andas, så barnen inte behöver svettas i kläderna.

Jag har varit nöjd, men har nog inte haft deras overaller till de allra minsta barnen, dock har jag haft andra overaller med 4000 vp till någon när de var små, utan problem
  • Ruso
    Enensammamma skrev 2010-08-14 18:17:44 följande:

Brio sitty är den enda sulkyn som gäller här. PERFEKT. svängbara hjul suger ju

Fast ett stort svängbart hjul är kanon - har Babytravel Jogger och är stört nöjd, alldrig haft bättre körglädje och då har jag haft en del. Fungerar även på snö och grus...

Fast nu är sonen över 2 och jag behöver bara en från/till dagis och någon gång då och då, så nu skall jag nog sälja BT vagnen och köpa en begagnad Sitty .... men kommer sakna det svängbara hjulet....
  • Ruso
    New mum skrev 2010-08-14 23:30:57 följande:
    vet nån vad barnjackorna ligger på för pris? Tänkte beställa från lindex med rabatter och då blir det ca 250kr för jackan med avtagbar fleece. Ska jag beställa från lindex eller ska man ta gekås?

Har för mig att förra vintern köpte vi en jacka för runt 270kr till sonen..tror jag
    Jag köpte jacka och byxa i set för 379 till dottern (storlek 140), men tror inte vp är samma på den som FIX, men så är hon snart 10 och rullar inte i snön längre, så det räcker med typ 4000 bara sömmarna är tejpade!
  • Ruso
    New mum skrev 2010-08-14 23:40:44 följande:
    fleece fodrad är den..inte avtagbar fleece...  :)
    ...menar du de som finns i webshoppen i cerise, turkos och petrol? Det är ju en gummijacka och den är inte vattentät och andas inte...  Jag skulle då i ställte vänta på FIX jackorna som tydligen har 10000 i vp  och andas.... eller köpa på gekås.
Svar på tråden Gekås vol 14