Inlägg från: Stealth |Visa alla inlägg
  • Stealth

Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2

Stealth skrev 2010-05-10 22:07:30 följande:
    Jag är helt kokko just nu. Nu har jag sorterat upp mina mediciner i bokstavsordning i en låda. Så nödvändigt. Tvättat två maskiner till, dammsugit samma rum två gånger för säkerhets skull, vikt in mer tvätt, samtidigt som jag känne rmig helt nollad i skallen fast ändå finns där halva tankar, och EN MILJON JÖÄVLA TANKAR!Jag är i en sån mixedperiod tror jag, den värsta sorten kanske fast jag vet inte. blahblahblah jag orkar inte ens lyssna på mig själv. Jag kan inte sitta still, kan inte slutföra en sak, rycker med huvudet och är helt bäng. Jag vill inte sova! Jag vill inte missa att vara vaken men jag måste ju för att orka gå upp 6 imorgon,,,,, jag vill inte ....
    hm, med tanke på hur mycket text jag få ur mig så är jag nog en smula hypoman .... {#lang_emotions_foot_in_mouth} suck...

ska ta mina sömntabletter nu så jag kommer till jobbet imorgon.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-11 18:46:03 följande:
    Nu hade jag en sån där förvirringsgrej på jobbet igen, en sån där "HUR TÄNKTE JAG HÄR??" Har haft en hyfsat hyper dag och nu sitter jag här med hundra oavslutade projekt, som min man säger "du skapar jhu mer jobb än du avslutar." NÄHÄ!!Fan det är ju skitjobbigt det här, jag hänger ju inte med i mina egna svängar!!
    vet hur det är det med... man fattar ju fan ingenting...jaha hur sorterade jag detta då? liksom.

Idag har jag ätit stesolid som godis så jag har kunnat andas, och jag har betett mig normalt iallafall... Men nu är jag astrött....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-12 07:18:15 följande:
    Godmorgon!! Sista dagen på Gemet för veckan. Börjar komma upp i hyperfart när jag jobbar och vill nu bara komma dit och sätta igång. Vad tusan ska jag syssla med sen tors-sön? Känner mig taggad. Det är underbart väder ute men de säger att det ska bli regn under dagen. Måste verkligen skaffa mig ett regnställ men det är ju inte så lätt utan pengar. Har kollat myrorna och röda korset men inte hittat nåt.
    Du kan komma till mig så gräver vi upp en av mina rabatter och kör det till tippen, så får du middag och allt *lockar* DET borde vara en bra hyperboning va?

Hur mycket Stes tar du per dag? Jag får ta 2 (!!!!!!!) 5mg per dag, jag tar ca 4, men då mår jag bara bra utan att bli helt slut ochd et dämpar min hyper....
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-13 08:38:41 följande:
    Jag är också shoppingsugen, och vi ska till IKEA idag. Vi ska bara köpa tre saker. Vi bor bara 7 min bilresa bort så vi kan göra sånt. Men det blir oftast mer än bara tre saker. Och utan min man hade det blivit hundratals. Men han säger alltid nej när jag börjar bli hyper och tar mer än vi behöver. Och det är en jäkla tur, annars hade jag gått lös helt utan gräns...
    oh, vi bor skitnära med... men min gubbe säger ju nej, och jag har så dåligt självförtroende ibland att det tar över hypomanin så jag köper bara billiga småsaker... svårt att förklara.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

En sköterska frågade mig:

Vet du hur det är att vara normal?
    Vet du när du är normal?

Vet ni?

-----
    Jag MÅSTE ha mer stesolid. Jag fick ju bara 25st 5mg den 7:e. De är FETSLUT.
    Tror ni de är snälla och skriver ut... jag har inga missbrukartendenser, och jag går bara på stes i perioder när jag verkligen måste....  

Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-14 08:53:40 följande:
    Vad svarade du då? Vet du vad normal är? Jag vet inte men tror att det kan vara som igår. Fast å andra sidan, vad betyder normal? Brukar de vara "snälla" och ge mer periodvis så är det nog inga problem. Jag har fått högre dagsdoser nu då ja haft det extra rörigt runt mig men målet är att gå ner igen så snart det blir lite stabilare runt mig. Jag säger bara till ssk att nu behöver jag lite extra och hon vet att jag inte ber om det i onödan.Det har ju varit helt på eget initiativ att gå ner i dos och försöka sluta.
    Jag ringde dom nyss och sa att jag var orolig för att de ska tro att jag bara vill ha piller för skojs skull, de är så snälla och förstående MEN det finns ingen läkare där idag ju... så akutpsyk är det enda alternativet jag har....

Kan tavegyl hjälpa? Det är väl som attarax? Tänkte om man kunde köpa pollenallergimedicin receptfritt så kanske det kan hjälpa lite under dagen.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Maia skrev 2010-05-14 09:19:24 följande:
    Ingen aning faktiskt. Gå till apotek och fråga dem om det finns nån medicin som liknar atarax. Tycker atarax är rena sockrpillren men det är ju jättebra att de funkar på dig iom att de inte är beroendeframkallande. Kanske du kan ringa psyk och fråga dem?
    Atarax funkar inte på mig tyvärr men jag tänkte om det fanns något starkare liknande atarax fast receptfritt.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-14 09:35:38 följande:
    Menar du inte Theralen?
    Theralen kan jag inte ta, i 2 dagar efter så tappar jag muskeltonus i tex fingrar osv, inte så kul för jag kan alltså inte hålla i saker
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth
    Doldis skrev 2010-05-14 11:21:17 följande:
    Atarax för mig funkar sådär bra, jag blir mest dödstrött i två dagar efteråt. Skitjobbigt.
    usch jag blir inte trött av stesoliden, eller får några biverkningar det är skönt
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Stealth

FAAAN jag ska på fest ikväll (nykter men ändå) och kan inte andas ska jag åka in till akuten och hoppas på att de lämnar ut ett par stesolid så jag kan njuta av kvällen iallafall utan fetångest?
    Jag känne rmig som en belastning

Skaffa EGEN gillaknapp!
Svar på tråden Bipolär/manodepressiv sjukdom, vi fortsätter i ytterligare en tråd 2