• Krabbolina

Gekås vol 14

Enensammamma skrev 2010-08-03 08:30:19 följande:
    Dåligt utbud och fula Obestämd
    tycker de har haft ganska fula kläder till pojkar rätt länge, för smaken är som baken.
  • Krabbolina
    Enensammamma skrev 2010-08-03 09:23:19 följande:
    Flick kläderna är inte mkt och hänga i granen heller. Men jag tycker dom har bra strumpor och strumpbyxor samt pyjamasar iaf
    jag gillade deras bodies när Lukas var så liten så han använde såna. Nu använder jag det knappt på honom.

Men jag var där i våras och alla pojkkläder var mörka och dystra trots att det var sommarkläder. Jag gillar kläder med lite färg. Och helst inte en massa monstertryck, eller döskallar, eller text som är meningslös. Byxor hittade jag inte alls till honom, jo, mjukisbyxor. Men inga snygga jeans.

Det enda jag har gillat riktigt mycket är deras ytterkläder och pyjamasar fast de har varit små i storlekarna!

Blir nog en runda dit i höst igen.
  • Krabbolina
    Enensammamma skrev 2010-08-03 09:34:50 följande:
    Vi har exakt samma smak Jag är ofta glad att jag har en tös eftersom pojkkläder ofta (inte alltid) är så förbaskat trista. HATA SPINDELMANNEN

Tycker deras pyjamasar är små på överdel och gigantiska på underdel. Brukar få köpa 2 i olika strl
    jag har kört hela pyjamaser, Lukas är snart 2 år så det blir väl mer 2-delat snart.
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-08-03 10:13:20 följande:
    Jag tycker att deras pyjamasar alltid har varit små i storlekarna- så jag har istället börjat köpa pyjamasarna på Lindex som ofta har trevliga kuponger.

Jag avskyr också Spindelmannen(och även Kittykatten,Blixten och gud vet vad alla heter) men på pyjamasar och kalsonger går det bra. Vi möts lite på halva vägen där,jag och sonen

Vill man ha färgglada kläder så tipsar jag om danska barnkläder-mycket färg,roliga mönster och bra andrahandsvärde
    jag köper en del på tradera för jag har ingen affär i närheten som säljer danskt, men jag bor nära danmark

Gillar iaf Me too (det är väl danskt?)
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-08-03 10:19:13 följande:
    Japp, det är danskt! Likaså Molo,Småfolk och Katvig
    Molo verkar bli tvättblekt, trist tycker jag för de har fräcka mönster.

Katvig har jag bara en velourjacka ifrån.

Småfolk har jag inte testat, är de "normala" i storlekarna?
  • Krabbolina
    Enensammamma skrev 2010-08-03 10:27:13 följande:
    Jag har mkt danskt också men jag tröttnar så fort på allt mönster som är så svårt att matcha. Dessutom tycker jag faktiskt att andrahandsvärdet gått ner ganska mkt på tradera.

Det är inte så viktigt för mig att få tillbaka massa pengar. Kläderna blir ju iaf fläckiga ofta på dagis osv
    jag köper en hel del kläder på Lindex, försöker leta efter kläder som är unisex.

Svårast med mönstrade kläder är att hitta byxor som passar till tycker jag!
  • Krabbolina
    Pigelinen skrev 2010-08-04 17:26:28 följande:
    Jaghar BMX varianten och är jättenöjd med den som extra vagn. Vi har alltid den när vi är på resor och inte vill släppa på stor vagn. Älskar den stora korgen under som sväljer allt!!
    jag är också helnöjd med BMX-varianten, varukorgen är enorm och Lukas gillar att åka i den!
  • Krabbolina
    Smultronhjärta skrev 2010-08-11 13:41:53 följande:
    Nu var det länge sen jag var där...så det får bli en sväng i eftermiddag
    och jag är inte alls avis Obestämd
  • Krabbolina
    queenofangels skrev 2010-08-12 21:54:39 följande:
    den va ju faktiskt ganska snygg.. enda e hur långt e bandet på den???
    den går utmärkt att hänga på en emmaljunga city cross, har inte mätt hur långt bandet är.
Svar på tråden Gekås vol 14