Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

shit fick kontakt med en släkting från mammas sida idag, mamma som inte vill veta av mig, jag har inte haft kontakt med mamma/mormor/morfar på 6-8 år....

och jag skäms inte det är ju inte mitt fel.. men fan.. jag får tillbaka lite släkt... allt snurrar...

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-17 19:17:30 följande:
    Hypoman, vad är det?
    Det är ju jag..!  
    då är vi två men jag är bakfull som fan på jobbet nu så jag kommer inte märkas av idag
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-06-21 07:00:43 följande:
    Hur mår ni alla?

Jag är nere i en svacka nu och folk runt mig verkar ha svårt att förstå, acceptera det. Känns jobbigt, som att springa i vatten. 
    Jag fick fnatt igår och idag! folk kommer och klagar på att vår trädgård ser förjävlig ut och på att vårt öfrråd inte byggts upp snabbt nog. Fan ta alla bajsmänniskor!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    susye skrev 2010-06-21 11:45:00 följande:
    har ju inte varit aktiv i tråden på ett bra tag.
    har ju kommer in en del nya har jag sett o det är kul.
    för er som inte vet så förlorade jag min son för drygt 11 veckor sen så det är därför jag inte varit här.
    är det okej om jag hoppar in igen?
    orkar inte läsa tillbaks så därför vet jag inte så mycket om er nya.
    men hoppas på att få lära känna er.
    Hej, du försvann nnog i samband med att jag hittade hit. Jag beklagar, och vet inte alls vad jag skulle kunna säga för att lindra. Troligen ingenting men världens största kram och kul att du kommit tillbaks!
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

Jag är så jävla nere... fast det känns så banalt...

Grannarna går och klagar till styrelsen för att de tycker vår trädgård är ful, det finns tillomed en facebooksida om vårt område om vilka grannar de stör sig på och oss stör sig folk tydligen asmycket på, fast INGEN HAR SAGT NÅGOT!!!! Bara tjatat hos styrelsen. Vi har inte hunnit bygga upp det mögliga ruttna förrådet som vi var tvugna att riva, det är hemskkt och alla är sååå irriterade för det, och mina smultron i trädgården drar tydligen till sig möss?!?!?! Vafan, de bor nog hellre i SKOGEN 100 meter bort än i min jävla pissträdgård, vill fan flytta, hatar alla här, de sänkte allt må bra jag lyckats bygga upp, jag vill inte visa mig ute, jag skäms. Samtidigt så vill man typ ge igen, men jag vill ju inte skada andra ändå, så nu sitter jag med ångest och min stesolidburk Gråter fan ta dom, det går inte så jävla fort om man vart sjukskriven en massa och inte ens orkat duscha stundtals!

Förlåt... en massa skittext men nu fick jag ur mig det.

Det som gjort mig glad idag är:

Att mina katter möter mig och är glada vid bilen när jag kommer hem
    Att sysey kommit tillbaks
    Att den här tråden finns

Så nus ka jag läsa vad jag själv skrivit att jag blitt glad av, så det präntas in lite.

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    susye skrev 2010-06-21 20:00:24 följande:
    Stealth: försök att fokusera på nått annat än grannarna. finns människor som går bakom ryggen på en o inte vågar säga nått rakt i ansiktet på en. o hur många sjuka facebooksidor finns det egentligen inte. gå inte in o läs där är mitt råd. har du/ni pratat med styrelsen o förklarat varför det är som det är? o du hat är en destruktiv känsla o de är inte värda att hatas så som sagt fokus på det positva du skrev upp. kram
    Det var styrelsen som kom hit igår jue
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Wicke skrev 2010-06-22 06:44:38 följande:
    Jag sover ingenting längre och mat minns jag inte när jag lagade. Det är tur att Liten går på förskolan hela dagarna när jag jobbar så att han äter där. :-/
    För övrigt gillar jag läget nu, inget knas idag eller denna veckan änu, jag vet att det bara är tisdag men ändå
    Jobbet funkar och jag har det lugnt just nu. Skobbade dock i fredags eftersom torsdagen var katastrof. Denna våren har varit skit och början av sommaren också. Jag har lovat mig själv att ta upp kontakt med psyk igen men jag verkar inte riktigt få tummen ur även om jag verkligen vill. Precis som med allt annat. Den där jäkla tummen.

Dessutom känner jag att det kan vara läge att söka för mittenkillen som har noll i sömnbehov, knappt äter och har energi över till tusen. Jag, förmodligen förskolan men inte hans pappa misstänker adhd. är det någon som har erfarenhet av utredning kring det vad gäller barn? Han är bara 6,5 år så jag tycker han är liten men å andra sidan, det kanske är bra ju tidigare man drar igång?

Massor av sol på er !!
    En verkligare verklighet tack! www.kackerlacka.wordpress.com
    Min bästa vän gjorde den utredningen på sin dotter i nollan, de är jättegrundliga och barnet märkte nog inte ens av att det var en utredning och de fick fram bra resultat. Så jag hade nog också sagt ju tidigare desto bättre för tjejen hade det inte lätt innan, sötnosen
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    susye skrev 2010-06-21 20:00:24 följande:
    Stealth: försök att fokusera på nått annat än grannarna. finns människor som går bakom ryggen på en o inte vågar säga nått rakt i ansiktet på en. o hur många sjuka facebooksidor finns det egentligen inte. gå inte in o läs där är mitt råd. har du/ni pratat med styrelsen o förklarat varför det är som det är? o du hat är en destruktiv känsla o de är inte värda att hatas så som sagt fokus på det positva du skrev upp. kram
    Vi visste inte ens om FB sidan utan det berättade styrelsen för oss, sjuka j***a människor
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    susye skrev 2010-06-22 01:18:46 följande:
    Verkar bli en natt utan sömn igen
    Ångest, sorg, smärta, saknad
    Så rädd att min sorg ska övergå till en bipolär djup depression
    Får inte ske då mina andra barn behöver mig nu
    Hur gör jag för att motverka det?
    Jag vet att ni inga svar har.
    Öser bara ur  migm ina känslor
    Ös ur dig, det kan vara det som gör skillnaden att man orkar, få ur det ur dig bara, stäng inte in all sorg för då exploderar man tillslut. får du inga sömntabletter?

Säg till om det finns något jag eller någon annan kan göra för att få dig att må lite bättre, lova att säga till Hjärta{#emotions_dlg.flower} kram
    Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2