-
Nä...inte just nu i alla fallOklok skrev 2010-08-07 15:34:40 följande:Någon som vet om de har regnoveraller nu inför hösten? Vet att de hade det inför våren..
-
Det blev en snabbis till Gekås i dag!
Vi åkte till Varberg, och då jag hade lite returer passade vi på, det blev väl 1,5 timme därinne + fika... så lite stressigt med barnen omkring, men jag skulle ju bara byta lite saker.
Hittade dock skalbyxor till småbarnen! Riktigtnog fick jag ta mörkgrå till lilltjejen och så var 110/116 tydligen slut så jag fick ta 122/128 i svart till stora tjejen, vet inte om det blir för stort... Ni får gärna höjta om ni hittar 110/116 i svart eller mörkgrå - det behehövs nog här!
9 åringne hittade vinterset inkl mössa och vantar. Skulle egentligen inte köpa sånt nu, men nu hittade hon och var med så det var väl bara att passa på. Hoppas det blir bra i alla fall! -
Har nu provat skalbyxorna. De var från Pick a boo såg jag nu, verkar var slitstarka och enligt lappen på skulle de var väldigt bra, waterproff coating, welded or sealed seems. Resår nere och band att ha under skorna, avtagbara hängslen. 99 kr kostade dom - känner mig nöjd!
122/128 var lite stora till tösen som kanske är 117/8 lång, men det fungerar bra pga resåret.
98/104 passade bra till lilltösen som är runt 104 lång, eller någon cm under/över... lite att växa i, håller nog i höst i alla fall. Lilleman som är typ 88/89 (tror jag, inte mindre i alla fall) lång fick 86/92 och den sitter också kanon.
Så, inte speciellt små i storleken, utan borde passa bra till barnets längd om man har "normallånga" ben.
Skulle dock vilja ha ett par i 110/116 också, om någon kan lyckas få tag i det... -
Bild finns i bildtråden nu!Pigelinen skrev 2010-08-08 15:11:11 följande:har du någon bild på dessa sklabyxor?
Står det något om vattenpelare?
Min dotter är ca 85cm så 86/92 borde väl bli bra då?!
Det står inget om vattenpelare, men jag har ändå beslutat att ha ett par galon hängande på dagis. Det är ju pick a boo, och de hade väl 3000 eller 4000 i våras, så det kanske blir bra ändå.
86/92 borde bli bra till din dotter, och räcka länge! Har ett par från våren i 92 till min son nu, och de är faktiskt 1-2 cm kortare än denna i dubbelstorleken 86/92, ändå det är samma märke! -
Hm...det kommer inte upp något galleri alls... har du inställning så att vi alla får se?GossarnasMor skrev 2010-08-08 19:42:22 följande:Hej, nu finns det bilder i alla möjliga vinklar i mitt galleri. Har du frågor så bara hojta
-
Köpte till 9 åringen i lördags, 379 kostade det!Kaerleksbarn skrev 2010-08-09 23:06:20 följande:Deras set från Finetex är jättebra skidset.. brukar ligga på omkring 400-500kr, köpte i aug förra året
-
I lördags var det inte mycket folk däremot! Vi kom sent, klockan var väl strax före 13 och vi var två bilar som båda kunde pakera allra närmast!Kaerleksbarn skrev 2010-08-09 23:09:09 följande:Jättejättemycket folk idag enligt en vän, lugnar sig först mot slutet av månaden när skolor kommit igång..
-
Jag skulle gissa att torsdag 19 är bäst, dagen _innan_ barnbidrag, och en del skolor har väl börjat. Torsdag 26 har en del både fått barnbidrag och lön... vilket kan resultera i lite mera folk.Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:18:33 följande:
Hej kan ni ge mig tips på NÄR det är bäst att ka för oss?
Många har ju börjat jobba igen så bägge dessa kanske bra?
Men tänkte åka dit antingen nu Nästa vecka torsdag den 19:e eller Torsdagen den 26:e veckan därpå.
Är dessutom höggravid så det är ju jobbigt att behöva trängas bland massa folk i onödan alltså om det är överbefolkat där då
-
Folk gör ibland mycket för att shoppa!Nallepuhmamma skrev 2010-08-10 09:30:40 följande:Men jobbar inte folk då eller du menar dom tar ledigt då den 26:e tänkte jag på
Nä...inte vet jag, men det finns ju många som inte jobbar också, men som pga ekonomin måste vänta på lönen innan de sticker iväg. Funderade själv på att åka och då skulle jag ha åkt 20, för att jag var tvungen att vänta in barnbidraget....jag är säkert inte ensam att tänka så. -
Jag köpte den till min son, med 30% rabatt blev det ju ungefär samma pris!Snuttjulla skrev 2010-08-10 21:16:01 följande:nu är det ju inte från gekås, men jag såg VÄLDIGT liknande på Lindex idag, 249 kronor, snygga
Tog str 98 till min son som är runt 90, men det blev för stort... så i dag har jag fått byta till en 92:a.